Nowa kampania skierowana do motocyklistów

"Załóż odblask" - to hasło najnowszej kampanii społecznej skierowanej do motocyklistów i użytkowników skuterów. Celem akcji zainaugurowanej w czwartek przez Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie jest zachęcenie kierowców jednośladów do noszenia kamizelek odblaskowych.

"Załóż odblask" - to hasło najnowszej kampanii społecznej skierowanej do motocyklistów i użytkowników skuterów. Celem akcji zainaugurowanej w czwartek przez Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie jest zachęcenie kierowców jednośladów do noszenia kamizelek odblaskowych.

W ramach kampanii uruchomiono stronę internetową - www.moto2014.pl - na której można znaleźć szczegółowe informacje, m.in. na temat bezpieczeństwa drogowego.

Tą kampanią chcemy zwrócić uwagę motocyklistom, że będąc lepiej widzialnymi, mogą poprawić swoje bezpieczeństwo - podkreślił rzecznik Zarządu Dróg Miejskich Adam Sobieraj na konferencji prasowej inaugurującej kampanię, która odbyła się w Centrum Bezpieczeństwa m.st. Warszawy.

Ambasadorami kampanii są prezenterka telewizyjna Agnieszka Szulim oraz dziennikarz Paweł Płuska, którzy wystąpili w spotach promujących akcję. Przypominają w nich, że motocyklista w czarnym kombinezonie na czarnym motocyklu zlewa się z tłem asfaltu i że tak ubrany może być niewidoczny dla innych kierowców.

Reklama

W tym roku w Warszawie odbędzie się sześć pikników promujących kampanię. Pierwszy odbędzie się 26 kwietnia w Parku Bródnowskim - będzie można podziwiać pokazy kaskaderskie, nauczyć się pierwszej pomocy. Motocykliści będą oddawać honorowo krew. 17 maja w Przemysłowym Instytucie Motoryzacji odbędzie się symulowany pokaz wypadku drogowego z udziałem motocyklisty, ćwiczenia dla motocyklistów oraz pokazy pierwszej pomocy dedykowane motocykliście. Podsumowanie kampanii, zaplanowane na koniec października, ma się odbyć podczas największych targów drogowych w Polsce "Infrastruktura 2014".

Zastępca naczelnika oddziału ogólnomiejskiego warszawskiej Straży Miejskiej Zbigniew Kąkol przekonywał, że do poprawy bezpieczeństwa na drogach przyczyniają się także fotoradary działające na wybranych skrzyżowaniach. "W 2013 roku na podstawie zdjęć zarejestrowanych z wykorzystaniem urządzeń stacjonarnych i przenośnych ujawniono około 165 tys. wykroczeń. Zakończono około 110 tys. postępowań. 90 tys. kierowców zostało ukaranych mandatami na kwotę około 29 mln zł. Pozostałe sprawy są w toku" - powiedział Kąkol.

Zastępca naczelnika Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Stołecznej Policji mł. insp. Piotr Jakubczak przyznał, że choć w ciągu ostatnich kilku lat w Warszawie odnotowywano spadek wypadków drogowych, to jednak w 2013 r. było ich 2,1 tys. To o ponad 100 więcej rok wcześniej. Więcej było zabitych i rannych w wypadkach drogowych oraz kolizji. Jakubczak zapowiedział, że także w tym roku policjanci wydziałów ruchu drogowego będą kontynuować podobne akcje takie jak "Bezpieczny pieszy", "Bezpieczna droga do szkoły", "Kieruj się rozsądkiem".

Patronem honorowym kampanii "Załóż odblask" jest Ambasada Niemiec w Warszawie. Jak wskazywali uczestnicy konferencji wybór ambasady jest nieprzypadkowy, bowiem to właśnie Niemiec Gottlieb Daimler - w latach siedemdziesiątych XIX wieku zaczął pracę nad konstrukcją silnika napędzającego rower. Udało mu się w 1885 r., kiedy zamontował silnik w pojeździe z drewnianą ramą. Historycznie uznaje się jego pojazd jako pierwszy motocykl. Natomiast pierwszym motocyklistą uznano syna Daimlera, Paula, który 10 listopada 1885 r. pokonał trasę 9,5 kilometra z Cannstatt do Unterturkheim i z powrotem.

Kampania jest elementem ogłoszonej przez Zgromadzenie Ogólne ONZ "Dekady działań na rzecz bezpieczeństwa ruchu drogowego 2011-2020". Jej celem jest zmniejszenie liczby śmiertelnych wypadków na drogach.

PAP
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy