Euro NCAP przetestował kolejne modele

Euro NCAP podzieliło się wynikami testów zderzeniowych kolejnych aut, które debiutowały ostatnio w europejskich salonach. Tym razem rozbito cztery nowe modele.

Na tej liście znalazł się kolejno: Ford Explorer, Mazda CX-30, Mercedes-Benz GLB oraz nowy Opel Corsa - wszystkie z podstawowym pakietem wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa. Jak im poszło?

Nabywcy mogą spać spokojnie. Wszystkie z czterech testowanych modeli uznać można za bezpieczne, chociaż nie każde z aut zasłużyło na maksymalną notę ogólną - pięciu gwiazdek.

Najsłabszy wynik z całej czwórki uzyskał najmniejszy z pojazdów - nowy Opel Corsa. Auto ocenione zostało na cztery gwiazdki, ale biorąc pod uwagę klasę i cenę modelu, nie jest to żaden powód do wstydu. Wręcz przeciwnie - ochronę dorosłych oceniono na akceptowalne 84 punkty procentowe, dzieci na 86 punktów procentowych, a przechodniów - na 66 punktów. Za dodatkowe systemy wspomagające bezpieczeństwo samochód otrzymał 69 proc. punktów, co jest całkiem niezłym wynikiem biorąc pod uwagę, że mamy do czynienia z bazowym modelem segmentu B.

Reklama

Pozostała trójka testowanych aut może się już pochwalić maksymalnym ogólnym wynikiem pięciu gwiazdek. Za "zwycięzcę" tej serii testów uznać można Mazdę CX-30. Auto zanotowało rewelacyjny wynik 99 proc. punktów za ochronę dorosłych i 86 proc. punktów za ochronę pieszych. Poziom zabezpieczenia przed skutkami wypadków niechronionych uczestników ruchu oceniono na 80 proc. Dodatkowe systemy wspomagające bezpieczeństwo - na 77 proc.

Świetnie poradził sobie również nowy Mercedes-Benz GLB. Za ochronę dorosłych pasażerów przyznano mu 92 proc. punktów, za ochronę dzieci 88 proc., a za poziom zabezpieczenia pieszych - 78 proc. Za systemy wspomagające bezpieczeństwo niemieckie auto zgarnęło 74 punkty procentowe.

Rodzinny SUV Forda - Explorer - również pochwalić się może stosunkowo wysokimi notami. Najsłabszą, co biorąc pod uwagę rozmiary pojazdy nie jest raczej zaskoczeniem, samochód otrzymał za poziom ochrony pieszych. W tej kategorii przyznano mu jedynie 61 proc. punktów. W pozostałych było jednak o wiele lepiej. Poziom ochrony dorosłych to 87 proc., dzieci - 86 proc. Za dodatkowe systemy wspomagające bezpieczeństwo przyznano autu 76 punktów procentowych.

opr. PR

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy