Droga miała być we wrześniu, będzie w maju. 2013!

GDDKiA wprowadziła zmianę organizacji ruchu na przebudowywanym węźle Chęciny w ciągu drogi krajowej nr 7.

Od poniedziałku ruch odbywa się tam w oparciu o cztery tymczasowe ronda. Zarządca drogi zapowiada kolejne zmiany na remontowanym odcinku obwodnicy Kielc.

Zmiana organizacji miała zostać wprowadzona już w ubiegłym tygodniu. Jak poinformowała w rzecznik prasowy kieleckiego oddziału GDDKiA Małgorzata Pawelec-Buras, opóźnienie spowodowane było złymi warunkami atmosferycznymi, które utrudniły pracę drogowców - m.in. ulewami, które przeszkadzały w malowaniu nowego oznakowania poziomego.

Zarządca zdecydował też o instalacji dodatkowych drogowskazów ułatwiający przejazd według nowych zasad.

Reklama

Węzeł w Chęcinach to miejsce, w którym krajowa "siódemka" krzyżuje się z drogą wojewódzką nr 762 Kielce-Małogoszcz. Wprowadzenie nowego tymczasowego rozwiązania ma umożliwić wykonawcy budowę nowych łącznic węzła.

Jak poinformował kielecki oddział GDDKiA, komunikacja odbywa się w oparciu o cztery tymczasowe ronda. Według zapewnień zarządcy drogi, mają one zapewnić możliwość płynnego włączenia się do ruchu.

Kolejnym węzłem, na którym wkrótce będą obowiązywać nowe zasady są Kostomłoty, czyli miejsce, w którym obwodnica Kielc przecina się z drogą krajową nr 74 Sulejów-Zosin.

Zaplanowano także wprowadzenie nowej organizacji w obrębie węzła drogowego w Jaworzni, na środkowym odcinku obwodnicy. Tam rozebrane zostanie tymczasowe rondo w ciągu drogi krajowej nr 7. Rondo zostanie zastąpione przez tymczasowe skrzyżowanie z pierwszeństwem przejazdu dla jadących "siódemką". Ruch na drodze wojewódzkiej nr 761 Kielce-Piekoszów, która przecina w tym miejscu obwodnicę, nadal odbywać się będzie po nowym wiadukcie.

Przebudowa drogi krajowej nr 7 na odcinku od węzła "Kielce-Północ" w Wiśniówce do Chęcin trwa od 1 września 2010 roku. Pierwotnie droga miała być gotowa 1 września tego roku. Wykonawca ze względu na złą pogodę poprosił o przesunięcie terminu na październik. Jednak do zakończenia prac jeszcze bardzo daleko. Jak powiedziała PAP Małgorzata Pawelec-Buras, prace potrwają do maja 2013 roku. Wówczas obwodnica Kielc będzie na całym odcinku trasą dwupasmową. Przebudowa 23-kilometrowej trasy będzie łącznie kosztowała 640 mln zł.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Chęciny
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy