Droga ekspresowa S7 dłuższa o 14 km
W czwartek otwarto dla ruchu drugą jezdnię drogi ekspresowej S-7 na odcinku z Elbląga do Pasłęka.
Prace budowlane na tym odcinku trwały 22 miesiące i kosztowały 662 mln zł - poinformował olsztyński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA)
Rzecznik oddziału GDDKiA w Olsztynie, Karol Głębocki poinformował, że prace trwały od jesieni 2008 r. i prowadzono je głównie poza dotychczasową trasą drogi krajowej nr 7. Inwestycja polegała na budowie ponad 14 km czteropasmowej drogi ekspresowej od węzła "Elbląg Wschód" do Pasłęka.
Oddanie do ruchu głównej trasy S-7 nie oznacza zakończenia prac. Roboty drogowe będą trwały do jesieni, ponieważ kontrakt obejmuje również remont starej "siódemki". Po wybudowaniu drogi ekspresowej, dotychczasowa droga krajowa nr 7 będzie miała charakter lokalny i zostanie przekazana samorządom. Wtedy też nastąpi końcowy odbiór całej inwestycji.
Wykonawcą robót było konsorcjum firm: Eurovia Polska S.A., Eurovia Verkehrsbau Union GmbH, Warbud S.A., PU-T "OL-TRANS" i Drogomex Sp. z o.o. Inwestycja została dofinansowana z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Kontrakt składał się czterech części: budowa drogi ekspresowej S7 Elbląg-Kalsk, rozbudowa węzła drogowego Raczki na skrzyżowaniu dróg S7 i 22, budowa drogi dojazdowej wzdłuż drogi krajowej nr 7 od ul. Żuławskiej do ul. Nizinnej w Elblągu oraz budowa tablic o zmiennej treści przed węzłami.
W ramach kontraktu, poza drogą główną, wybudowano m.in. trzy wiadukty drogowe nad liniami kolejowymi, sześć wiaduktów drogowych na drogą S-7, dwa przejazdy gospodarcze pod drogą S-7, trzy mosty w ciągu drogi S-7, dwa mosty w ciągu dróg bocznych, 123 przepusty pod drogą S-7 i drogami bocznymi, przejścia dla zwierząt, niezbędne dla bezpiecznej migracji zwierzyny i dwa węzły drogowe typu przymostowego "Bogaczewo" i "Pasłęk Północ".