Używany Volkswagen Touareg I (2002-2010)

W odmianie z pneumatycznym zawieszeniem prześwit może się zmieniać w zakresie 160-300 mm.
W odmianie z pneumatycznym zawieszeniem prześwit może się zmieniać w zakresie 160-300 mm.Motor
Tablica przyrządów tchnie luksusem. Drewniane wykończenia nie są rzadkością, jednak nie były standardem w podstawowej wersji. Także kolorowy monitor nawigacji stanowił wyposażenie opcjonalne.
Tablica przyrządów tchnie luksusem. Drewniane wykończenia nie są rzadkością, jednak nie były standardem w podstawowej wersji. Także kolorowy monitor nawigacji stanowił wyposażenie opcjonalne.Motor

Zobacz również:

    Volkswagen Touareg I (2002-2010)

    Volkswagen Touareg II (2010-)
    Volkswagen Touareg II (2010-)Volkswagen
    Volkswagen Touareg I po liftingu.
    Volkswagen Touareg I po liftingu.Motor
    Volkswagen Touareg I przed liftingiem.
    Volkswagen Touareg I przed liftingiem.Motor
    Świetna skóra i mnóstwo miejsca – Touareg to tak naprawdę uterenowiona limuzyna.
    Świetna skóra i mnóstwo miejsca – Touareg to tak naprawdę uterenowiona limuzyna.Motor
    Otwierana tylna szyba to przyjemny gadżet.
    Otwierana tylna szyba to przyjemny gadżet.Motor
    Tablica przyrządów tchnie luksusem. Drewniane wykończenia nie są rzadkością, jednak nie były standardem w podstawowej wersji. Także kolorowy monitor nawigacji stanowił wyposażenie opcjonalne.
    Tablica przyrządów tchnie luksusem. Drewniane wykończenia nie są rzadkością, jednak nie były standardem w podstawowej wersji. Także kolorowy monitor nawigacji stanowił wyposażenie opcjonalne.Motor
    W odmianie z pneumatycznym zawieszeniem prześwit może się zmieniać w zakresie 160-300 mm.
    W odmianie z pneumatycznym zawieszeniem prześwit może się zmieniać w zakresie 160-300 mm.Motor
    Bagażnik mieści od 555 do 1570 litrów.
    Bagażnik mieści od 555 do 1570 litrów.Motor
    Dwa wydechy są charakterystyczne dla mocniejszych wersji takich jak V10 TDI.
    Dwa wydechy są charakterystyczne dla mocniejszych wersji takich jak V10 TDI.Volkswagen

    Volkswagen Touareg I (2002-2010) - podsumowanie

    • Istotnym problemem w Touaregu jest bardzo skomplikowana konstrukcja, która nie pozwala korzystać z tanich, niewyspecjalizowanych warsztatów. Często do drobnych napraw trzeba wyjmować silnik.
    • Pneumatyka: często koroduje przyłącze przewodu powietrznego do zespołu poduszki i amortyzatora.
    • Silnik V10 TDI: ma rozrząd na kołach zębatych, ale to nie oznacza, że jest on wieczny. Wymiana to kilka tys. zł.
    • Lampy przednie: bywa, że w autach powypadkowych wysuwają się z mocowań i po prostu przestają działać.
    • Woda w bagażniku: skutek zarówno tzw. kondensacji pary, jak i możliwych nieszczelności klapy tylnej.
    • Doskonałe własności jezdne, świetne prowadzenie na szosie i wysoka skuteczność w terenie.
    • Pełne wyposażenie i wysoki poziom bezpieczeństwa.
    • Rewelacyjne osiągi w wersjach 4.2 V8 i 5.0 TDI.
    • Bardzo wysokie koszty napraw za sprawą skomplikowanej konstrukcji.
    • Sporo egzemplarzy powypadkowych sprowadzonych z USA.
    • Wysokie zużycie paliwa.
    • Niewielka liczba warsztatów zdolnych naprawić Touarega.

    Dane techniczne: Volkswagen Touareg I (2002-2010)

    Wersje
    3.2 V6
    3.6 V6
    4.2 V8
    6.0 W12
    2.5 TDI
    3.0 TDI
    5.0 TDI
    Silnik
    benzynowy
    benzynowy
    benzynowy
    benzynowy
    turbodiesel
    turbodiesel
    turbodiesel
    Pojemność
    skokowa
    3189 cm3
    3597 cm3
    4172 cm3
    5998 cm3
    2460 cm3
    2967 cm3
    4921 cm3
    Układ
    cylindrów/zawory
    VR6/24
    V6/24
    V8/40
    W12/48
    R5/10
    V6/24
    V10/20
    Moc
    maksymalna
    241 KM
    280 KM
    310 KM
    450 KM
    174 KM
    225 KM
    313 KM
    Maksymalny
    moment obrotowy
    310 Nm
    360 Nm
    410 Nm
    600 Nm
    400 Nm
    500 Nm
    750 Nm
    Osiągi     
    Prędkość
    maksymalna
    206 km/h
    218 km/h
    218 km/h
    250 km/h
    179 km/h
    203 km/h
    225 km/h
    Przyspieszenie
    0-100 km/h
    9,8 s
    8,6 s
    8,1 s
    5,9 s
    12,4 s
    9,6 s
    7,8 s
    Średnie zużycie
    paliwa w l/100 km
    13,5
    13,3
    14,8
    15,9
    9,8
    10,6
    12,3