Używany Volkswagen Golf IV (1997-2005)

Volkswagen Golf IV 3d (1997-2003)
Volkswagen Golf IV 3d (1997-2003)Motor
Podstawowa wersja wygląda trochę smutno: czarny plastik, otwór w konsoli środkowej, pokryte niezbyt przyjemnym plastikiem pokrętła nawiewów.
Podstawowa wersja wygląda trochę smutno: czarny plastik, otwór w konsoli środkowej, pokryte niezbyt przyjemnym plastikiem pokrętła nawiewów.Volkswagen
O niebo lepiej: w bogatszych odmianach (np. Highline) możemy liczyć na obszytą skórą kierownicę, podgrzewane fotele i klimatyzację automatyczną Climatronic.
O niebo lepiej: w bogatszych odmianach (np. Highline) możemy liczyć na obszytą skórą kierownicę, podgrzewane fotele i klimatyzację automatyczną Climatronic.Volkswagen

Zobacz również:

    Volkswagen Golf IV (1997-2005)

    Volkswagen Golf 3d (1997-2003)

    Trzydrzwiowy -€“ kupując Golfa z tym nadwoziem trzeba wybierać egzemplarz dobrze wyposażony. Wersję podstawową będzie trudno odsprzedać.
    Trzydrzwiowy -€“ kupując Golfa z tym nadwoziem trzeba wybierać egzemplarz dobrze wyposażony. Wersję podstawową będzie trudno odsprzedać.Motor

    Volkswagen Golf 5d (1997-2003)

    Pięciodrzwiowy -€“ najbardziej popularna odmiana. Łatwy zarówno do kupienia, jak i do odsprzedania, jeśli tylko cena trzyma rozsądny poziom.
    Pięciodrzwiowy -€“ najbardziej popularna odmiana. Łatwy zarówno do kupienia, jak i do odsprzedania, jeśli tylko cena trzyma rozsądny poziom.Volkswagen

    Volkswagen Bora 4d (1998-2005)

    Bora - pomysł na luksusowego Golfa troszkę nie wypalił. Przynajmniej w Polsce. Co ciekawe, zdarzają się Bory praktycznie bez żadnego wyposażenia.
    Bora - pomysł na luksusowego Golfa troszkę nie wypalił. Przynajmniej w Polsce. Co ciekawe, zdarzają się Bory praktycznie bez żadnego wyposażenia.Motor

    Volkswagen Golf Variant (1999-2005)

    Kombi - praktyczna odmiana, ale na rynku poszukiwana przede wszystkim z silnikiem Diesla. Benzynowe kombi bez LPG występuje dosyć rzadko.
    Kombi - praktyczna odmiana, ale na rynku poszukiwana przede wszystkim z silnikiem Diesla. Benzynowe kombi bez LPG występuje dosyć rzadko.Volkswagen

    Wersje sportowe: GTI i R32

    Golf GTI miał silnik 4-cylindrowy z turbo. Wyróżnia się dużymi felgami, zmienionymi zderzakami i emblematem GTI z przodu.
    Golf GTI miał silnik 4-cylindrowy z turbo. Wyróżnia się dużymi felgami, zmienionymi zderzakami i emblematem GTI z przodu.Volkswagen
    Z zewnątrz R32 łatwo pomylić z GTI -€“ jest nadzwyczaj dyskretny. Jednak R32 to inna liga. To auto przyspiesza do 100 km/h w 6,6 s.
    Z zewnątrz R32 łatwo pomylić z GTI -€“ jest nadzwyczaj dyskretny. Jednak R32 to inna liga. To auto przyspiesza do 100 km/h w 6,6 s.Volkswagen
    Wnętrze modelu R32 ma aluminiowe wstawki na konsoli.
    Wnętrze modelu R32 ma aluminiowe wstawki na konsoli.Volkswagen
    Rewelacyjne kubełkowe fotele Konig: tylko w Golfie R32.
    Rewelacyjne kubełkowe fotele Konig: tylko w Golfie R32.Volkswagen

    Rodzina modeli na płycie podłogowej Golfa IV

    Audi TT
    Audi TTAudi
    Skoda Octavia I
    Skoda Octavia ISkoda

    Volkswagen Bora/Jetta

    Golf IV doczekał się tylko jednej alternatywnej wersji nadwoziowej - kombi. Sedan sprzedawany był już pod inną nazwą: Bora. Producent chciał w ten sposób podkreślić wyższy standard wyposażenia i wykończenia wnętrza. Cechą charakterystyczną Bory była odmienna stylizacja przedniej części nadwozia (lampy, atrapa chłodnicy). Ciekawostką było, że Bora produkowana była również w wersji kombi, co miało udowodnić, że jest modelem różnym od Golfa. Samochód ten cieszył się umiarkowaną popularnością. W dodatku podstawowe wersje były tak samo pozbawione wyposażenia jak Golfy. Zaletą Bory sedan jest duży bagażnik o pojemności 455 litrów. Ceny tego modelu rozpoczynają się od 10 tys. zł. W USA Golf sedan nazywał się Jetta.
    Golf IV doczekał się tylko jednej alternatywnej wersji nadwoziowej - kombi. Sedan sprzedawany był już pod inną nazwą: Bora. Producent chciał w ten sposób podkreślić wyższy standard wyposażenia i wykończenia wnętrza. Cechą charakterystyczną Bory była odmienna stylizacja przedniej części nadwozia (lampy, atrapa chłodnicy). Ciekawostką było, że Bora produkowana była również w wersji kombi, co miało udowodnić, że jest modelem różnym od Golfa. Samochód ten cieszył się umiarkowaną popularnością. W dodatku podstawowe wersje były tak samo pozbawione wyposażenia jak Golfy. Zaletą Bory sedan jest duży bagażnik o pojemności 455 litrów. Ceny tego modelu rozpoczynają się od 10 tys. zł. W USA Golf sedan nazywał się Jetta.Volkswagen
    Volkswagen Bora był dostępny także w wersji kombi.
    Volkswagen Bora był dostępny także w wersji kombi.Volkswagen

    Golf IV Cabrio, czyli dziwna hybryda

    Golf IV Cabrio faktycznie był Golfem III, któremu wszczepiono nowe lampy przednie. Trudno uznać go za oddzielny model.
    Golf IV Cabrio faktycznie był Golfem III, któremu wszczepiono nowe lampy przednie. Trudno uznać go za oddzielny model.Volkswagen
    • Zniszczone plastiki we wnętrzu: pokryte bezbarwnym lakierem plastikowe elementy kabiny bardzo łatwo się rysują. Już po 3-4 latach i przebiegu poniżej 100 tys. km potrafiły być bardzo wytarte.
    • Zatarte tuleje wycieraczek: maks. co 2 lata trzeba zlecić ich czyszczenie, inaczej można spalić silnik wycieraczek.
    • Czujnik położenia pedału hamulca: brak świateł stopu? Winny bywa czujnik pod pedałem. Wymiana w warsztacie: 15 minut.
    • Brak mocy w dieslu TDI: jeśli podczas mocniejszego wciskania gazu TDI traci moc, może być temu winien przepływomierz, zawór korekty doładowania lub zapieczona kierownica łopatek turbiny.
    • Stukanie i skrzypienie z tyłu: silentbloki tylnej belki - zwykle wymagają wymiany co 100 tys. km (od 400 zł).
    • Uszkodzone pompowtryskiwacze (TDI): falujące obroty i migająca kontrolka świec żarowych mogą świadczyć o uszkodzeniu pompowtryskiwaczy.
    • Problem z wrzucaniem biegów: przy większych przebiegów poddają się wodziki. Może nawet dojść do ich całkowitego rozłączenia.
    • Diesla TDI z prawdziwym przebiegiem 200-240 tys. km. Pojeździ jeszcze długo bez poważniejszych napraw. Jeśli zdecydujemy się na benzynówkę, warto dopłacić za wersję z klimatyzacją - ułatwi to późniejszą odsprzedaż.
    • Wolnossący diesel SDI to naprawdę dobre auto do miasta.
    • Silników FSI - są niezłe, ale w razie usterki są kosztowne w naprawach.
    • Diesli bez dokumentacji przebiegu - z pewnością mają cofnięty licznik.
    • Tzw. "anglików" - samochodów po przeróbce układu kierowniczego z prawej na lewą stronę.

    Dane techniczne: Volkswagen Golf IV (1997-2005) - wybrane wersje benzynowe, cz. 1

    Wersja
    1.4 16V
    1.4 16V
    1.6
    1.6 FSI
    1.8 20V
    Silnik
    benzynowy
    benzynowy
    benzynowy
    benzynowy
    benzynowy
    Pojemność skokowa
    1390 cm3
    1390 cm3
    1598 cm3
    1598 cm3
    1781 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    R4/16
    R4/8
    R4/16
    R4/20
    Moc maksymalna
    75 KM
    101 KM
    102 KM
    110 KM
    125 KM
    Maksymalny moment obrotowy
    128 Nm
    145 Nm
    148 Nm
    148 Nm
    170 Nm
    Osiągi
    Prędkość maksymalna
    171 km/h
    185 km/h
    188 km/h
    192 km/h
    201 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    13,5 s
    12,7 s
    10,9 s
    10,8 s
    9,9 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km
    6,9
    8,0
    7,4
    6,9
    9,0

    Dane techniczne: Volkswagen Golf IV (1997-2005) - wybrane wersje benzynowe, cz. 2

    Wersja
    1.8 T
    2.0 8V
    2.3 VR5
    2.8 VR6
    Silnik
    benz., turbo
    benzynowy
    benzynowy
    benzynowy
    Pojemność skokowa
    1781 cm3
    1984 cm3
    2324 cm3
    2792 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/20
    R4/8
    VR5/20
    VR6/24
    Moc maksymalna
    150 KM
    116 KM
    150 KM
    204 KM
    Maksymalny moment obrotowy
    210 Nm
    172 Nm
    205 Nm
    270 Nm
    Osiągi
    Prędkość maksymalna
    216 km/h
    192 km/h
    216 km/h
    235 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    8,5 s
    10,5 s
    8,8 s
    7,1 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km
    8,4
    7,9
    10,2
    10,8

    Dane techniczne: Volkswagen Golf IV (1997-2005) - wybrane wersje wysokoprężne

    Wersja
    1.9 SDI
    1.9 TDI
    1.9 TDI
    1.9 TDI PD
    1.9 TDI PD
    1.9 TDI PD
    Silnik
    diesel
    turbodiesel
    turbodiesel
    turbodiesel
    turbodiesel
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1896 cm3
    1896 cm3
    1896 cm3
    1896 cm3
    1896 cm3
    1896 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/8
    R4/8
    R4/8
    R4/8
    R4/8
    R4/8
    Moc maksymalna
    68 KM
    90 KM
    110 KM
    115 KM
    130 KM
    150 KM
    Maksymalny moment obrotowy
    133 Nm
    210 Nm
    235 Nm
    285 Nm
    285 Nm
    320 Nm
    Osiągi
    Prędkość maksymalna
    160 km/h
    180 km/h
    193 km/h
    195 km/h
    205 km/h
    216 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    17,2 s
    12,6 s
    10,6 s
    10,3 s
    9,6 s
    8,6 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km
    5,6
    5,3
    5,2
    5,7
    5,2
    5,3