Używany Volkswagen Caddy 1.9 TDI (2008)

Żwawo pokonuje kolejne kilometry: silnik Caddy'ego ma prawie same zalety, auto jest zwrotne, praktyczne i ma spory prześwit.
Żwawo pokonuje kolejne kilometry: silnik Caddy'ego ma prawie same zalety, auto jest zwrotne, praktyczne i ma spory prześwit.Motor
Wnętrze wykonano z materiałów wysokiej jakości i po 120 tys. km nie widać większych śladów zużycia. Rażą braki w wyposażeniu.
Wnętrze wykonano z materiałów wysokiej jakości i po 120 tys. km nie widać większych śladów zużycia. Rażą braki w wyposażeniu.Motor

Volkswagen Caddy 1.9 TDI (2008)

Brak wycieków: Silnik nie daje powodów do narzekań. Nie pojawiają się żadne wycieki. Skrzynia biegów także pracuje bez zarzutu, ale sprzęgło wymaga już wymiany.
Brak wycieków: Silnik nie daje powodów do narzekań. Nie pojawiają się żadne wycieki. Skrzynia biegów także pracuje bez zarzutu, ale sprzęgło wymaga już wymiany.Motor
Zawieszenie: tuleje gumowe osi przedniej wytrzymały 107 tys. km. To niezły wynik jak na polskie drogi.
Zawieszenie: tuleje gumowe osi przedniej wytrzymały 107 tys. km. To niezły wynik jak na polskie drogi.Motor
Tylne resory: to typowe rozwiązanie stosowane w autach dostawczych. Jednak w Caddym zadziwiająco szybko doszło do ich zużycia i prześwit tylny zmniejszył się znacząco.
Tylne resory: to typowe rozwiązanie stosowane w autach dostawczych. Jednak w Caddym zadziwiająco szybko doszło do ich zużycia i prześwit tylny zmniejszył się znacząco.Motor
Tłumik i układ wydechowy: jest przemyślnie schowany, przez co nie ma szans, aby o cokolwiek nim zawadzić. Po 120 tys. km nie wymaga żadnych wymian eksploatacyjnych.
Tłumik i układ wydechowy: jest przemyślnie schowany, przez co nie ma szans, aby o cokolwiek nim zawadzić. Po 120 tys. km nie wymaga żadnych wymian eksploatacyjnych.Motor
Na podnośniku w autoryzowanej stacji obsługi: ocena Caddy wzbudza mieszane uczucia.
Na podnośniku w autoryzowanej stacji obsługi: ocena Caddy wzbudza mieszane uczucia.Motor
Żwawo pokonuje kolejne kilometry: silnik Caddy'ego ma prawie same zalety, auto jest zwrotne, praktyczne i ma spory prześwit.
Żwawo pokonuje kolejne kilometry: silnik Caddy'ego ma prawie same zalety, auto jest zwrotne, praktyczne i ma spory prześwit.Motor
91 000 km: lekkie ładunki, a auto osiada. Choć nigdy nie był przeciążany, tył Caddy opadł przy przebiegu ok. 100 tys. km.
91 000 km: lekkie ładunki, a auto osiada. Choć nigdy nie był przeciążany, tył Caddy opadł przy przebiegu ok. 100 tys. km.Motor
W ASO nie uznano, aby tego typu odpryski były wadą fabryczną lakieru.
W ASO nie uznano, aby tego typu odpryski były wadą fabryczną lakieru.Motor
Rdza, odpadający lakier: brak specjalnej szyny w nadwoziu dla prowadnicy dolnej drzwi przesuwnych to oszczędność, która doprowadziła do pojawienia się dużej ilości rdzy na progu.
Rdza, odpadający lakier: brak specjalnej szyny w nadwoziu dla prowadnicy dolnej drzwi przesuwnych to oszczędność, która doprowadziła do pojawienia się dużej ilości rdzy na progu.Motor
Odsuwane drzwi dają dostęp tylko z prawej strony.
Odsuwane drzwi dają dostęp tylko z prawej strony.Motor
Pojemność przedziału ładunkowego wynosi ponad 3 metry sześcienne. Maksymalna ładowność sięga 800 kg. To bardzo dobre wyniki.
Pojemność przedziału ładunkowego wynosi ponad 3 metry sześcienne. Maksymalna ładowność sięga 800 kg. To bardzo dobre wyniki.Motor
Napisy wybite na silniku jednoznacznie przypominają o polskim rodowodzie tego VW.
Napisy wybite na silniku jednoznacznie przypominają o polskim rodowodzie tego VW.Motor
Słaby montaż: odpadające wygłuszenia, odpadający lakier na masce, parujące lampy itp.: wszystko to świadczy o niskiej jakości nadwozia VW Caddy.
Słaby montaż: odpadające wygłuszenia, odpadający lakier na masce, parujące lampy itp.: wszystko to świadczy o niskiej jakości nadwozia VW Caddy.Motor
Silnik 1.9 TDI 104 KM
Silnik 1.9 TDI 104 KMMotor
Miejsce pracy kierowcy jest dość komfortowe, ale drażni brak regulacji lusterek od wewnątrz. To naprawdę za duża oszczędność!
Miejsce pracy kierowcy jest dość komfortowe, ale drażni brak regulacji lusterek od wewnątrz. To naprawdę za duża oszczędność!Motor
Wnętrze wykonano z materiałów wysokiej jakości i po 120 tys. km nie widać większych śladów zużycia. Rażą braki w wyposażeniu.
Wnętrze wykonano z materiałów wysokiej jakości i po 120 tys. km nie widać większych śladów zużycia. Rażą braki w wyposażeniu.Motor
Zaślepka zamiast wskaźnika temperatury wody: skandal.
Zaślepka zamiast wskaźnika temperatury wody: skandal.Motor
63 200 km: pękła przednia szyba. Wymieniono ją na gwarancji. Po roku sytuacja powtórzyła się. Volkswagen odmówił już pomocy.
63 200 km: pękła przednia szyba. Wymieniono ją na gwarancji. Po roku sytuacja powtórzyła się. Volkswagen odmówił już pomocy.Motor
Caddy'emu nie udało się przekonać właściciela, by pozostał przy marce Volkswagen.
Caddy'emu nie udało się przekonać właściciela, by pozostał przy marce Volkswagen.Motor
107 000 km: także na wakacje. Doskonałe auto wyjazdowe dla dwóch osób. Wyprzedzanie nie stanowi żadnych problemów.
107 000 km: także na wakacje. Doskonałe auto wyjazdowe dla dwóch osób. Wyprzedzanie nie stanowi żadnych problemów.Motor

Silnik

1.9 TDI 104 KM
1.9 TDI 104 KMMotor

Zestawienie kosztów: Volkswagen Caddy 1.9 TDI

1. Opłaty
Ubezpieczenie (składka roczna AC, OC, NW, Assistance) za okres czterech lat
9900 zł
2. Koszty serwisu
Przebieg
Opis czynności
Koszt
5000 km
Wymiana oleju (zalecana przez serwis po takim przebiegu).
370 zł
15184 km
Przegląd w ASO, wymiana oleju i przepalonej żarówki.
724 zł
23414 km
Zakup kompletu opon zimowych.
930 zł
29812 km
Zakup 1 l oleju w ASO (konieczna dolewka 0,4 l).
82 zł
30364 km
Przegląd w ASO, wymiana oleju i filtrów powietrza oraz filtra kabinowego.
990 zł
45017 km
Mały przegląd w ASO.
790 zł
60187 km
Duży przegląd w ASO – wymiana oleju i filtrów.
1147 zł
63200 km
Wymiana szyby przedniej – ASO uznało wadę fabryczną materiału.
0 zł
64351 km
Wymiana zderzaka po stłuczce parkingowej. Koszt pokryło ubezpieczenie AC.
0 zł
76321 km
Przegląd w ASO, wymiana oleju, filtrów oraz przednich klocków hamulcowych.
1474 zł
91121 km
Przegląd w ASO, wymiana filtrów, oleju, tarcz i klocków hamulcowych przednich.
2541 zł
95360 km
Wymiana lusterka zewnętrznego. Koszt naprawy pokryło AC.
0 zł
98744 km
Wymiana pęknietej przedniej szyby (przy dużym mrozie). Koszt pokryło AC.
0 zł
108411 km
Przegląd w ASO, wymiana tulei gumowo-metalowych w wahaczach przednich.
1960 zł
Suma kosztów serwisowych
11008 zł
3. Koszty paliwa
Na dystansie 120 tys. km (średnie spalanie 7,2 l/100 km,
ilość zużytego paliwa: 8 640 l, średnia cena ON: 4,60 zł)
39744 zł
Podsumowanie kosztów
Suma wydatków z pkt. 1, 2 i 3 (ubezpieczenie, naprawy, paliwo)
60652 zł
Utrata wartości (zakup: 78 tys. zł, wartość na koniec testu: 42 tys. zł)
36000 zł
Łączny koszt na dystansie 120 tys. km
96652 zł
Koszt 1 km bez utraty wartości
0,50 zł
Koszt 1 km z utratą wartości
0,80 zł
  • Dynamiczna i bezawaryjna jednostka napędowa.
  • Bardzo duża i praktyczna przestrzeń ładunkowa.
  • Skuteczne i trwałe hamulce.
  • Tablica przyrządów wykonana z solidnych, odpornych na zużycie materiałów.
  • Wydajny układ wentylacji.
  • Bardzo niska jakość blach, korozja jest wręcz nie do opanowania.
  • Rażące braki w wyposażeniu standardowym.
  • Usterki instalacji elektrycznej.
  • Słabe sprzęgło i dwumasowe koło zamachowe.
  • Brak zamykanego schowka.

Dane techniczne: Volkswagen Caddy 1.9 TDI (2008)

Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1896 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/8
Zasilanie
pompowtryskiwacze
Moc maksymalna
104 KM/4000
Maks. moment obrotowy
250 Nm/1900
Skrzynia biegów
man./5-biegowa
Napęd
przedni
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarcz.
Zawieszenie przednie
McPherson
Zawieszenie tylne
resory paraboliczne
Masa własna/ładowność
1475/775 kg
Pojemność ładunkowa
3,2 m3
Poj. zbiornika paliwa
60 l
Opony
195/65 R15
Długość/szerokość/wysokość
440/180/183 cm
Rozstaw osi
268 cm
Opony
Prędkość maksymalna
166 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
13,3 s
Zuż. paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km) 
8,3/6,0/6,9