Używane Volvo V70 D5 (2002)

Najsłabszym punktem samochodu jest zawieszenie. Sworznie wahaczy wymienia się czasem 2 razy w roku.
Najsłabszym punktem samochodu jest zawieszenie. Sworznie wahaczy wymienia się czasem 2 razy w roku.Motor

Raport z przebiegu 95 tys. km

W dolnej części tablicy przyrządów widać pozostałości po taksówkowej przeszłości – włączniki oświetlenia zewnętrznego i mocowania taksometru. Skóra na kierownicy – mocno już wytarta.
W dolnej części tablicy przyrządów widać pozostałości po taksówkowej przeszłości – włączniki oświetlenia zewnętrznego i mocowania taksometru. Skóra na kierownicy – mocno już wytarta.Motor

Volvo V70 D5 (2002)

Tylne zawieszenie: trwałe, zaszła tylko konieczność wymiany zapieczonych śrub regulacji zbieżności kół.
Tylne zawieszenie: trwałe, zaszła tylko konieczność wymiany zapieczonych śrub regulacji zbieżności kół.Motor
Filtr paliwa właściciel wymienia co 10 tys. km przy każdej wymianie oleju. To kluczowe dla trwałości wtryskiwaczy CR.
Filtr paliwa właściciel wymienia co 10 tys. km przy każdej wymianie oleju. To kluczowe dla trwałości wtryskiwaczy CR.Motor
Układ wydechowy prezentuje się wciąż bardzo dobrze. Jest schowany głęboko w nadwoziu – nie urwie się na wertepach.
Układ wydechowy prezentuje się wciąż bardzo dobrze. Jest schowany głęboko w nadwoziu – nie urwie się na wertepach.Motor
Zawieszenie przednie jest bardzo słabe. Ciężki silnik Diesla i polskie dziury po prostu je „wykańczają”.
Zawieszenie przednie jest bardzo słabe. Ciężki silnik Diesla i polskie dziury po prostu je „wykańczają”.Motor
Najsłabszym punktem samochodu jest zawieszenie. Sworznie wahaczy wymienia się czasem 2 razy w roku.
Najsłabszym punktem samochodu jest zawieszenie. Sworznie wahaczy wymienia się czasem 2 razy w roku.Motor
"Volvo to ideał pod względem przestronności, praktyczności i zużycia paliwa. Niestety, do elektroniki i zabezpieczenia antykorozyjnego są już zastrzeżenia."
"Volvo to ideał pod względem przestronności, praktyczności i zużycia paliwa. Niestety, do elektroniki i zabezpieczenia antykorozyjnego są już zastrzeżenia."Motor
Korozja jest trudna do zwalczenia w tym miejscu. Jednak to raczej odosobniony przypadek. Inne V70 nie rdzewieją w tym miejscu aż tak.
Korozja jest trudna do zwalczenia w tym miejscu. Jednak to raczej odosobniony przypadek. Inne V70 nie rdzewieją w tym miejscu aż tak.Motor
Jest dziura, a nie ma zmieniarki – na drogich samochodach też się oszczędza...
Jest dziura, a nie ma zmieniarki – na drogich samochodach też się oszczędza...Motor
Pojemność bagażnika to 485 l – wydaje się jednak dużo większy.
Pojemność bagażnika to 485 l – wydaje się jednak dużo większy.Motor
Niedługo „stuknie” 3/4 miliona kilometrów. Z tego 715 tys. km V70 pokonało na jednym silniku, w tym pierwsze 630 tys. km jako taksówka.
Niedługo „stuknie” 3/4 miliona kilometrów. Z tego 715 tys. km V70 pokonało na jednym silniku, w tym pierwsze 630 tys. km jako taksówka.Motor
Klimatyzacja jest świetnie zaprojektowana, obsługuje się ją w pełni intuicyjnie.
Klimatyzacja jest świetnie zaprojektowana, obsługuje się ją w pełni intuicyjnie.Motor
Skrzynię automatyczną wymieniono po 714 tys. km wraz z silnikiem.
Skrzynię automatyczną wymieniono po 714 tys. km wraz z silnikiem.Motor
W dolnej części tablicy przyrządów widać pozostałości po taksówkowej przeszłości – włączniki oświetlenia zewnętrznego i mocowania taksometru. Skóra na kierownicy – mocno już wytarta.
W dolnej części tablicy przyrządów widać pozostałości po taksówkowej przeszłości – włączniki oświetlenia zewnętrznego i mocowania taksometru. Skóra na kierownicy – mocno już wytarta.Motor
Tapicerka wygląda już źle, ale podgrzewanie i elektryczna regulacja wciąż działają.
Tapicerka wygląda już źle, ale podgrzewanie i elektryczna regulacja wciąż działają.Motor
Pękającą tapicerkę można wybaczyć przy tym przebiegu. Warto jednak podkreślić, że jest to specjalna, mocna skóra do samochodów przeznaczonych na taksówki.
Pękającą tapicerkę można wybaczyć przy tym przebiegu. Warto jednak podkreślić, że jest to specjalna, mocna skóra do samochodów przeznaczonych na taksówki.Motor
Z tyłu jest znacznie więcej miejsca niż w starych Volvach serii 700 i 900. Bardzo długie siedziska.
Z tyłu jest znacznie więcej miejsca niż w starych Volvach serii 700 i 900. Bardzo długie siedziska.Motor

Zobacz również:

    Volvo V70 D5 - podsumowanie

    To już drugi silnik w tym samochodzie – wymontowany Średnie zuż. paliwa* 8,5 l/100 km z „anglika” z przebiegiem 285 tys. km („ledwo dotarty”).
    To już drugi silnik w tym samochodzie – wymontowany Średnie zuż. paliwa* 8,5 l/100 km z „anglika” z przebiegiem 285 tys. km („ledwo dotarty”).Motor

    Dane techniczne: Volvo V70 D5

    Wersje
    2.4
    Silnik
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    2401 cm3
    Napęd rozrządu
    pasek
    Układ cylindrów/zawory
    R5/20
    Moc maksymalna
    163 KM
    Maksymalny moment obrotowy
    340 Nm
    Osiągi     
    Prędkość maksymalna
    195 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    11,5 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km
    8,5
    • Skórzana tapicerka dobrej jakości.
    • Intuicyjna obsługa wyposażenia.
    • Praktyczny schowek w konsoli.
    • Słabe wygłuszenia kabiny.
    • Czujnik zamknięcia tylnej klapy często się psuje.
    • Nieprecyzyjny miernik paliwa.

    Volvo V70 D5 - zestawienie kosztów

    Volvo V70 D5: zestawienie kosztów

    1. Opłaty
    Ubezpieczenie (łączna uśredniona składka roczna OC) za okres 6 lat (auto kupione w 2007 r.)
    4500 zł
    2. Koszty serwisu
    Data
    Przebieg
    Opis czynności
    Koszt
    11.2007
    631 000 km
    Wymiana amortyzatorów przednich.
    750 zł
    09.2008
    640 000 km
    Wymiana tulei gumowo-metalowych (tył).
    300 zł
    10.2009
    652 000 km
    Dziurawa chłodnica – wymiana na nową
    900 zł
    04.2010
    661 000 km
    Wymiana śrub regulacji zbieżności z tyłu.
    50 zł
    10.2010
    669 000 km
    Demontaż silnika od skrzyni biegów,
    uszczelnienie wycieku oleju.
    250 zł
    03.2011
    677 000 km
    Wymiana czujnika zamknięcia tylnej klapy.
    100 zł
    11.2011
    690 000 km
    Wymiana przewodu olejowego turbosprężarki.
    180 zł
    01.2012
    693 000 km
    Wymiana przewodu hamulcowego z tyłu.
    120 zł
    05.2012
    701 000 km
    Wymiana górnej poduszki silnika.
    400 zł
    09.2012
    714 000 km
    Wymiana silnika i skrzyni biegów,
    zakupiono części używane (z demontażu).
    4500 zł
    09.2012
    714 000 km
    Sprzedaż używanej skrzyni biegów.
    -800 zł
    -
    -
    Wymiana oleju, filtra oleju i filtra paliwa x 8
    2560 zł
    -
    -
    Wymiana sworzni wahaczy przednich x 6
    1500 zł
    -
    -
    Inne: wymiana łączników stabilizatora x 3,
    żarówki, bezpieczniki, rozrząd x 2
    1900 zł
    Suma kosztów serwisowych
    12 710 zł
    3. Koszty paliwa
    Na dystansie 85 tys. km (średnie spalanie: 8,0 l/100 km,
    ilość zużytego paliwa: 6800 l, cena uśredniona: 5,00 zł za litr)
    34 000 zł
    Podsumowanie kosztów
    Suma wydatków z pkt. 1, 2 i 3 (ubezpieczenie, naprawy, paliwo)
    51 210 zł
    Utrata wartości (zakup: 24 tys. zł, obecna wartość: 16 tys. zł)
    8000 zł
    Łączny koszt na dystansie 85 tys. km
    59 210 zł
    Koszt 1 km bez utraty wartości
    0,60 zł
    Koszt 1 km z utratą wartości*
    0,69 zł
    *inne samochody: Renault Clio 1.2 – 0,66 zł, Fiat Bravo 2.0 JTDm – 0,88 zł, Toyota Land Cruiser – 1,02 zł,
    Audi A4 – 0,97 zł