Używane Volvo S40/V50 (2004-2012)

Wersje z „automatem” lepiej omijać szerokim łukiem. Natomiast bardzo atrakcyjne są te z napędem 4WD.
Wersje z „automatem” lepiej omijać szerokim łukiem. Natomiast bardzo atrakcyjne są te z napędem 4WD.Motor
Nieco ascetyczny wygląd i świetna jakość skórzanych wykończeń – wnętrze Volvo wygląda podobnie po 200 i po 400 tys. km. A zdarzają się auta z tak dużymi przebiegami.
Nieco ascetyczny wygląd i świetna jakość skórzanych wykończeń – wnętrze Volvo wygląda podobnie po 200 i po 400 tys. km. A zdarzają się auta z tak dużymi przebiegami.Motor

Volvo S40/V50 (2004-2012)

Następca: Volvo V40.
Następca: Volvo V40.Motor
Schowek za „wiszącą” konsolą środkową to wyróżnik linii modelowej S40/V50.
Schowek za „wiszącą” konsolą środkową to wyróżnik linii modelowej S40/V50.Motor
Standardem był plastikowy kluczyk. Za dopłatą oferowano system bezkluczykowy.
Standardem był plastikowy kluczyk. Za dopłatą oferowano system bezkluczykowy.Motor
Tempomat nie należał do wyposażenia seryjnego wersji Kinetic. Standard w Summum.
Tempomat nie należał do wyposażenia seryjnego wersji Kinetic. Standard w Summum.Motor
Skrzynia automatyczna była opcją dostępną tylko dla silników 5-cylindrowych.
Skrzynia automatyczna była opcją dostępną tylko dla silników 5-cylindrowych.Motor
Bardzo praktyczne: pasek podtrzymujący tylną półkę zaczepiany o krawędź dachu.
Bardzo praktyczne: pasek podtrzymujący tylną półkę zaczepiany o krawędź dachu.Motor
Volvo S40/V50 (2004-2012): przód sprzed liftingu.
Volvo S40/V50 (2004-2012): przód sprzed liftingu.Motor
Wersje R-Design są rozpoznawalne po tarczach wskaźników w kolorze niebieskim.
Wersje R-Design są rozpoznawalne po tarczach wskaźników w kolorze niebieskim.Motor
Wykończenie konsoli środkowej drewnem to rzadkość – głównie w Summum.
Wykończenie konsoli środkowej drewnem to rzadkość – głównie w Summum.Motor
Wersje z „automatem” lepiej omijać szerokim łukiem. Natomiast bardzo atrakcyjne są te z napędem 4WD.
Wersje z „automatem” lepiej omijać szerokim łukiem. Natomiast bardzo atrakcyjne są te z napędem 4WD.Motor
W najmocniejszych wersjach oferowano do S40 i V50 napęd AWD identyczny jak w V70.
W najmocniejszych wersjach oferowano do S40 i V50 napęd AWD identyczny jak w V70.Motor
Volvo S40/V50 (2004-2012): przód po liftingu.
Volvo S40/V50 (2004-2012): przód po liftingu.Motor
Poprzednik: Volvo V40 (1995–2004).
Poprzednik: Volvo V40 (1995–2004).Volvo
Nie wszystkie auta mają obsługę po polsku, ale można ją zainstalować za ok. 260 zł.
Nie wszystkie auta mają obsługę po polsku, ale można ją zainstalować za ok. 260 zł.Motor
Jak na mocno „rozrośnięty” kompakt, przestronność z tyłu rozczarowuje.
Jak na mocno „rozrośnięty” kompakt, przestronność z tyłu rozczarowuje.Motor
Fotele przednie są wyraźnie lepsze i trwalsze niż w Fordzie Focusie II.
Fotele przednie są wyraźnie lepsze i trwalsze niż w Fordzie Focusie II.Motor
Nieco ascetyczny wygląd i świetna jakość skórzanych wykończeń – wnętrze Volvo wygląda podobnie po 200 i po 400 tys. km. A zdarzają się auta z tak dużymi przebiegami.
Nieco ascetyczny wygląd i świetna jakość skórzanych wykończeń – wnętrze Volvo wygląda podobnie po 200 i po 400 tys. km. A zdarzają się auta z tak dużymi przebiegami.Motor

Rodzina w komplecie: modele C30, S40 i V50

Volvo C30 (2006–2012)
Volvo C30 (2006–2012)Motor
Volvo S40 (2004 - 2012)
Volvo S40 (2004 - 2012)Motor
Volvo V50 (2004-2012)
Volvo V50 (2004-2012)Motor
  • Zatkany filtr cząstek stałych w dieslu 1.6 i 2.0. Prowadzi to do rozcieńczania oleju paliwem (a nawet uszkodzenia turbosprężarki).
  • Szybkie zużycie łożysk kół przednich (pasują z Forda).
  • Uszkodzenia tzw. mat obecności pasażera.
  • Stuki z tylnego zawieszenia
  • Wypalone zawory w silnikach z LPG - zwłaszcza 1.6, 1.8
  • Wysoki poziom bezpieczeństwa, solidne nadwozie.
  • Sportowe prowadzenie.
  • Bogate wyposażenie nawet w bazowych wersjach.
  • Bardzo małe zużycie paliwa w odmianie 1.6 D.
  • Zabezpieczenie antykorozyjne bez zastrzeżeń.
  • Zbyt ciasna kabina, zwłaszcza z tyłu.
  • Mały prześwit i sportowe zestrojenie zawieszenia zmniejszają komfort jazdy (trzeba omijać dziury).
  • Filtry cząstek stałych w dieslach są dość problematyczne.
  • Trudno kupić zadbany egzemplarz z dieslem.

Dane techniczne: Volvo S40/V50 (2004-2012) - wersje benzynowe

Wersje
1.6
1.8
2.0
2.4
2.4
2.5 T5
Silnik
benzynowy
benzynowy
benzynowy
benzynowy
benzynowy
benz., turbo
Pojemność skokowa
1596 cm3
1798 cm3
1999 cm3
2435 cm3
2435 cm3
2521 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R4/16
R5/20
R5/20
R5/20
Moc maksymalna
100 KM
125 KM
145 KM
140 KM
170 KM
230 KM
Maksymalny moment obrotowy
150 Nm
165 Nm
185 Nm
220 Nm
230 Nm
320 Nm
Osiągi     
Prędkość maksymalna
185 km/h
200 km/h
210 km/h
205 km/h
220 km/h
240 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,9 s
10,9 s
9,5 s
9,9 s
8,1 s
6,8 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
7,0
7,1
7,4
8,4
8,5
8,8

Dane techniczne: Volvo S40/V50 (2004-2012) - wersje wysokoprężne

Wersje
1.6 D
2.0 D
2.4 D5
Silnik
turbodiesel
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1560 cm3
1997 cm3
2400 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R5/20
Moc maksymalna
109 KM
136 KM
180 KM
Maksymalny moment obrotowy
240 Nm
320 Nm
400 Nm
Osiągi     
Prędkość maksymalna
190 km/h
205 km/h
225 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,4 s
9,5 s
7,9 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
5,0
5,9
6,3