Używane Volvo S40/V50 (2004-2012)

Wersje z „automatem” lepiej omijać szerokim łukiem. Natomiast bardzo atrakcyjne są te z napędem 4WD.
Wersje z „automatem” lepiej omijać szerokim łukiem. Natomiast bardzo atrakcyjne są te z napędem 4WD.Motor
Nieco ascetyczny wygląd i świetna jakość skórzanych wykończeń – wnętrze Volvo wygląda podobnie po 200 i po 400 tys. km. A zdarzają się auta z tak dużymi przebiegami.
Nieco ascetyczny wygląd i świetna jakość skórzanych wykończeń – wnętrze Volvo wygląda podobnie po 200 i po 400 tys. km. A zdarzają się auta z tak dużymi przebiegami.Motor

Volvo S40/V50 (2004-2012)

Następca: Volvo V40.
Następca: Volvo V40.Motor
Schowek za „wiszącą” konsolą środkową to wyróżnik linii modelowej S40/V50.
Schowek za „wiszącą” konsolą środkową to wyróżnik linii modelowej S40/V50.Motor
Standardem był plastikowy kluczyk. Za dopłatą oferowano system bezkluczykowy.
Standardem był plastikowy kluczyk. Za dopłatą oferowano system bezkluczykowy.Motor
Tempomat nie należał do wyposażenia seryjnego wersji Kinetic. Standard w Summum.
Tempomat nie należał do wyposażenia seryjnego wersji Kinetic. Standard w Summum.Motor
Skrzynia automatyczna była opcją dostępną tylko dla silników 5-cylindrowych.
Skrzynia automatyczna była opcją dostępną tylko dla silników 5-cylindrowych.Motor
Bardzo praktyczne: pasek podtrzymujący tylną półkę zaczepiany o krawędź dachu.
Bardzo praktyczne: pasek podtrzymujący tylną półkę zaczepiany o krawędź dachu.Motor
Volvo S40/V50 (2004-2012): przód sprzed liftingu.
Volvo S40/V50 (2004-2012): przód sprzed liftingu.Motor
Wersje R-Design są rozpoznawalne po tarczach wskaźników w kolorze niebieskim.
Wersje R-Design są rozpoznawalne po tarczach wskaźników w kolorze niebieskim.Motor
Wykończenie konsoli środkowej drewnem to rzadkość – głównie w Summum.
Wykończenie konsoli środkowej drewnem to rzadkość – głównie w Summum.Motor
Wersje z „automatem” lepiej omijać szerokim łukiem. Natomiast bardzo atrakcyjne są te z napędem 4WD.
Wersje z „automatem” lepiej omijać szerokim łukiem. Natomiast bardzo atrakcyjne są te z napędem 4WD.Motor
W najmocniejszych wersjach oferowano do S40 i V50 napęd AWD identyczny jak w V70.
W najmocniejszych wersjach oferowano do S40 i V50 napęd AWD identyczny jak w V70.Motor
Volvo S40/V50 (2004-2012): przód po liftingu.
Volvo S40/V50 (2004-2012): przód po liftingu.Motor
Poprzednik: Volvo V40 (1995–2004).
Poprzednik: Volvo V40 (1995–2004).Volvo
Nie wszystkie auta mają obsługę po polsku, ale można ją zainstalować za ok. 260 zł.
Nie wszystkie auta mają obsługę po polsku, ale można ją zainstalować za ok. 260 zł.Motor
Jak na mocno „rozrośnięty” kompakt, przestronność z tyłu rozczarowuje.
Jak na mocno „rozrośnięty” kompakt, przestronność z tyłu rozczarowuje.Motor
Fotele przednie są wyraźnie lepsze i trwalsze niż w Fordzie Focusie II.
Fotele przednie są wyraźnie lepsze i trwalsze niż w Fordzie Focusie II.Motor
Nieco ascetyczny wygląd i świetna jakość skórzanych wykończeń – wnętrze Volvo wygląda podobnie po 200 i po 400 tys. km. A zdarzają się auta z tak dużymi przebiegami.
Nieco ascetyczny wygląd i świetna jakość skórzanych wykończeń – wnętrze Volvo wygląda podobnie po 200 i po 400 tys. km. A zdarzają się auta z tak dużymi przebiegami.Motor

Zobacz również:

    Rodzina w komplecie: modele C30, S40 i V50

    Volvo C30 (2006–2012)
    Volvo C30 (2006–2012)Motor
    Volvo S40 (2004 - 2012)
    Volvo S40 (2004 - 2012)Motor
    Volvo V50 (2004-2012)
    Volvo V50 (2004-2012)Motor
    • Zatkany filtr cząstek stałych w dieslu 1.6 i 2.0. Prowadzi to do rozcieńczania oleju paliwem (a nawet uszkodzenia turbosprężarki).
    • Szybkie zużycie łożysk kół przednich (pasują z Forda).
    • Uszkodzenia tzw. mat obecności pasażera.
    • Stuki z tylnego zawieszenia
    • Wypalone zawory w silnikach z LPG - zwłaszcza 1.6, 1.8
    • Wysoki poziom bezpieczeństwa, solidne nadwozie.
    • Sportowe prowadzenie.
    • Bogate wyposażenie nawet w bazowych wersjach.
    • Bardzo małe zużycie paliwa w odmianie 1.6 D.
    • Zabezpieczenie antykorozyjne bez zastrzeżeń.
    • Zbyt ciasna kabina, zwłaszcza z tyłu.
    • Mały prześwit i sportowe zestrojenie zawieszenia zmniejszają komfort jazdy (trzeba omijać dziury).
    • Filtry cząstek stałych w dieslach są dość problematyczne.
    • Trudno kupić zadbany egzemplarz z dieslem.

    Dane techniczne: Volvo S40/V50 (2004-2012) - wersje benzynowe

    Wersje
    1.6
    1.8
    2.0
    2.4
    2.4
    2.5 T5
    Silnik
    benzynowy
    benzynowy
    benzynowy
    benzynowy
    benzynowy
    benz., turbo
    Pojemność skokowa
    1596 cm3
    1798 cm3
    1999 cm3
    2435 cm3
    2435 cm3
    2521 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    R4/16
    R4/16
    R5/20
    R5/20
    R5/20
    Moc maksymalna
    100 KM
    125 KM
    145 KM
    140 KM
    170 KM
    230 KM
    Maksymalny moment obrotowy
    150 Nm
    165 Nm
    185 Nm
    220 Nm
    230 Nm
    320 Nm
    Osiągi     
    Prędkość maksymalna
    185 km/h
    200 km/h
    210 km/h
    205 km/h
    220 km/h
    240 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    11,9 s
    10,9 s
    9,5 s
    9,9 s
    8,1 s
    6,8 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km
    7,0
    7,1
    7,4
    8,4
    8,5
    8,8

    Dane techniczne: Volvo S40/V50 (2004-2012) - wersje wysokoprężne

    Wersje
    1.6 D
    2.0 D
    2.4 D5
    Silnik
    turbodiesel
    turbodiesel
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1560 cm3
    1997 cm3
    2400 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    R4/16
    R5/20
    Moc maksymalna
    109 KM
    136 KM
    180 KM
    Maksymalny moment obrotowy
    240 Nm
    320 Nm
    400 Nm
    Osiągi     
    Prędkość maksymalna
    190 km/h
    205 km/h
    225 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    11,4 s
    9,5 s
    7,9 s
    Średnie zużycie paliwa w l/100 km
    5,0
    5,9
    6,3