Używany Nissan Juke (2010-)

Ceny używanego Juke'a są znacznie wyższe niż aut miejskich, praktyczność – porównywalna.

NISSAN JUKE
w produkcji: od 2010 r.
ceny: od 35 000 zł

Ze swoim rozstawem osi wynoszącym 253 cm, Juke nie ukryje, że jest typowym samochodem miejskim. Spokrewnione z nim częściowo Clio III ma rozstaw osi równy 258 cm.

Jednak Juke ma też coś szczególnego: wyjątkowo oryginalną stylizację crossovera. Okazuje się, że na rynku wtórnym także ma to znaczenie. Mały Nissan kosztuje drogo, bo nawet jako 5-latek wciąż wygląda na zupełnie nowe auto.

Turbo z 4x4... albo bez

W ofercie Juke'a znalazła się wersja 4x4, ale w odniesieniu do rynku wtórnego jest to zupełny margines - napęd na obie osie występuje tylko w rzadko spotykanym wariancie 1.6 DIG-T ze skrzynią CVT. Samochody z tym silnikiem są jak najbardziej dostępne w ogłoszeniach, ale zazwyczaj mają manualną skrzynię biegów i napęd 2WD. Przeważa oczywiście prosta, benzynowa wersja 1.6 117 KM - silnik ten znany jest już z Qashqaia. Mniejszy odsetek klientów zdecydował się na francuskiego diesla 1.5 dCi 110 KM.

Reklama

Juke ma trzy tryby jazdy: zwykły, sportowy i ekologiczny. Zmieniają one ustawienia silnika - na zawieszenie nie mają wpływu.

Pod względem praktyczności Juke trochę rozczarowuje. "Nadmuchane" nadkola sprawiają wrażenie, że to duże auto, ale na tylnej kanapie brakuje przede wszystkim miejsca na kolana. Trochę przeszkadzają też zbyt małe tylne okna, tworząc klaustrofobiczną atmosferę. Trzeba natomiast pochwalić 355-litrowy bagażnik i możliwość uzyskania płaskiej podłogi po położeniu oparcia tylnej kanapy.

Szkoda, że tak trzeszczy

Nietrudno o Juke'a z bogatym wyposażeniem. Na polskim rynku sprzedawano wersje Visia, Acenta i Tekna, a także odmiany limitowane, np. Juke Shiro czy występująca na naszych zdjęciach Ministry of Sound.

Wszystkie Juke'i mają klimatyzację, większość także aluminiowe felgi i tempomat. W wersji Tekna seryjnym wyposażeniem jest kamera cofania.

Jeśli właściciele Juke'a na coś narzekają, to na niedbały montaż plastików i nadmierne trzeszczenie podczas jazdy. Niektórzy użytkownicy byli też wzywani do serwisu na poprawkę mocowania tylnego zderzaka (ewentualnie zaprawki lakiernicze związane z popękanym lakierem) i na naprawę czujnika ciśnienia doładowania.

Ogólnie Juke jest oceniany jako samochód póki co niezawodny, ale nie wolny od niedostatków związanych ze słabym montażem.

Nissan Juke (2010-): dane techniczne i osiągi

 1.2 DIG-T1.6
1.6 DIG-T
1.5 dCi
Silnikbenzynowy, turbobenzynowybenzynowy, turboturbodiesel
Pojemność skokowa1197 cm31598 cm31618 cm31461 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16R4/16R4/16R4/8
Moc maksymalna115 KM/4500117 KM/6000190 KM/5600110 KM/4000
Maksymalny moment obrotowy190 Nm/2000157 Nm/4000240 Nm/2000240 Nm/1750
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna178 km/h178 km/h215 km/h175 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h10,8 s11,5 s8,4 s11,2 s
Średnie zużycie paliwa5,6 l/100 km6,3 l/100 km7,4 l/100 km4,8 l/100 km

UŻYWANY NISSAN JUKE (2010-): TYPOWE USTERKI

  • Skrzypienie i trzeszczenie elementów wykończenia wnętrza - trudne do usunięcia.
  • Wadliwe mocowanie zderzaka - pękał lakier na jego rogach (akcja serwisowa).
  • W Juke'u 1.2 DIG-T (od 2014 r.) pojawiają się przypadki uszkodzeń pierścieni tłokowych.

Nissan Juke (2010-): orientacyjne ceny rynkowe

MODEL20142013201220112010
1.6/1.5 dCi55 000 zł49 000 zł46 000 zł42 000 zł39 000 zł

UŻYWANY NISSAN JUKE (2010-): PODSUMOWANIE

Modny wygląd to główna zaleta Juke'a. Dobrze wypada też podstawowy silnik benzynowy 1.6. Jednak ten model nie pretenduje do miana samochodu rodzinnego, bo z tyłu jest po prostu za ciasno. Na rynku wtórnym ceny są na razie bardzo wysokie: to wciąż tzw. efekt nowości.

OCENA 3/5

Oceny: 1 - niepolecany; 2 - warunkowo godny zainteresowania; 3 - godny zainteresowania; 4 - polecany; 5 - szczególnie polecany

Tekst: Tymon Grabowski, zdjęcia: archiwum; "Motor" 1/2016

Nissan Juke 1.5 dCi Tekna - TEST

Nissan Note (2006-2013) – SAMOCHODY UŻYWANE

Używany Nissan Qashqai (2007-) – OPINIE O SAMOCHODACH

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy