BMW 730d xDrive - test

Podstawowy 258-konny turbodiesel 3.0 to idealne źródło napędu dla serii 7.

W przypadku serii 7 określenie "wersja podstawowa" brzmi trochę śmiesznie. W końcu mówimy o samochodzie, który kosztuje 359 900 zł. Okazuje się jednak, że owa bazowa odmiana jest tak udana, że równie dobrze mogłaby być jedyną w ofercie. Są oczywiście tacy, dla których 258 KM i 560 Nm to zbyt mało i koniecznie muszą mieć więcej. My do nich nie należymy i z czystym sumieniem polecamy właśnie 730d xDrive zamiast droższych o 40 600 zł 740d xDrive (313 KM) i 84 200 zł 750d xDrive (381 KM).

258-konna jednostka ma tyle pary, że napęd na cztery koła jest dobrodziejstwem. Problemy z trakcją są więc temu BMW zupełnie obce i z miejsca wyrywa w ekspresowym tempie - pierwsze 100 km/h uzyskuje po 6 s. Jeszcze większe wrażenie robią przyspieszenia podczas jazdy z większą prędkością na autostradzie. "Siódemka" rozpędza się jakby od niechcenia, a przy tym jest tak doskonale wyciszona, że trzeba bardzo pilnować, by błyskawicznie nie zapędzić się na terytorium "10 punktów karnych oraz 500 zł". Turbodiesel ma do pary 8-biegowy automat, który przełożenia zmienia błyskawicznie i bez szarpania. Zużycie paliwa - rewelacyjne: 8,5 l/100 km.

Reklama

W samych superlatywach można się wypowiadać o układzie jezdnym. Przyciskami obok dźwigni biegów wybiera się jeden z pięciu trybów jazdy. Warto podkreślić, że w najbardziej komfortowym ustawieniu zawieszenie znakomicie tłumi nierówności, ale auto nadal prowadzi się bardzo pewnie, a w najbardziej sportowym - choć reakcje samochodu na ruchy kierownicą są dużo szybsze - komfort pozostaje bardzo wysoki.

BMW 730d xDrive: plusy

  • przestronne wnętrze,
  • bardzo wygodne siedzenia,
  • znakomity komfort jazdy,
  • dynamiczny i bardzo oszczędny silnik.


BMW 730d xDrive: minusy

  • niezbyt ustawny bagażnik,
  • nieskładane oparcie tylnej kanapy,
  • mało podręcznych schowków,
  • wysoka dopłata za nawigację.

Dane techniczne: BMW 730d xDrive

Silnikturbodiesel
Pojemność skokowa2993 cm3
Układ cylindrów/zaworyR6/24
Moc maksymalna258 KM/4000
Maks. moment obrotowy560 Nm/1500
Skrzynia biegówaut./8-biegowa
Napęd4x4
Pojemność bagażnika500 l
Opony245/50 R18
Długość/szerokość/wysokość508/190/147 cm
Rozstaw osi307 cm
Osiągi
Prędkość maksymalna250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h6,0 s
Zuż. paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km) 7,2/5,3/6,0
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km)10,1/6,9
Cena359 900 zł

Tekst: Adam Szczepaniak, zdjęcia: Robert Brykała

BMW 750Ld xDrive - TEST

Używane BMW 320d E90 (2007) - OPINIE

Używane BMW 750iL E32 (1987-1994) - YOUNGTIMERY

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy