BMW 520d xDrive - test

Z zewnątrz auto prezentuje się jak pozostałe „piątki” obecnej generacji, czyli dynamicznie i elegancko, a przy tym ponadczasowo.
Z zewnątrz auto prezentuje się jak pozostałe „piątki” obecnej generacji, czyli dynamicznie i elegancko, a przy tym ponadczasowo.Motor
Styl wnętrza pasuje do eleganckiego nadwozia. Obsługa kokpitu okazuje się banalnie łatwa. Skórzana tapicerka, drewniane okładziny czy łopatki do zmiany biegów to tylko kilka z płatnych opcji widocznych na powyższym zdjęciu.
Styl wnętrza pasuje do eleganckiego nadwozia. Obsługa kokpitu okazuje się banalnie łatwa. Skórzana tapicerka, drewniane okładziny czy łopatki do zmiany biegów to tylko kilka z płatnych opcji widocznych na powyższym zdjęciu.Motor

BMW 520d xDrive

Z zewnątrz auto prezentuje się jak pozostałe „piątki” obecnej generacji, czyli dynamicznie i elegancko, a przy tym ponadczasowo.
Z zewnątrz auto prezentuje się jak pozostałe „piątki” obecnej generacji, czyli dynamicznie i elegancko, a przy tym ponadczasowo.Motor
Kluczyk w tym kolorze to jeden z elementów linii Modern (8816 zł dopłaty).
Kluczyk w tym kolorze to jeden z elementów linii Modern (8816 zł dopłaty).Motor
BMW 520d xDrive
BMW 520d xDriveMotor
W drugim rzędzie siedzeń miejsca może zabraknąć tylko wysokim podróżnym. I tylko na nogi.
W drugim rzędzie siedzeń miejsca może zabraknąć tylko wysokim podróżnym. I tylko na nogi.Motor
Fotele (seryjnie z elektryczną regulacją pochylenia oparcia) są wygodne i dają dobre podparcie boczne.
Fotele (seryjnie z elektryczną regulacją pochylenia oparcia) są wygodne i dają dobre podparcie boczne.Motor
Turbosprężarka o zmiennej geometrii pozwala osiągnąć niezłe 380 Nm momentu w zakresie 1750-2750 obr./min.
Turbosprężarka o zmiennej geometrii pozwala osiągnąć niezłe 380 Nm momentu w zakresie 1750-2750 obr./min.Motor
Styl wnętrza pasuje do eleganckiego nadwozia. Obsługa kokpitu okazuje się banalnie łatwa. Skórzana tapicerka, drewniane okładziny czy łopatki do zmiany biegów to tylko kilka z płatnych opcji widocznych na powyższym zdjęciu.
Styl wnętrza pasuje do eleganckiego nadwozia. Obsługa kokpitu okazuje się banalnie łatwa. Skórzana tapicerka, drewniane okładziny czy łopatki do zmiany biegów to tylko kilka z płatnych opcji widocznych na powyższym zdjęciu.Motor

BMW 520d xDrive

BMW 520d xDrive
BMW 520d xDriveMotor
BMW 520d xDrive
BMW 520d xDriveMotor
BMW 520d xDrive
BMW 520d xDriveMotor
BMW 520d xDrive
BMW 520d xDriveMotor
BMW 520d xDrive
BMW 520d xDriveMotor
BMW 520d xDrive
BMW 520d xDriveMotor
BMW 520d xDrive
BMW 520d xDriveMotor

Zobacz również:

    BMW 520d xDrive - podsumowanie

    • bardzo dobre osiągi,
    • świetne prowadzenie,
    • znakomite wyciszenie,
    • wysoki komfort jazdy,
    • rekordowo małe zapotrzebowanie na paliwo,
    • bogate wyposażenie,
    • mnóstwo dodatków
    • dość wysoka cena zakupu,
    • konieczność dopłacenia za składanie tylnej kanapy

    Napęd 4x4 (xDrive)

    Standardowo na przód płynie 40%, a na tył – 60% mocy.
    Standardowo na przód płynie 40%, a na tył – 60% mocy.BMW

    Dane techniczne: BMW 520d xDrive

    Silnik
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1995 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    Zasilanie
    wtrysk common rail
    Moc maksymalna
    184 KM/4000
    Maks. moment obrotowy
    380 Nm/1750
    Napęd
    4x4
    Skrzynia biegów
    aut./8-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarcz.
    Długość/szerokość/wysokość
    491/186/146 cm
    Rozstaw osi
    297 cm
    Średnica zawracania
    12,0 m
    Masa/ładowność
    1730/600 kg
    Pojemność bagażnika
    520 l
    Poj. zbiornika paliwa
    70 l (ON)
    Opony
    225/55 R17
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    228 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    8,1 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    8,1 s
    Przyspieszenie 0-160 km/h
    22,6 s
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    43,3 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    42,6 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    63,7 dB →
    Rzeczywista prędkość*
    97 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    3,0
    Zużycie paliwa 
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    5,7/4,4/4,9
    Teoretyczny zasięg
    1430 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    7,1/4,4/5,8
    Rzeczywisty zasięg
    1210 km
    Cena wersji podstawowej**
    183 900 zł
    Cena
    203 900 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    *przy wskazaniu 100 km/h;
    **z tym samym silnikiem, ale napędem na tył i skrzynią manualną