Volkswagen Passat Alltrack - pierwsza jazda
Moda na samochody kombi z powiększonym prześwitem nie przemija. W tym roku do rynkowej stawki dołączą uterenowione kombi Volkswagena.
Choć Audi już od 13 lat oferuje uterenowione kombi A6 Allroad (a od niedawna także mniejsze A4 Allroad), należący do tego samego koncernu Volkswagen dopiero teraz postanowił rozszerzyć swoją ofertę o podobny model.
Biorąc pod uwagę popularność Passata - zarówno na naszym rynku, jak i w pozostałych krajach Europy - Niemcy nie powinni mieć problemów z popytem. Tym bardziej, że samochód zachował wszystkie zalety tradycyjnego Passata Varianta (kombi), a więc bardzo przestronną kabinę, wysoką staranność wykonania, dobrą jakość materiałów wykończeniowych, a także dużą łatwość obsługi i funkcjonalność.
A w nowej wersji dochodzi jeszcze jedna cecha - zwiększony o 3 cm prześwit. Oczywiście nie czyni on z auta "terenówki", ale w połączeniu z osłonami podwozia (choć plastikowe nakładki zderzaków tego nie zdradzają, osłony elementów podwozia są porządne, metalowe) pozwala on w miarę bezstresowo zjechać z utwardzonych nawierzchni.
W dwóch najmocniejszych odmianach napęd jest seryjnie przenoszony na wszystkie koła za pośrednictwem układu Haldex czwartej generacji (można go dokupić także do słabszego diesla). Standardowo 90 proc. mocy jest w nim przekazywane na przednią oś, ale gdy trzeba nawet cała moc może trafić na tylne koła. O odpowiednią trakcję dba przy tym XDS, czyli elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego, a jazdę poza asfaltem ułatwia tryb Off Road (asystent zjazdu, zmieniona czułość pedału gazu).
Marcin Laska