Subaru Outback - pierwsza jazda

Nowy Outback ma bardziej dynamiczne proporcje od poprzednika, a detale jego stylizacji nawiązują do prototypowych Subaru. Opór powietrza zmniejszono o 3 proc.
Nowy Outback ma bardziej dynamiczne proporcje od poprzednika, a detale jego stylizacji nawiązują do prototypowych Subaru. Opór powietrza zmniejszono o 3 proc.Subaru
Z lewej: AMC Eagle (1979), z prawej: Outback w wersji sedan (2001).
Z lewej: AMC Eagle (1979), z prawej: Outback w wersji sedan (2001).Motor
Przejrzysty kokpit został wykonany z przyjemnych dla oka i w dotyku materiałów. Tradycyjnie dla Subaru, kierowca ma przed oczami bardzo czytelne zegary (kolor pierścieni można zmieniać). Zarówno komputer, jak i system multimedialny oferują polski interfejs. Plus za sporo miejsc na drobiazgi.
Przejrzysty kokpit został wykonany z przyjemnych dla oka i w dotyku materiałów. Tradycyjnie dla Subaru, kierowca ma przed oczami bardzo czytelne zegary (kolor pierścieni można zmieniać). Zarówno komputer, jak i system multimedialny oferują polski interfejs. Plus za sporo miejsc na drobiazgi.Subaru
Nowy system multimedialny z dotykowym, 8-calowym wyświetlaczem ma prosty interfejs, funkcję MirrorLink (umożliwia korzystanie z aplikacji zainstalowanych w niektórych telefonach) i reaguje na gesty ze smartfonów, np. "szczypanie". Na ekranie można m.in. obserwować parametry pracy układu napędowego.
Nowy system multimedialny z dotykowym, 8-calowym wyświetlaczem ma prosty interfejs, funkcję MirrorLink (umożliwia korzystanie z aplikacji zainstalowanych w niektórych telefonach) i reaguje na gesty ze smartfonów, np. "szczypanie". Na ekranie można m.in. obserwować parametry pracy układu napędowego.Motor
Pojemność bagażnika względem poprzednika wzrosła z 490 do 512 l (559 l ze schowkiem, maksymalnie 1848 l). Pod podłogą wygospodarowano dodatkowy schowek, a po bokach zamontowano haczyki na zakupy. Żeby złożyć oparcia, wystarczy pociągnąć klamkę w burcie. Klapa unosi się zdecydowanie za nisko (180 cm).
Pojemność bagażnika względem poprzednika wzrosła z 490 do 512 l (559 l ze schowkiem, maksymalnie 1848 l). Pod podłogą wygospodarowano dodatkowy schowek, a po bokach zamontowano haczyki na zakupy. Żeby złożyć oparcia, wystarczy pociągnąć klamkę w burcie. Klapa unosi się zdecydowanie za nisko (180 cm).Subaru
Nabywcy poprzedniej generacji Outbacka prosili m.in. o lepsze wyciszenie oraz szerszą osłonę progu - by można na nim wygodnie stanąć i mocować bagaż na dachu. W obu przypadkach ich prośby zostały wysłuchane.
Nabywcy poprzedniej generacji Outbacka prosili m.in. o lepsze wyciszenie oraz szerszą osłonę progu - by można na nim wygodnie stanąć i mocować bagaż na dachu. W obu przypadkach ich prośby zostały wysłuchane.Motor
Oba silniki spełniają normę Euro 6, lepiej reagują na gaz i generują mniej wibracji. 2,5-litrowa jednostka benzynowa (na zdjęciu) zapewnia wystarczające osiągi przy rozsądnym zużyciu paliwa.
Oba silniki spełniają normę Euro 6, lepiej reagują na gaz i generują mniej wibracji. 2,5-litrowa jednostka benzynowa (na zdjęciu) zapewnia wystarczające osiągi przy rozsądnym zużyciu paliwa.Motor
Turbodiesel emituje o połowę mniej tlenków azotu i ma mniejszy stopień sprężania (15,2 zamiast 16:1) niż stosowany dotychczas. Pojemność, moc i moment bez zmian: 2 litry, 150 KM oraz 350 Nm.
Turbodiesel emituje o połowę mniej tlenków azotu i ma mniejszy stopień sprężania (15,2 zamiast 16:1) niż stosowany dotychczas. Pojemność, moc i moment bez zmian: 2 litry, 150 KM oraz 350 Nm.Motor

Subaru Outback: dane techniczne

 
2.0D
2.5i
Silnik
turbodiesel
benzynowy
Pojemność skokowa
1998 ccm
2498 ccm
Układ cylindrów/zawory
B4/16
B4/16
Moc maks.
150 KM/3600 obr./min
175 KM/5800 obr./min
Maks. moment obr.
350 Nm/1600-2800 obr./min
235 Nm/4000 obr./min
Wymiary i masy
Dł./szer./wys.
482/184/161 cm
Kąt natarcia/zejścia/rampowy
18,6/23,1/20,4 st.
Masa własna od
1612 (1668)* kg
1575 kg
Osiągi
Prędkość maks.
200 (192)* km/h
198* km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,7 (9,9)* s
10,2* s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie)
6,9/4,8/5,6 (7,5/5,3/6,1)* l/100 km
8,7/6,0/7,0* l/100 km
Cena od
34 400 euro
35 900 euro
*ze skrzynią Lineartronic

EyeSight: aktywne bezpieczeństwo według Subaru

Kamery systemu EyeSight
Kamery systemu EyeSightSubaru
  • autonomiczne hamowanie: działa od 10 do 200 km/h, a co najmniej do 50 km/h jest w stanie całkowicie zatrzymać pojazd; jeśli kierowca z opóźnieniem wciśnie pedał hamulca, wzrośnie ciśnienie w układzie, a jeśli zdecyduje się na ominięcie przeszkody i założy kontrę, przyhamowane zostaną koła po zewnętrznej stronie auta - po to, aby szybciej zmienić tor jazdy.
  • wspomaganie w korku: jeśli poprzedzający pojazd ruszy, a kierowca zagapi się, po 3 s w kabinie rozlegnie się sygnał przypominający o konieczności podjechania do przodu.
  • zapobieganie pomyleniu kierunku jazdy: gdy kierowca wrzuci bieg do przodu zamiast wstecznego albo odwrotnie, a przed lub za autem będzie znajdowała się przeszkoda, Subaru nie ruszy z miejsca.
  • aktywny tempomat: działa w zakresie 0-180 km/h; rozpoznaje światła hamowania, dzięki czemu wcześniej i płynniej zwalnia; przy wyprzedzaniu, po wrzuceniu kierunkowskazu, zaczyna przyspieszać, mimo że w polu działania wykrywa jeszcze inny pojazd - w rezultacie manewr ten odbywa się sprawniej.
  • kontrola pasa ruchu.
Wykres hamowania aktywnego tempomatu z funkcją rozpoznawania świateł hamowania (with BLR) i bez (without BLR).
Wykres hamowania aktywnego tempomatu z funkcją rozpoznawania świateł hamowania (with BLR) i bez (without BLR).Subaru