Renault Captur - pierwsza jazda

Wkrótce na ulicach przybędzie ludzi w Capturach. Pierwszy model Renault z modnego segmentu miejskich crossoverów może się stać przebojem.

Platforma auta znana jest m.in. z dwóch Renault Clio: poprzedniej i obecnej generacji.
Platforma auta znana jest m.in. z dwóch Renault Clio: poprzedniej i obecnej generacji.Renault

Krok po kroku poprawiamy wygląd naszych aut - mówi Carlos Tavares, dyrektor Renault ds. operacyjnych w rozmowie z "Automotive News Europe". Istotnie, od patrzenia na Lagunę czy Koleosa humor się raczej nie poprawi.

Ale najnowszy Captur to co innego. To wielki krok ku lepszemu.

Znakomita ergonomia, fantastyczny design wskaźników z cyfrowym prędkościomierzem. Tworzywa twarde, ale nadrabiają efektowną fakturą. Obramowanie środkowej konsoli, bocznych głośników i nawiewów może być w jednym z 6 kolorów.Renault

Bo trudno o ładniejszego miejskiego crossovera.

Atutem Captura są nie tylko proporcje czy przetłoczenia, ale i różnorodność. Wybrane elementy karoserii (np. dach, lusterka czy obwódki wokół świateł przeciwmgłowych) mogą mieć kontrastowe kolory, co daje ok. 200 kombinacji wyglądu auta. Co za ironia losu - do niedawna obudowy lusterek z czarnego plastiku były niezawodnym sposobem na rozpoznanie najskromniejszych odmian, dziś czarny lakier na tej części auta to symbol prestiżu.

Projektanci wnętrza też się nie ograniczali - istnieje aż ok. 100 różnych kombinacji jego wyglądu. No i tapicerka może być na suwak.

Dzięki tej opcji pokrycia siedzeń dają się łatwo zdjąć. Żeby je wyprać albo wybrać inny wzór. Gdyby stary się znudził.

Z pewnością nie znudzi się efektowny i ergonomiczny kokpit. Siedzenia może i nie są najwybitniejszym osiągnięciem w tej dziedzinie, miejsca jest jednak sporo, a na dodatek tylną kanapę daje się przesuwać o 16 cm, powiększając przestrzeń na nogi. Niestety, nie da się powiększyć ani tylnej szyby, ani lusterek - widoczność do tyłu nie jest mocną stroną Captura.

Najmocniejszy z silników stosowanych w tym aucie ma 120 KM i 1,2 l. Temperament tej benzynowej jednostki nieco hamuje 6-biegowa, dwusprzęgłowa automatyczna skrzynia biegów. Silnik jest znakomicie wyciszony, stosunkowo sprężyste zawieszenie pracuje za to dość głośno. Układ kierowniczy można uznać za w miarę precyzyjny.

Mimo buńczucznego wyglądu Captur nie będzie miał odmiany z 4x4. Bo i po co? Bazujący na tej samej platformie konkurencyjny Nissan Juke (Renault i Nissan są ze sobą powiązane kapitałowo) wprawdzie ma wersje z 4x4, tyle że w Europie stanowią one niecałe 4% sprzedaży.

Captur zadebiutuje 24 maja. I niejako zastąpi Modusa, małego minivana, którego produkcja skończyła się w grudniu 2012 r. Widząc, że udział crossoverów w europejskim rynku miejskich aut ma rosnąć, a minivanów maleć, Renault stworzyło Captura - z funkcjonalnymwnętrzem minivana i wyglądem SUV-a. Bo w głębi ducha nowy model Renault jest minivanem. Minivanem w Capturze.

Renault Captur - pierwsza jazda

Renault Captur - pierwsza jazda (czytaj artykuł)

Captur będzie dostępny w wersji 5-drzwiowej. 3-drzwiowej w ogóle nie brano pod uwagę, bo stałoby się to kosztem funkcjonalności.Renault
11-litrowy schowek wysuwany jak szuflada. Błyskotliwe i praktyczne.Renault
Dużo miejsca na nogi, wystarczająco na głowę. Tylna kanapa: przesuwana.Renault
Boczne i środkowe wyprofilowanie przednich foteli jest jedynie przeciętne.Renault
Bagażnik ma dość wysoką krawędź załadunku. Pojemność: 377-1235 l.Renault
Renault Captur ma 412 cm długości, 178 cm szerokości, 157 cm wysokości i wyjątkowo atrakcyjny wygląd.Renault
Platforma auta znana jest m.in. z dwóch Renault Clio: poprzedniej i obecnej generacji.Renault
Znakomita ergonomia, fantastyczny design wskaźników z cyfrowym prędkościomierzem. Tworzywa twarde, ale nadrabiają efektowną fakturą. Obramowanie środkowej konsoli, bocznych głośników i nawiewów może być w jednym z 6 kolorów.Renault
Wersja
0.9 TCe 90
1.2 TCe 120
1.5 dCi 90
Silnik
benzynowy, turbo
benzynowy, turbo
turbodiesel
Pojemność skokowa
898 cm3
1197 cm3
1461 cm3
Układ cylindrów/zawory
R3/12
R4/16
R4/8
Moc maksymalna
90 KM/5250
120 KM/4900
90 KM/4000
Maksymalny moment obrotowy
135 Nm/2500
190 Nm/2000
220 Nm/1750
Osiągi
Prędkość maksymalna
171 km/h
192 km/h
171 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
12,9 s
10,9 s
13,1 s
Zużycie paliwa w l/100 km*
6,0/4,3/4,9
6,6/4,7/5,4
4,2/3,4/3,6
Cena
53 900 zł
67 400 zł
61 650 zł
*miasto/trasa/cykl mieszany

Krzysztof Wojciechowicz

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas