Opel Adam - pierwsza jazda

Małe auto w mistrzowskiej stylizacji. Taki opis od teraz pasuje już nie tylko do „500”, ale też do Opla Adama.

Najmniejszy model Opla prowadzi się równie dobrze jak wygląda.
Najmniejszy model Opla prowadzi się równie dobrze jak wygląda.Opel
Wykończenie Adama jest szokująco wysokiej jakości, a lista możliwych akcesoriów, opcji i dodatków, jakie można mieć w tym miejskim aucie, przyprawia o zawrót głowy.Opel

Skojarzenia z Fiatem 500 są nieuniknione. Od razu widać, że Adam celuje w jego pozycję rynkową. Opel jest dłuższy aż o 14 cm od włoskiego konkurenta. Jednak rozczarują się ci, którzy sądząc po długości auta, spodziewają się w kabinie Adama przestronności, ponieważ jego wynoszący 231 cm rozstaw osi jest zaledwie o 1 cm większy niż w Fiacie.

Małe auto, mało miejsca

Szerokie drzwi oraz przesuwne w wielkim zakresie przednie fotele zapewniają bezproblemowy dostęp do obu miejsc z tyłu, ale pasażerowie, którzy już się tam dostaną, wiele przestrzeni nie znajdą. Jeśli podróżni z pierwszego rzędu będą skłonni do daleko idących kompromisów, nogi się da upchnąć za fotelami. Ale na wysokość miejsca jest najwyżej dla osób mniej niż średniego wzrostu.

Zgodnie z oczekiwaniami, także bagażnik jest maleńki - ma 170 l pojemności. Dlatego lepiej jest tylne siedzenia traktować jak jego rozwinięcie - po ich złożeniu uzyskamy 663 l.

Pierwszą jazdę odbyliśmy autem z silnikiem benzynowym 1.4 o mocy 87 KM. O ile prowadzenie samochodu, zarówno po autostradzie, jak i po krętych drogach górskich sprawiało mnóstwo frajdy, o tyle obcowanie z jego układem napędowym niespecjalnie cieszyło. Silnik wykazuje jakikolwiek temperament dopiero powyżej 2000 obr./min i wymusza na kierowcy częste sięganie do lewarka skrzyni biegów. W mieście daje się w praktyce korzystać tylko z pierwszych 4 spośród 5 jej przełożeń, bo ostatnie jest bardzo długie, oszczędnościowe, autostradowe.

Małe auto, duży wydatek

Choć samochód robi dobre wrażenie, jego ceny nie. Najtańsza 70-konnna wersja kosztuje w Niemczech 11 500 euro (blisko 48 tys. zł). Polski cennik Fiata 500 zaczyna się obecnie od 37 tys. zł. Można mieć nadzieję, że polskie przedstawicielstwo Opla zaproponuje korzystniejsze ceny Adama niż na rodzimym rynku. W przeciwnym razie będzie to co najwyżej auto niszowe.

Opel Adam

Opel Adam - niemiecka "500" (czytaj artykuł)

Opel AdamOpel
Opel AdamOpel
Opel AdamOpel
Opel AdamOpel
Opel AdamOpel
Opel AdamOpel
Opel AdamOpel
Opel AdamOpel
Opel AdamOpel
Opel AdamOpel
Opel AdamOpel
Nazwa nowego Opla nawiązuje do imienia założyciela firmy, Adama Opla (1837-1895).OpelOpel
Adam będzie pierwszym Oplem, do którego można zamówić multimedialny system My Link.OpelOpel
Podświetlone na czerwono zegary to mieszanka nowoczesności i stylu retro.OpelOpel
Opel AdamOpelOpel
Opel AdamOpelOpel
Opel AdamOpelOpel
Opel AdamOpelOpel
Opel AdamOpelOpel
Opel AdamOpelOpel
Opel AdamOpelOpel
Opel AdamOpelOpel
Nowy Opel to stylowe miejskie autko dla młodych (nie tylko ciałem) klientów. Niemcy chcą konkurować przede wszystkim z Fiatem 500.OpelOpel
Wersja
1.2 70
1.4 87
1.4 100
Silnik
benzynowy
benzynowy
benzynowy
Pojemność skokowa
1229 cm3
1398 cm3
1398 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R4/16
Moc maksymalna
70 KM/5600
87 KM/6000
100 KM/6000
Maks. moment obrotowy
115 Nm/4000
130 Nm/4000
130 Nm/4000
Osiągi
 
 
 
Prędkość maksymalna
165 km/h
176 km/h
185 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
14,9 s
12,5 s
11,5 s
Zużycie paliwa w l/100 km*
7,1/4,2/5,3
7,3/4,4/5,5
7,3/4,4/5,5
Cena
nieustalona
nieustalona
nieustalona
*miasto/trasa/cykl mieszany

KU, MP

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas