Ogień i woda

Obie reprezentują ten sam segment jak również ten sam rodzaj nadwozia. Bardzo zbliżone są ich gabaryty oraz parametry. Podobne, a jednak różne. Lancia lybra station wagon oraz alfa romeo 156 sportwagon to samochody skonstruowane po to, aby cieszyć swoim wyglądem. Jedna zachwyca oryginalnością linii (lancia), druga sportowym zacięciem (alfa).


Drapieżnym liniom oraz płaszczyznom alfy, jej ukośnym, wąskim lampom tylnym i reflektorom lancia przeciwstawia łagodne krągłości. To one między innymi decydują o tym, że bagażnik lybry jest od bagażnika alfy o 60 litrów większy (420:360). Również po złożeniu oparć tylnych kanap wynik objętości komory bagażowej przemawia na korzyść lancii (1300:1180).

Powyższe dane w przypadku samochodów kombi są bardzo istotne, bowiem potencjalny nabywca tego typu aut oczekuje po nich możliwości transportu nie tylko pasażerów, ale także większego niż standardowo bagażu. Wygląda na to, że lybra do tak pojmowanych zadań przystosowana została w sposób bardziej praktyczny, niż alfa, która stara się kombi raczej udawać, niż być nim naprawdę.

Reklama

Wielkość nadwozia tak jednego jak i drugiego samochodu jest bardzo zbliżona. Jeśli chodzi o długość to przemawia ona na korzyść lancii (4466:4430 mm). Podobnie jest z wysokością (1470:1420 mm), natomiast alfa przewyższa lybrę nieznacznie pod względem szerokości (1745:1743 mm).

Różnice stylizacyjne, o których wspomniano, widoczne są także we wnętrzu obu włoskich kombi. Podobnie jak karoserie, również kokpity lybry i alfy różnią sie agresywnością linii i ogólnie przyjętym charakterem. Wpuszczone w cylindryczne tuleje wskaźniki na tablicy przyrządów alfy, okrągłe pokrętła nawiewu, trójramienna kierownica decydują o sportowym charakterze wnętrza. Klasyczna w kształcie deska lybry z rozbudowaną konsolą centralną wskazuje na to, że konstruktorzy auta położyli nacisk na funkcjonalność, ergonomię i elegancję

Co do wyposażenia seryjnego obu aut to nie pozostawia ono wiele do życzenia. ABS, przednie i boczne airbagi, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, klimatyzacja, radioodtwarzacz, centralny zamek, immobiliser oraz wspomaganie układu kierowniczego znajdują się zarówno w lybrze jak i w alfie. Trudno jednak oprzeć się wrażeniu, że w przypadku lancii wnętrze jest bardziej eleganckie. Najprawdopodobniej wynika to właśnie z różnicy charakterów i temperamentu obu samochodów.

Pod względem ilości silników montowanych pod maskami obu kombi przewaga znajduje się po stronie alfy. Trzy benzyniaki wykonane w technice DOHC (1.6 16V o mocy 140 KM, 2.0 16 V o mocy 150 KM i 2.5 16V o mocy 190 KM) oraz dwa diesle (1.9 JTD o mocy 110 KM i 2.4 JTD o mocy 136 KM) to główna broń 156-tki w wersji sportwagon. Na silnikowe wyzwanie alfy lybra odpowiada trzema jednostkami benzynowymi, także DOHC: 1.6 16V o mocy 103 KM, 1.8 16V o mocy 131 KM i 2.0 20V o mocy 154 KM.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama