Kia Pro_cee'd - pierwsza jazda

emptyLike
Lubię to
Lubię to
like
0
Super
relevant
0
Hahaha
haha
0
Szok
shock
0
Smutny
sad
0
Zły
angry
0
Udostępnij

Gamę Cee'da uzupełnia trzydrzwiowy Pro-cee'd. Jego wygląd wiele obiecuje, ale na silnik turbo trzeba poczekać.

Dynamiczny wygląd? Jest. Dynamiczne silniki? W planach.
Dynamiczny wygląd? Jest. Dynamiczne silniki? W planach.Kia
Tablica przyrządów jest taka sama jak ta z pięciodrzwiowego Cee'da. A gdzie sportowe akcenty? Poczekajmy na model GT.Kia

Nie ma wątpliwości, że przeważająca większość nabywców Cee'da wybierze wersję 5-drzwiową lub kombi. Potencjalnych klientów odmiany 3-drzwiowej trzeba przekonywać jej sportowym charakterem, a najlepiej nazwać ją "coupe". Problem w tym, że druga generacja Pro-cee'da jest po prostu trzydrzwiowym Cee'dem z inną stylizacją tylnej części nadwozia. W kabinie brak sportowych akcentów, natomiast gama silników jest identyczna jak w 5-drzwiowym odpowiedniku. Pro-cee'da można kupić nawet z 1,4-litrowym dieslem o mocy 90 KM i cieszyć się superniskim zużyciem paliwa. Tylko co to wtedy ma wspólnego z coupe?

W stosunku do Cee'da, wersja 3d jest niższa o 4 cm, co przekłada się na przestrzeń nad głowami z tyłu. Pozostałe zmiany są kosmetyczne. Tak jak w Cee'dzie, w najbogatszej wersji rolę prędkościomierza przejmuje wyświetlacz.

Ceny Procee'da zaczynają się od 56 990 zł. To niewiele, bo Astra GTC kosztuje od 80 tys. zł (1.4 T o mocy 120 KM), a Megane Coupe - od 70 tys. zł (1.6 110 KM).

Ale już wkrótce do oferty dołączy ponad 200-konny Pro-cee'd GT (1.6 turbo), a wtedy sytuacja diametralnie się zmieni. Wtedy miano coupe będzie miało uzasadnienie.

Kia Pro_cee'd - pierwsza jazda

Kia Pro_cee'd - pierwsza jazda (czytaj artykuł)

Przednie fotele mają idealnie dobraną twardość siedziska.Kia
W najbogatszej wersji prędkościomierz jest wyświetlany.Kia
Tablica przyrządów jest taka sama jak ta z pięciodrzwiowego Cee'da. A gdzie sportowe akcenty? Poczekajmy na model GT.Kia
Kia Pro_cee'dKia
Dynamiczny wygląd? Jest. Dynamiczne silniki? W planach.Kia
Wersja
1.4 DOHC
1.6 GDI
1.4 CRDi
1.6 CRDi
Silnik
benzynowy
benzynowy
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1396 cm3
1591 cm3
1396 cm3
1582 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R4/16
R4/16
Moc maksymalna
100 KM/5500
135 KM/6300
90 KM/4000
128 KM/4000
Maksymalny moment obrotowy
137 Nm/4200
165 Nm/4850
220 Nm/1500
260 Nm/1900
Osiągi
Prędkość maksymalna
182 km/h
195 km/h
170 km/h
197 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
12,8 s
9,9 s
13,5 s
10,9 s
Średnie użycie paliwa w l/100 km
6,1
6,1
4,3
4,3
Cena
56 990 zł
61 990 zł
64 990 zł
67 990 zł

Tymon Grabowski

Motor
emptyLike
Lubię to
Lubię to
like
0
Super
relevant
0
Hahaha
haha
0
Szok
shock
0
Smutny
sad
0
Zły
angry
0
Udostępnij
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas
Przejdź na