Kia e-Soul - jeździmy nowym "elektrykiem"

Wyjątkowo charakterystyczny modeli Kii właśnie debiutuje w swojej trzeciej odsłonie i po raz drugi będzie dostępny w wersji elektrycznej. I właśnie tę odmianę mamy właśnie okazję testować podczas pierwszych jazd testowych.

Kia e-Soul
Kia e-SoulINTERIA.PL

Pierwszy elektryczny Soul (powstały na bazie drugiej generacji modelu) był samochodem, który można było określić jako wystarczający na warunki miejskie. 110-konny silnik zapewniał przeciętną dynamikę (sprint do 100 km/h w 11,7 s), a akumulator wystarczający zasięg (deklarowane 212 km). Obecnie "elektryki" oferują  jednak znacznie więcej i odpowiednio wysokie oczekiwania powinniśmy mieć wobec koreańskiej nowości.

Kia była tego oczywiście w pełni świadoma, dlatego też nowy e-Soul dostępny jest w dwóch wersjach układu napędowego. Pierwsza ma 136 KM i pozwala przejechać do 276 km, a druga - 204 KM i zapewnia zasięg nawet 452 km. Nowy model można więc zacząć traktować jako pojazd, którym śmiało można się wypuścić poza miasto.

Trzeba tylko pamiętać, że nowy Soul zachował swoje niewielkie rozmiary - przy długości nadwozia 4,2 m jest mniejszy od przeciętnego kompaktowego hatchbacka. Charakterystyczne pudełkowate nadwozie obiecuje jednak niezłą przestronność wnętrza.

Kia e-SoulINTERIA.PL

To, jak jeździ i na ile praktyczna jest nowa Kia e-Soul, sprawdzamy właśnie podczas pierwszych jazd testowych tym modelem. O naszych wrażeniach przeczytacie już niebawem.

Kia e-SoulINTERIA.PL

MD

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas