Jeep Grand Cherokee po liftingu - pierwsza jazda

Czwarta generacja Grand Cherokee zyskała opinię najlepszego „Granda” w historii Jeepa. Teraz przeszła lifting. Czy był konieczny?

Charakterystyczny grill Jeepa pozostał bez większych zmian. Z przodu wersję po liftingu najłatwiej rozpoznać po światłach LED.
Charakterystyczny grill Jeepa pozostał bez większych zmian. Z przodu wersję po liftingu najłatwiej rozpoznać po światłach LED.Jeep
W wersji po liftingu zmieniła się kierownica i konsola środkowa, pojawiły się jeszcze lepsze materiały wykończeniowe. Grand Cherokee jest teraz bardziej europejski niż amerykański.Jeep

Już dawno żaden Jeep nie zbierał tak pochlebnych recenzji jak zaprezentowany w 2010 roku Grand Cherokee oznaczony jako WK2. Taką opinię o tym modelu potwierdzają też klienci. W 2012 roku wzrost sprzedaży w stosunku do 2011 roku wyniósł aż 69,7 procent! Czy w takim przypadku lifting był konieczny?

Przedstawiciele Jeepa twierdzą, że tak. Zmiany nie są rewolucyjne, ale mają podtrzymać rosnące zainteresowanie flagowym modelem.

Z nową twarzą

Najbardziej widoczna modyfikacja dotyczy przednich świateł. Są teraz nieco mniejsze i wyposażone w diody LED. Tylne lampy są dla odmiany większe. Zrezygnowano też z chromowanej listwy łączącej światła z tyłu, a w jej miejsce pojawiło się powiększone logo marki. Pozostałe zmiany to większy spoiler, zmodyfikowane zderzaki i inne wzory felg.

Więcej nowego dzieje się w kabinie. Konsolę środkową wieńczy ekran systemu Uconnect (o przekątnej 8,4 cala), który odpowiada m.in. za sterowanie systemem audio, telefonem, nawigacją czy multimediami. System opracowała renomowana firma Harman.

Między zegarami pojawił się teraz drugi ekran. Ma przekątną 7 cali i liczne możliwości konfiguracji (około 100), w jakich może wyświetlać informacje. Kierowca decyduje, czy chce monitorować zużycie paliwa, wskazania nawigacji czy np. wybrany tryb napędu. Ekran jest czytelny, a jego obsługa - prosta i intuicyjna.

Kolejnym elementem wyróżniającym wersję po liftingu jest nowa kierownica, która nie tylko świetnie wygląda, ale też doskonale leży w dłoniach.

Jeep Grand Cherokee po liftingu

Jeep Grand Cherokee po liftingu - pierwsza jazda (czytaj więcej)

SUV czy prawdziwe auto terenowe? Jeep z godną podziwu konsekwencją nie rezygnuje z właściwości terenowych.Jeep
W wersji po liftingu zmieniła się kierownica i konsola środkowa, pojawiły się jeszcze lepsze materiały wykończeniowe. Grand Cherokee jest teraz bardziej europejski niż amerykański.Jeep
Maksymalny prześwit Grand Cherokee wyposażonego w pneumatyczne zawieszenie Quadra-Lift wynosi aż 28 cm. Mimo dużej masy własnej, Jeep świetnie radzi sobie w terenie.Jeep
Charakterystyczny grill Jeepa pozostał bez większych zmian. Z przodu wersję po liftingu najłatwiej rozpoznać po światłach LED.Jeep
Ekran ma przekątną 8,4 cala. Obsługuje audio, telefon, nawigację, kamerę cofania i liczne ustawienia, takie jak np. wentylacja foteli.Jeep
Jedna z ważniejszych zmian to wyświetlacz umieszczony między zegarami. Można zmieniać jego wygląd wybierając funkcje, które ma przekazywać (np. tryb pracy napędu 4x4).Jeep
Teraz dźwignia skrzyni ma mało off-roadowy styl, ale już nowa 8-biegowa przekładnia to jeden z mocniejszych punktów „Granda”.Jeep

Teraz 8 biegów

Jedną z najważniejszych zmian w nowym Jeepie Grand Cherokee jest 8-biegowa skrzynia automatyczna, która jest standardem dla każdej wersji silnikowej. Za jej sprawą udało się zmniejszyć zużycie paliwa i poprawić osiągi.

Automat zmienia biegi bez szarpnięć. W praktyce korzystanie z łopatek do manualnej zmiany przełożeń mija się z celem. Dzięki aż ośmiu biegom silnik utrzymywany jest przeważnie w niskim zakresie obrotów. Zarówno w ruchu miejskim jak i na autostradzie.

W przypadku 250-konnego diesla zmagającego się z masą powyżej 2,4 tony oznacza to zużycie paliwa w mieście na poziomie 9,3 l/100 km i w trasie 6,5 l/100 km. A osiągi? Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje tylko 8,2 sekundy.

Grand Cherokee to przykład na to, jak powinien wyglądać wzorcowy lifting. Jeep nie stracił nic ze swoich licznych zalet, a tylko zyskał kolejne.

Jeep Grand Cherokee – już od ponad 20 lat w czołówce klasy SUV

1992 r.

1. Generacja (ZJ) - jeden z pionierów luksusowej klasy SUV.Jeep

1998 r.

2. Generacja (WJ) - wygodny i dzielny w terenie.Jeep

2004 r.

3. Generacja (WK) - ten model to spadek formy Jeepa.Jeep

2010 r.

4. Generacja (WK2) - rewelacyjny design, świetne wykonanie.Jeep
Wersja
3.6 V6
5.7 V8
6.4 V8 SRT
3.0 Multijet
Silnik
benzynowy
benzynowy
benzynowy
turbodiesel
Pojemność skokowa
3604 cm3
5654 cm3
6417 cm3
2987 cm3
Układ cylindrów/zawory
V6/24
V8/16
V8/16
V6/24
Moc maksymalna
286 KM/6350
352 KM/5200
468 KM/6250
250 KM/4000
Maksymalny moment obrotowy
347 Nm/4300
520 Nm/4200
624 Nm/4100
570 Nm/2000
Osiągi
Prędkość maksymalna
206 km/h
225 km/h*
257 km/h
202 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,3 s
7,3 s
5,0 s
8,2 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
10,4
13,0
14,0
7,5
Cena
od 260 900 zł
od 294 900 zł
od 334 900 zł
od 211 900 zł
*210 km/h z kołami 18"

Wojtek Jurko

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas