Hyundai Santa Fe - pierwsza jazda

Santa Fe to jeden z ważniejszych elementów strategii sukcesu Hyundaia.

Kabina nowego Hyundaia Santa Fe mieści do 7 pasażerów. Nowoczesny design zastąpił typowo koreańską zdobność.
Kabina nowego Hyundaia Santa Fe mieści do 7 pasażerów. Nowoczesny design zastąpił typowo koreańską zdobność.Hyundai
Poprzednia generacja Hyundaia Santa Fe, produkowana w latach 2006-2012.Hyundai

Już w pierwszej swej generacji Hyundai Santa Fe zdobył wielu fanów, a druga uczyniła go poważnym graczem na rynku SUV-ów. Trzecie wcielenie ma być pełnym sukcesem. Do walki rusza uzbrojony w przejrzystą, kanciastą stylistykę i nowoczesną technikę.

Wykończony wysokiej jakości tworzywami kokpit w kabinie mogącej pomieści do 7 pasażerów robi bardzo dobre pierwsze wrażenie. Podobnie jak świadomość wyposażenia auta w mnogość systemów mających wesprzeć kierowcę w unikaniu kolizji - lub, gdy już do niej dojdzie, redukcji jej skutków.

Kokpit jest ogicznie uporządkowany i wykonany z materiałów robiących bardzo dobre wrażenie – zarówno w dotyku, jak i z wyglądu.Hyundai

Wśród układów podnoszących bezpieczeństwo znajdziemy m.in. aktywną maskę silnika, aktywny tempomat, asystenta pasa i martwego kąta lusterek, a także choćby kolanowy airbag. Kompletnie niezrozumiałe jest natomiast, dlaczego nowemu Santa Fe poskąpiono wyposażenia w oszczędzający paliwo system start-stop.

Do napędzania auta można wybrać jedną z trzech jednostek: dwóch turbodiesli (2.0, 150 KM lub 2.2, 197 KM) i jednego benzynowca (2.4, 192 KM). Przeniesienie napędu odbywać się może poprzez 6-stopniową skrzynię manualną lub takiż automat - na przednie koła oraz (automatycznie dołączane) tylne.

Pierwsze jazdy objęły egzemplarze ze 197-konnym dieslem, w wersji manualnej i automatycznej. Silnik jest bardzo mocny przy każdych obrotach i każdej prędkości, skrzynia manualna wymaga sporo siły podczas przełączania bardzo precyzyjnych biegów.

Automat wyraźnie podnosi komfort jazdy Santa Fe, ale jeszcze bardziej, bo aż o 1 litr na 100 km - jego zużycie paliwa.

Hyundai Santa Fe

Hyundai Santa Fe - pierwsza jazda (czytaj artykuł)

Hyundai Santa FeHyundai
Hyundai Santa FeHyundai
Hyundai Santa FeHyundai
Hyundai Santa FeHyundai
Hyundai Santa FeHyundai
Hyundai Santa FeHyundai
Hyundai Santa FeHyundai
Hyundai Santa FeHyundai
Hyundai Santa FeHyundai
Hyundai Santa FeHyundai
Hyundai Santa FeHyundai
Hyundai Santa FeHyundai
Hyundai Santa FeHyundai
Hyundai Santa FeHyundai
Hyundai Santa FeHyundai
Hyundai Santa FeHyundai
Hyundai Santa FeHyundai
Hyundai Santa FeHyundai
Hyundai Santa FeHyundai
Hyundai Santa FeHyundai

opr. Maciej Pertyński

Wersja
2.4 VVT
2.0 CRDI
2.2 CRDI
Silnik
benz.
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
2359 cm3
1995 cm3
2199 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R4/16
Moc maksymalna
192 KM/6300
150 KM/4000
197 KM/3800
Maks. moment obrotowy
242 Nm/4250
383 Nm/1800
421 Nm/1800
Osiagi
Prędkość maksymalna
190 km/h
187 km/h
190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,0 s
11,0 s
9,4 s
Zużycie paliwa
(miasto/trasa/śrerdnie w l/100 km)
11,8/6,9/8,7
8,1/4,9/6,1
7,1/4,7/5,6
Cena
-
129 900 zł (2WD)
157 900 zł (4WD)
Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas