Hyundai Santa Fe - pierwsza jazda
Santa Fe to jeden z ważniejszych elementów strategii sukcesu Hyundaia.


Już w pierwszej swej generacji Hyundai Santa Fe zdobył wielu fanów, a druga uczyniła go poważnym graczem na rynku SUV-ów. Trzecie wcielenie ma być pełnym sukcesem. Do walki rusza uzbrojony w przejrzystą, kanciastą stylistykę i nowoczesną technikę.
Wykończony wysokiej jakości tworzywami kokpit w kabinie mogącej pomieści do 7 pasażerów robi bardzo dobre pierwsze wrażenie. Podobnie jak świadomość wyposażenia auta w mnogość systemów mających wesprzeć kierowcę w unikaniu kolizji - lub, gdy już do niej dojdzie, redukcji jej skutków.

Wśród układów podnoszących bezpieczeństwo znajdziemy m.in. aktywną maskę silnika, aktywny tempomat, asystenta pasa i martwego kąta lusterek, a także choćby kolanowy airbag. Kompletnie niezrozumiałe jest natomiast, dlaczego nowemu Santa Fe poskąpiono wyposażenia w oszczędzający paliwo system start-stop.
Do napędzania auta można wybrać jedną z trzech jednostek: dwóch turbodiesli (2.0, 150 KM lub 2.2, 197 KM) i jednego benzynowca (2.4, 192 KM). Przeniesienie napędu odbywać się może poprzez 6-stopniową skrzynię manualną lub takiż automat - na przednie koła oraz (automatycznie dołączane) tylne.
Pierwsze jazdy objęły egzemplarze ze 197-konnym dieslem, w wersji manualnej i automatycznej. Silnik jest bardzo mocny przy każdych obrotach i każdej prędkości, skrzynia manualna wymaga sporo siły podczas przełączania bardzo precyzyjnych biegów.
Automat wyraźnie podnosi komfort jazdy Santa Fe, ale jeszcze bardziej, bo aż o 1 litr na 100 km - jego zużycie paliwa.
Hyundai Santa Fe
Hyundai Santa Fe - pierwsza jazda (czytaj artykuł)




















opr. Maciej Pertyński
Wersja | 2.4 VVT | 2.0 CRDI | 2.2 CRDI |
Silnik | benz. | turbodiesel | turbodiesel |
Pojemność skokowa | 2359 cm3 | 1995 cm3 | 2199 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16 | R4/16 | R4/16 |
Moc maksymalna | 192 KM/6300 | 150 KM/4000 | 197 KM/3800 |
Maks. moment obrotowy | 242 Nm/4250 | 383 Nm/1800 | 421 Nm/1800 |
Osiagi | |||
Prędkość maksymalna | 190 km/h | 187 km/h | 190 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 10,0 s | 11,0 s | 9,4 s |
Zużycie paliwa (miasto/trasa/śrerdnie w l/100 km) | 11,8/6,9/8,7 | 8,1/4,9/6,1 | 7,1/4,7/5,6 |
Cena | - | 129 900 zł (2WD) | 157 900 zł (4WD) |