BMW M135i - pierwsza jazda

Trzydrzwiowe BMW serii 1 nie jest może wzorcowo funkcjonalne, ale w wersji M135i i tak nie ma to znaczenia.

Wielkie wloty powietrza wersji M135i nawiązują do innych modeli z rodziny „M”.
Wielkie wloty powietrza wersji M135i nawiązują do innych modeli z rodziny „M”.BMW

W gamie BMW serii 1 debiutuje druga, po pięciodrzwiowej, wersja nadwoziowa: trzydrzwiowy hatchback. Auto zachowało charakterystyczną dla tego modelu sylwetkę, z długą maską silnika i cofniętym przedziałem pasażerskim, ale dłuższe, pozbawione ramek okiennych drzwi i mocniejsze przetłoczenia tylnych błotników nadały mu nieco bardziej dynamiczny wyraz. Premiera została jednak wykorzystana w jeszcze jednym celu.

Deska rozdzielcza wersji trzydrzwiowej jak w każdej „jedynce”. W wersji M135i bez dodatkowych fajerwerków – kierownica czy specjalny rodzaj tapicerki nadają umiarkowanie sportowy charakter.Motor

Atak na dwóch frontachTo okazja do poszerzenia gamy silnikowej - i to "w obie strony". Bazową wersją staje się 114i, napędzana 1,6-litrowym silnikiem z turbodoładowaniem rozwijającym moc 102 KM. Ale o wiele większe wrażenie robi model z drugiego końca skali: M135i, z sześciocylindrowym, trzylitrowym silnikiem turbo, rozwijającym moc 320 KM.

Nie jest to jeszcze "prawdziwa M-ka" serii 1. To kolejny model z rodziny "M Performance", będącej ogniwem pośrednim między zwykłymi wersjami, a pełnoprawnymi modelami "M". Wcześniej zaprezentowano takie odmiany modeli 5, X5 i X6.

Dwa w jednymKompromisowy charakter auta znakomicie sprawdza się podczas jazdy. W świetny humor wprawia już odgłos pracującego na wolnych obrotach silnika. Basowy pomruk zdradza jego możliwości, ale jednocześnie nie męczy. I tak jest ze wszystkim w tym modelu. Na co dzień to wygodne, w miarę dyskretne i stosunkowo ekonomiczne (można "zmieścić się w 10 l/100 km) auto, które jednak w każdej chwili może pokazać swe pazury. Z opcjonalnym automatem przyspieszenie do 100 km/h zajmuje 4,9 s (ze skrzynią manualną 5,1 s), a samochód błyskawicznie reaguje na każdy ruch pedału gazu. Charakter auta zależy od nastroju kierowcy.

BMW M135i

BMW M135i

Bagażnik ma 360 litrów pojemności. Dzielone na trzy oparcie kanapy to opcja.Motor
Sześciocylindrowa „rzę dówka” szczelnie wypełnia komorę silnikową. To tylko kompakt.Motor
Znaczek M wita pasażerów od progu. To poprawia humor.Motor
Fotele trzymają ciało lepiej, niż można sądzić po ich wyglądzie.Motor
Deska rozdzielcza wersji trzydrzwiowej jak w każdej „jedynce”. W wersji M135i bez dodatkowych fajerwerków – kierownica czy specjalny rodzaj tapicerki nadają umiarkowanie sportowy charakter.Motor
M135i wyróżnia się niebieskimi zaciskami hamulcowymi.Motor
Kolejny wyróżnik wersji M135i: szare nakładki na lusterka.Motor
Jedna para drzwi mniej nie odmieniła w znaczącym stopniu wyglądu „jedynki”. M135i to (jak na razie) najmocniejsza odmiana.Motor
Wielkie wloty powietrza wersji M135i nawiązują do innych modeli z rodziny „M”.Motor
Z dwóch rur wydechowych wydobywa się przede wszystkim rewelacyjny dźwięk.Motor

Także pięciodrzwioweObie nowe wersje silnikowe, tzn. 114i oraz M135i, oferowane będą także z nadwoziem pięciodrzwiowym. Wszystkie do sprzedaży trafią we wrześniu tego roku.

Bartosz Zienkiewicz

Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
2979 cm3
Układ cylindrów/zawory
R6/24
Moc maksymalna
320 KM/5800
Maks. moment obrotowy
450 Nm/1300
Osiągi
 
Prędkość maksymalna
250 km/h
Przysp. 0-100 km/h
5,1 (4,9)*
Średnie zużycie paliwa w l/100 km
8,0 (7,5)*
*z 8-biegowym automatem
Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas