Volvo C70 D4 Inscription - test

Diesel pracujący pod maską Volvo C70 nie zmienia charakteru auta – to nadal eleganckie i całkiem funkcjonalne coupe-cabrio.

Przeprowadzony w 2010 roku lifting upodobnił C70 do najnowszych modeli Volvo - S60/V60.
Przeprowadzony w 2010 roku lifting upodobnił C70 do najnowszych modeli Volvo - S60/V60.Motor

Wysokoprężny silnik pracujący pod maską luksusowej limuzyny czy nawet usportowionego auta jest już czymś oczywistym. Ale diesel w modelu z otwieranym dachem nadal powoduje zdziwienie. I wątpliwości, czy aby praca takiej jednostki nie zakłóci przyjemności podroży kabrioletem?

Diesel jak benzyna

W Volvo C70 D4 nie trzeba się o to obawiać. Po pierwsze - silnik pracuje na tyle cicho, że nawet podczas jazdy z otwartym dachem go nie słychać. Po drugie - jeżeli już, na przykład podczas maksymalnego przyspieszania, dojdzie do uszu jego dźwięk, to nie będzie to uciążliwe doznanie. Wręcz odwrotnie, odgłos 5-cylindrowego,

170-konnego silnika wysokoprężnego bardziej przypomina pracę benzynowego V6 niż klekot diesla. Niestety, zużycie paliwa także. Ponad 10 l/100 km w ruchu miejskim i prawie 8 litrów na trasie to zbyt dużo. Nawet biorąc pod uwagę wysoką moc silnika i opcjonalną, 6-biegową, automatyczna skrzynię (dopłata 8800 zł). Biegi co prawda zmienia płynnie, ale niezbyt szybko - szczególnie redukowanie przełożeń trwa zdecydowanie za długo.

Za kierownicą tej wersji Volvo C70 można odczuć, że nie została ona stworzona dla miłośników dynamicznej jazdy po serpentynach, a raczej dla tych, którzy preferują spokojną podroż po autostradzie lub dostojne przemierzanie nadmorskich bulwarów.

Cenna sztuka

Bogato wyposażona testowana wersja Volvo C70 D4 Inscription z automatyczna skrzynią biegów kosztuje prawie 200 tysięcy zł. To sporo, ale nadal dużo mniej niż płaci się za lifestylowy kabriolet i praktyczniejsze coupe kupując je osobno. I właśnie w tym tkwi siła aut typu coupe-cabrio. A Volvo C70 dodatkowo jest jednym z najbardziej funkcjonalnych modeli w tej klasie.

Plusy:

  • jakość wykonania,
  • prostota obsługi,
  • jak na auto tej klasy przestronna kabina,
  • duży oraz funkcjonalny bagażnik.

Minusy:

  • nieprecyzyjny układ kierowniczy,
  • wyraźne problemy z płynnym przeniesieniem mocy,
  • ospale działająca skrzynia biegów.
Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1984 cm3
Układ cylindrów/zawory
R5/20
Moc maksymalna
177 KM/3500
Maks. moment obrotowy
400 Nm/1750
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
aut./6-biegowa
Pojemność bagażnika
200/404 l
Opony
235/40 R18
Wymiar (dł./szer./wys.)
462/184/140 cm
Rozstaw osi
264 cm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
215 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,9 s
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
8,7/5,1/6,4
Średnie zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km)
10,4/7,9

Maciej Smoleń

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas