Volkswagen Polo GTI - test

Mimo prostego zawieszenia własności jezdne Volkswagena Polo GTI są bardzo dobre.
Mimo prostego zawieszenia własności jezdne Volkswagena Polo GTI są bardzo dobre.Auto Moto
Bardzo dobra jakość tworzyw i spasowanie. Tylko odrobinę zbyt tu ponuro.
Bardzo dobra jakość tworzyw i spasowanie. Tylko odrobinę zbyt tu ponuro.Auto Moto

Volkswagen Polo GTI

Wprawdzie miejsca są trzy, ale wygodnie będzie dwójce pasażerów. Wada to utrudnione wsiadanie (na szczęście jest też wersja 5d).
Wprawdzie miejsca są trzy, ale wygodnie będzie dwójce pasażerów. Wada to utrudnione wsiadanie (na szczęście jest też wersja 5d).Auto Moto
Fotele są wygodne i świetnie trzymają ciało w zakrętach. Kratka na siedzeniach to nawiązanie do pierwszego Golfa GTI.
Fotele są wygodne i świetnie trzymają ciało w zakrętach. Kratka na siedzeniach to nawiązanie do pierwszego Golfa GTI.Auto Moto
Dwusprzęgłowa skrzynia biegów DSG to standard.
Dwusprzęgłowa skrzynia biegów DSG to standard.Auto Moto
Silnik o niewielkiej pojemności (1,4 l), ale imponującej mocy (180 KM).
Silnik o niewielkiej pojemności (1,4 l), ale imponującej mocy (180 KM).Auto Moto
Obrotomierz ma czerwone pole dopiero od niemal 7000 obr./min.
Obrotomierz ma czerwone pole dopiero od niemal 7000 obr./min.Auto Moto
Bardzo dobra jakość tworzyw i spasowanie. Tylko odrobinę zbyt tu ponuro.
Bardzo dobra jakość tworzyw i spasowanie. Tylko odrobinę zbyt tu ponuro.Auto Moto
Mimo prostego zawieszenia własności jezdne Volkswagena Polo GTI są bardzo dobre.
Mimo prostego zawieszenia własności jezdne Volkswagena Polo GTI są bardzo dobre.Auto Moto
Topowa odmiana Polo ma świetne osiągi i bardzo dobre własności jezdne, Gorzej z hamulcami i zużyciem paliwa.
Topowa odmiana Polo ma świetne osiągi i bardzo dobre własności jezdne, Gorzej z hamulcami i zużyciem paliwa.Auto Moto
Hamulce z pięknymi zaciskami mogłyby być lepsze.
Hamulce z pięknymi zaciskami mogłyby być lepsze.Auto Moto

Historia modelu

Volkswagen Polo GTI 6N1
Volkswagen Polo GTI 6N1Volkswagen
Volkswagen Polo GTI 9N1
Volkswagen Polo GTI 9N1Volkswagen

Upolowane ciekawostki

Volkswagen Polo G40
Volkswagen Polo G40Volkswagen
Volkswagen Polo Harlekin
Volkswagen Polo HarlekinVolkswagen
Volkswagen Polo BlueMotion
Volkswagen Polo BlueMotionVolkswagen
Volkswagen Polo WRC
Volkswagen Polo WRCVolkswagen

Dane techniczne: Volkswagen Polo GTI

Silnik
budowa silnika
benzynowy, turbo, R4, 16V
pojemność
1390 cm3
moc maksymalna
132 kW/180 KM
przy obrotach
6200/min
maksymalny mom. obr.
250 Nm
przy obrotach
2000-4500/min
Przeniesienie napędu
napęd na przednie koła, skrzynia DSG, 7-biegowa
zawieszenie
przód: kolumny
typu McPherson,
tył: belka skrętna,
sprężyny śrubowe;
ESP
hamulce
przód: tarczowe went.
tył: tarczowe
opony testowe
215/45 R17
dł./szer./wys.
397,6/168,2/145,2 cm
rozstaw osi
246,8 cm
bagażnik
280-952 l
Dane fabryczne
0-100 km/h
6,9 s
prędkość maksymalna
229 km/h
śr. zużycie pal.
5,9 l/100 km
rodzaj paliwa
benzyna 95-okt.
emisja dwutlenku węgla
139 g/km
norma emisji spalin
Euro 5
masa własna
1269 kg
ładowność
486 kg
przyczepa
1200/630 kg
Pomiary testowe
Przyspieszenia
Przyspieszenie 0-100 km/h
6,8 s
Elastyczność 60-100 km/h
3,4 s
Elastyczność 80-120 km/h
4,6 s
Polo GTI jest szybsze, niż zapewnia producent. Czasy od 60 do 100 km/h i od 80 do 120 km/h są bardzo krótkie.
Hamowanie (100-0 km/h)
hamulce zimne (100-0 km/h)
38,4 m
hamulce rozgrz. (100-0 km/h)
38,2 m
Dobrze, ale bez rewelacji. Po usportowionej odmianie można się spodziewać skuteczniejszych hamulców.
Zużycie paliwa
średnie w teście
8,5 l/100 km
pojemność zbiornika paliwa
45 l
zasięg
382 km
Producent obiecuje średnie zużycie paliwa na poziomie 5,9 l/100 km. W praktyce uzyskanie podobnego wyniku jest nierealne.
Cena
78 790 zł