Toyota Yaris Hybrid Dynamic - test

Czy napis na drzwiach Toyoty mówi prawdę? Sprawdzamy to realnych w warunkach miejskich.
Czy napis na drzwiach Toyoty mówi prawdę? Sprawdzamy to realnych w warunkach miejskich.Auto Moto
Zegary przed kierowcą jak w każdym Yarisie, ale zamiast obrotomierza mamy tu wskaźnik pokazujący, czy zespół napędowy pracuje ekonomicznie.
Zegary przed kierowcą jak w każdym Yarisie, ale zamiast obrotomierza mamy tu wskaźnik pokazujący, czy zespół napędowy pracuje ekonomicznie.Auto Moto

Toyota Yaris Hybrid Dynamic

Pod podłogą bagażnika hybrydowego Yarisa znajduje się zapasowe koło dojazdowe – jak w normalnym aucie.
Pod podłogą bagażnika hybrydowego Yarisa znajduje się zapasowe koło dojazdowe – jak w normalnym aucie.Auto Moto
W większości hybryd bazujących na konwencjonalnych autach bagażnik ograniczają mieszczące się w nim baterie. W Yarisie kufer ma 286 litrów, tyle co model standardowy.
W większości hybryd bazujących na konwencjonalnych autach bagażnik ograniczają mieszczące się w nim baterie. W Yarisie kufer ma 286 litrów, tyle co model standardowy.Auto Moto
Miejsca z tyłu całkiem sporo, obecność baterii pod siedziskiem nie wpłynęła na przestronność.
Miejsca z tyłu całkiem sporo, obecność baterii pod siedziskiem nie wpłynęła na przestronność.Auto Moto
Duże, wygodne fotele sprawdzą się w mieście i w długich trasach.
Duże, wygodne fotele sprawdzą się w mieście i w długich trasach.Auto Moto
Auto bardziej się „aktywuje” niż „uruchamia”. Wystarczy nacisnąć przycisk.
Auto bardziej się „aktywuje” niż „uruchamia”. Wystarczy nacisnąć przycisk.Auto Moto
W ostatniej pozycji dźwigni –„B” – wzmacnia się hamowanie silnikiem.
W ostatniej pozycji dźwigni –„B” – wzmacnia się hamowanie silnikiem.Auto Moto
Czy napis na drzwiach Toyoty mówi prawdę? Sprawdzamy to realnych w warunkach miejskich.
Czy napis na drzwiach Toyoty mówi prawdę? Sprawdzamy to realnych w warunkach miejskich.Auto Moto
Szklany dach to opcja za 2400 zł, dostępna tylko w najdroższej wersji wyposażenia Dynamic.
Szklany dach to opcja za 2400 zł, dostępna tylko w najdroższej wersji wyposażenia Dynamic.Auto Moto
Diodowe światła także w tylnych lampach. Niby detal, ale rzuca się w oczy. Współgra z nowoczesnym stylem auta.
Diodowe światła także w tylnych lampach. Niby detal, ale rzuca się w oczy. Współgra z nowoczesnym stylem auta.Auto Moto
Czarne wkłady i pięć diod do jazdy dziennej. Tylko w hybrydzie.
Czarne wkłady i pięć diod do jazdy dziennej. Tylko w hybrydzie.Auto Moto
Wyświetlacz może prezentować wykres zużycia paliwa w ostatnich 15 minutach jazdy, a także ilość odzyskanej energii.
Wyświetlacz może prezentować wykres zużycia paliwa w ostatnich 15 minutach jazdy, a także ilość odzyskanej energii.Auto Moto
Inne ustawienie wyświetlacza pokazuje średnie zużycie paliwa na etapach wybranych przez kierowcę, a także wynik z bieżącej jazdy.
Inne ustawienie wyświetlacza pokazuje średnie zużycie paliwa na etapach wybranych przez kierowcę, a także wynik z bieżącej jazdy.Auto Moto
Koła 16” podnoszą zużycie paliwa w porównaniu z 15”.
Koła 16” podnoszą zużycie paliwa w porównaniu z 15”.Auto Moto
Zegary przed kierowcą jak w każdym Yarisie, ale zamiast obrotomierza mamy tu wskaźnik pokazujący, czy zespół napędowy pracuje ekonomicznie.
Zegary przed kierowcą jak w każdym Yarisie, ale zamiast obrotomierza mamy tu wskaźnik pokazujący, czy zespół napędowy pracuje ekonomicznie.Auto Moto
Fotel kierowcy wyposażono w podłokietnik. Co ciekawe, pasażer nie ma takiego udogodnienia.
Fotel kierowcy wyposażono w podłokietnik. Co ciekawe, pasażer nie ma takiego udogodnienia.Auto Moto

Hybrydowy Yaris

Toyota Yaris Hybrid
Toyota Yaris HybridAuto Moto
Napęd hybrydy zajmuje mniej więcej tyle samo miejsca, co konwencjonalny. Pod maską – z lewej silnik benzynowy, z prawej część elektryczna.
Napęd hybrydy zajmuje mniej więcej tyle samo miejsca, co konwencjonalny. Pod maską – z lewej silnik benzynowy, z prawej część elektryczna.Auto Moto

Jak sprawdzaliśmy zapewnienia Toyoty

Hybrydowym Yarisem po mieście od świtu do zmierzchu

Rano aut niewiele, można jechać spokojnie, nikomu nie przeszkadzając.
Rano aut niewiele, można jechać spokojnie, nikomu nie przeszkadzając.Auto Moto
Wskaźnik pokazuje ekonomiczny zakres pracy napędu, jednak przy niewielu postojach hybryda nie ma szansy, by się wykazać. Taki wynik uzyska wiele oszczędnych aut.
Wskaźnik pokazuje ekonomiczny zakres pracy napędu, jednak przy niewielu postojach hybryda nie ma szansy, by się wykazać. Taki wynik uzyska wiele oszczędnych aut.Auto Moto
Godziny szczytu – zalety hybryd są najbardziej widoczne.
Godziny szczytu – zalety hybryd są najbardziej widoczne.Auto Moto
Przez długi okres silnik spalinowy jest całkowicie wyłączony, podjeżdżać po parę metrów można wyłącznie na bateriach (kontrolka EV). Zasięg na akumulatorach wynosi ok. 2 km. Wolno, ale oszczędnie.
Przez długi okres silnik spalinowy jest całkowicie wyłączony, podjeżdżać po parę metrów można wyłącznie na bateriach (kontrolka EV). Zasięg na akumulatorach wynosi ok. 2 km. Wolno, ale oszczędnie.Auto Moto
Duży ruch, żeby nikomu nie przeszkadzać na miejskich trasach tranzytowych, trzeba mocniej wciskać gaz.
Duży ruch, żeby nikomu nie przeszkadzać na miejskich trasach tranzytowych, trzeba mocniej wciskać gaz.Auto Moto
To najmniej korzystny tryb pracy hybrydowego Yarisa, choć obiektywnie wynik i tak bardzo zły nie jest.
To najmniej korzystny tryb pracy hybrydowego Yarisa, choć obiektywnie wynik i tak bardzo zły nie jest.Auto Moto
Przed popołudniowymi korkami ruch w centrum odbywa się znowu płynnie, choć z częstymi przestojami na skrzyżowaniach.
Przed popołudniowymi korkami ruch w centrum odbywa się znowu płynnie, choć z częstymi przestojami na skrzyżowaniach.Auto Moto
To znowu dobry tryb pracy, silnik benzynowy wyłączany jest bardzo często, jest też wiele okazji na doładowanie akumulatorów podczas zwalniania. W sumie zaskakująco dobry wynik.
To znowu dobry tryb pracy, silnik benzynowy wyłączany jest bardzo często, jest też wiele okazji na doładowanie akumulatorów podczas zwalniania. W sumie zaskakująco dobry wynik.Auto Moto
Po południu nawet większy niż z rana.
Po południu nawet większy niż z rana.Auto Moto
Dopóki nie rozładowały się akumulatory, zużycie paliwa było znikome, później nawet podczas postoju silnik benzynowy pozostawał włączony, zatem oszczędności się ulotniły. Po podładowaniu baterii sytuacja znowu wróciła do hybrydowej, oszczędnej normy, ale rezultat świetny nie był.
Dopóki nie rozładowały się akumulatory, zużycie paliwa było znikome, później nawet podczas postoju silnik benzynowy pozostawał włączony, zatem oszczędności się ulotniły. Po podładowaniu baterii sytuacja znowu wróciła do hybrydowej, oszczędnej normy, ale rezultat świetny nie był.Auto Moto
Niewielki ruch to szansa na oszczędności.
Niewielki ruch to szansa na oszczędności.Auto Moto
Pomimo łagodnej jazdy, trybu "Eco", często wyłączającego się silnika i długich odcinków jazdy na bateriach nie udało się uzyskać „fabrycznego” wyniku. I tak jest nieźle.
Pomimo łagodnej jazdy, trybu "Eco", często wyłączającego się silnika i długich odcinków jazdy na bateriach nie udało się uzyskać „fabrycznego” wyniku. I tak jest nieźle.Auto Moto

Toyota Yaris Hybrid Dynamic - dane techniczne

Dane techniczne: Toyota Yaris Hybrid Dynamic

Silnik
benzynowy: rzędowy, 4-cylindrowy, wolnossący, ułożony poprzecznie, 4 zawory na cylinder, wtrysk wielopunktowy
elektryczny: asynchroniczny z magnesem stałym, baterie Ni-Mh, napięcie 520 V
średnica cyl./skok tł.
75,0/84,7 mm
pojemność
1497 cm3
stopień sprężania
13,4:1
moc maksymalna
55 kW/74 KM przy 6000/min
maksymalny
moment obrotowy
111 Nm przy 3600-4400/min
moc maksymalna
silnik elektryczny
61 KM
mom. obrotowy
silnik elektryczny
169 Nm
łączna moc
100 KM
napięcie baterii
144 V
Nietypowy zespół napędowy, konkurencyjne auta hybrydowe budowane są inaczej. Auto najlepiej nadaje się do miasta, gdzie może wykorzystać swoje zalety. 100 KM w takich warunkach zupełnie wystarcza.
Przeniesienie napędu
skrzynia biegów
E-CVT
napęd
przedni
przełożenia
nie występują
p. główne
3,19
Układ jezdny
przód
kolumny McPhersona, amortyzatory, sprężyny śrubowe, stabilizator
tył
belka skrętna, amortyzatory, sprężyny śrubowe, stabilizator
układ kierowniczy
przekładnia zębatkowa, ze wspomaganiem elektrycznym
Układ hamulcowy/koła
przód
tarczowe wentylowane
tył
tarczowe
systemy wspomagania
stabilizacji toru jazdy (VSC), wspomagania nagłego hamowania (BA)
Opony testowe przód
195/50 R16
opony testowe tył
195/50 R16
marka i model
Bridgestone ECOPIA EP25
felgi przód
6,5 x 16 cali
felgi tył
6,5 x 16 cali
średnica zawracania
11,2 m
Masy
masa własna
1095 kg
dopuszczalna
masa całkowita
1565 kg
ładowność
470 kg
rozkład masy przód/tył
63/37%
masa przyczepy
z hamulcem
-
bez hamulca
-
obciążenie haka hol.
-
obciążenie dachu
-
Ciekawostka! Hybrydowe Toyoty nie holują przyczep, bo ich akumulatory mogą się wtedy przegrzewać!
Toyota Yaris Hybrid Dynamic: wykres mocy/momentu obr.
Toyota Yaris Hybrid Dynamic: wykres mocy/momentu obr.Auto Moto
Toyota Yaris Hybrid Dynamic: najważniejsze wymiary
Toyota Yaris Hybrid Dynamic: najważniejsze wymiaryAuto Moto

Toyota Yaris Hybrid Dynamic - pomiary testowe

Toyota Yaris Hybrid Dynamic: przyspieszenia

0-100 km/h
12,0 s (11,8 s*)
0-120 km/h
17,0 s
prędkość maksymalna
165 km/h*
TePstoowy wynik przyspieszania do 100 km/h z grubsza pokrywa się z fabrycznym. Nie jest to przesadnie żwawe auto, ale w swoim żywiole – mieście – zawalidrogą nie będzie.
*dane fabryczne
Cicho w kabinie jest tylko wtedy, gdy nie działa silnik spalinowy. W innych przypadkach, jak w modelu benzynowym.
Cicho w kabinie jest tylko wtedy, gdy nie działa silnik spalinowy. W innych przypadkach, jak w modelu benzynowym.Auto Moto
Oba wyniki poniżej 40 metrów. Model hybrydowy hamuje równie skutecznie co inne Yarisy. Nie są to jednak osiągnięcia najlepsze w miejskiej klasie.
Oba wyniki poniżej 40 metrów. Model hybrydowy hamuje równie skutecznie co inne Yarisy. Nie są to jednak osiągnięcia najlepsze w miejskiej klasie.Auto Moto
Średnie zużycie (miasto/trasa) wyższe od tego z ruchu miejskiego. Przekracza fabryczne o niecały litr. I tak dobrze.
Średnie zużycie (miasto/trasa) wyższe od tego z ruchu miejskiego. Przekracza fabryczne o niecały litr. I tak dobrze.Auto Moto

Toyota Yaris Hybrid Dynamic

rodzaj paliwa
benzyna 95-okt.
poj. zbiornika paliwa
36 l
zasięg wg spalania test.
818 km
emisja dwutlenku węgla
79 g/km
norma emisji spalin
Euro 5

Toyota Yaris Hybrid Dynamic - ceny

Toyota Yaris Hybrid Dynamic: ceny

Toyota Yaris Hybrid Terra
66 100 zł
Toyota Yaris Hybrid Dynamic
72 900 zł
Jak na małe auto – sporo, jak na hybrydę – nie. Najdroższy Yaris diesel kosztuje 69 tys. zł, a nie występuje w wersji Dynamic.

Toyota Yaris Hybrid Dynamic - podsumowanie