Toyota RAV4 2.0 Valvematic 150 4x4 Multidrive S Premium - test

Nowa Toyota RAV4 bardzo wysoko ustawia poprzeczkę pod względem ilości miejsca z tyłu.
Nowa Toyota RAV4 bardzo wysoko ustawia poprzeczkę pod względem ilości miejsca z tyłu.Motor
Deska rozdzielcza jest nieźle wykonana. Kierownica dobrze leży w dłoniach. Minus za utrudnioną regulację jasności podświetlenia zegarów.
Deska rozdzielcza jest nieźle wykonana. Kierownica dobrze leży w dłoniach. Minus za utrudnioną regulację jasności podświetlenia zegarów.Motor

Toyota RAV4 2.0 Valvematic 150 4x4 Multidrive S Premium

Ogromna przestrzeń na tylnej kanapie i płaska podłoga.
Ogromna przestrzeń na tylnej kanapie i płaska podłoga.Motor
Rączką ustawia się kąt oparcia lub składa kanapę.
Rączką ustawia się kąt oparcia lub składa kanapę.Motor
Fotele są duże i wygodne. Dobra pozycja za kierownicą, mimo skokowej regulacji kąta oparcia. Brakuje możliwości ustawiania podpórki pod lędźwiowy odcinek kręgosłupa.
Fotele są duże i wygodne. Dobra pozycja za kierownicą, mimo skokowej regulacji kąta oparcia. Brakuje możliwości ustawiania podpórki pod lędźwiowy odcinek kręgosłupa.Motor
Jeśli kierowca jest wysoki lub siedzi blisko kierownicy, nie widzi przycisków znajdujących się na konsoli środkowej.
Jeśli kierowca jest wysoki lub siedzi blisko kierownicy, nie widzi przycisków znajdujących się na konsoli środkowej.Motor
Zaczepy osłony bagażnika montuje się do zagłówka. Niestety, wykonano ją z materiałów słabej jakości.
Zaczepy osłony bagażnika montuje się do zagłówka. Niestety, wykonano ją z materiałów słabej jakości.Motor
Ze swoim prześwitem wynoszącym 18,7 cm, nowa Toyota RAV4 lepiej czuje się na asfalcie niż poza nim.
Ze swoim prześwitem wynoszącym 18,7 cm, nowa Toyota RAV4 lepiej czuje się na asfalcie niż poza nim.Motor
Nowa Toyota RAV4 bardzo wysoko ustawia poprzeczkę pod względem ilości miejsca z tyłu.
Nowa Toyota RAV4 bardzo wysoko ustawia poprzeczkę pod względem ilości miejsca z tyłu.Motor
Nowa, czwarta już generacja Toyoty RAV4 w stosunku do poprzednika urosła na długość aż o 20,5 cm i ma o 10 cm większy rozstaw osi.
Nowa, czwarta już generacja Toyoty RAV4 w stosunku do poprzednika urosła na długość aż o 20,5 cm i ma o 10 cm większy rozstaw osi.Motor
W odróżnieniu od komputera pokładowego, seryjny system multimedialny ma menu po polsku. Obsługa, za pomocą ekranu dotykowego, nie należy do skomplikowanych.
W odróżnieniu od komputera pokładowego, seryjny system multimedialny ma menu po polsku. Obsługa, za pomocą ekranu dotykowego, nie należy do skomplikowanych.Motor
Deska rozdzielcza jest nieźle wykonana. Kierownica dobrze leży w dłoniach. Minus za utrudnioną regulację jasności podświetlenia zegarów.
Deska rozdzielcza jest nieźle wykonana. Kierownica dobrze leży w dłoniach. Minus za utrudnioną regulację jasności podświetlenia zegarów.Motor
Kamera cofania to wyposażenie opcjonalnego pakietu Executive w cenie 9900 zł. Czerwona linia oznacza, że do przeszkody zostało ok. 40 cm.
Kamera cofania to wyposażenie opcjonalnego pakietu Executive w cenie 9900 zł. Czerwona linia oznacza, że do przeszkody zostało ok. 40 cm.Motor
Rozkładana siatka to świetny patent na to, aby przewożone przedmioty nie latały po bagażniku.
Rozkładana siatka to świetny patent na to, aby przewożone przedmioty nie latały po bagażniku.Motor
Próg załadunkowy na niższym poziomie (63 cm) niż w wielu autach osobowych. Bagażnik ma 547-1746 l.
Próg załadunkowy na niższym poziomie (63 cm) niż w wielu autach osobowych. Bagażnik ma 547-1746 l.Motor
Pod podłogą bagażnika znalazło się miejsce na seryjne dojazdowe koło zapasowe oraz trójkąt i gaśnicę.
Pod podłogą bagażnika znalazło się miejsce na seryjne dojazdowe koło zapasowe oraz trójkąt i gaśnicę.Motor
Aby wyświetlić temperaturę zewnętrzną, należy przełączyć ekran komputera pokładowego. Brak języka polskiego.
Aby wyświetlić temperaturę zewnętrzną, należy przełączyć ekran komputera pokładowego. Brak języka polskiego.Motor
Napęd 4x4 da się zblokować do 40 km/h. Pod ręką – przycisk do unoszenia pokrywy bagażnika.
Napęd 4x4 da się zblokować do 40 km/h. Pod ręką – przycisk do unoszenia pokrywy bagażnika.Motor
Silnik benzynowy o mocy 152 KM jest nieco za słaby w niskim zakresie obrotów (poniżej 4000 obr./min).
Silnik benzynowy o mocy 152 KM jest nieco za słaby w niskim zakresie obrotów (poniżej 4000 obr./min).Motor

Toyota RAV4 2.0 Valvematic 150 4x4 Multidrive S Premium

Toyota RAV4 2.0 Valvematic 150 4x4 Multidrive S Premium
Toyota RAV4 2.0 Valvematic 150 4x4 Multidrive S PremiumMotor
Toyota RAV4 2.0 Valvematic 150 4x4 Multidrive S Premium
Toyota RAV4 2.0 Valvematic 150 4x4 Multidrive S PremiumMotor
Toyota RAV4 2.0 Valvematic 150 4x4 Multidrive S Premium
Toyota RAV4 2.0 Valvematic 150 4x4 Multidrive S PremiumMotor
Toyota RAV4 2.0 Valvematic 150 4x4 Multidrive S Premium
Toyota RAV4 2.0 Valvematic 150 4x4 Multidrive S PremiumMotor
Toyota RAV4 2.0 Valvematic 150 4x4 Multidrive S Premium
Toyota RAV4 2.0 Valvematic 150 4x4 Multidrive S PremiumMotor
Toyota RAV4 2.0 Valvematic 150 4x4 Multidrive S Premium
Toyota RAV4 2.0 Valvematic 150 4x4 Multidrive S PremiumMotor
Toyota RAV4 2.0 Valvematic 150 4x4 Multidrive S Premium
Toyota RAV4 2.0 Valvematic 150 4x4 Multidrive S PremiumMotor
Toyota RAV4 2.0 Valvematic 150 4x4 Multidrive S Premium
Toyota RAV4 2.0 Valvematic 150 4x4 Multidrive S PremiumMotor
Toyota RAV4 2.0 Valvematic 150 4x4 Multidrive S Premium
Toyota RAV4 2.0 Valvematic 150 4x4 Multidrive S PremiumMotor
Toyota RAV4 2.0 Valvematic 150 4x4 Multidrive S Premium
Toyota RAV4 2.0 Valvematic 150 4x4 Multidrive S PremiumMotor

Toyota RAV4 - podsumowanie

Bezstopniowa skrzynia Multitronic S
Bezstopniowa skrzynia Multitronic SMotor
Była samochodem zdecydowanie bardziej kompaktowym niż nowy model.
Była samochodem zdecydowanie bardziej kompaktowym niż nowy model.Motor

Dane techniczne: Toyota RAV4 2.0 Valvematic 150 4x4 Multidrive S Premium

Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
1987 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Układ
poprzeczny
Zasilanie
wtrysk wielopunktowy
Moc maksymalna
152 KM/6200
Maks. moment obrotowy
195 Nm/4000
Napęd
4x4
Skrzynia biegów
aut./bezstopniowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarcz.
Zawieszenie przednie
McPherson
Zawieszenie tylne
wielowahaczowe
Masa/ładowność
1605/505 kg
Średnica zawracania
11,6 m
Pojemność bagażnika (min./maks.)
547/1746 l
Pojemność zbiornika paliwa
60 l (Pb 95)
Wymiar (dł./szer./wys.)
457/185/166 cm
Rozstaw osi
266 cm
Opony
225/65 R17
Teoretyczny zasięg
830 km
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
185 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,7 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
9,2/6,0/7,2
Dane testowe*
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,8 s
Przyspieszenie 0-120 km/h
15,0 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
41,8 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
41,8 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
67,1 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
12,4/8,5
Rzeczywisty zasięg
570 km
Cena wersji podstawowej**
112 900 zł
Cena
120 400 zł
*pomiarów dokonano na oponach zimowych; **z tym samym silnikiem