Toyota GT 86 Prestige - test

Toyota GT 86 - magia liczby 86.
Toyota GT 86 - magia liczby 86.Motor
Paweł Trela, mistrz Polski w driftingu: „GT 86, mimo przeciętnej mocy, dobrze radzi sobie z utrzymaniem uślizgu. Jego zawieszenie jest za miękkie do driftu, co odczuwa się szczególnie przy nagłej zmianie kierunku jazdy. Ale to przecież auto seryjne!”
Paweł Trela, mistrz Polski w driftingu: „GT 86, mimo przeciętnej mocy, dobrze radzi sobie z utrzymaniem uślizgu. Jego zawieszenie jest za miękkie do driftu, co odczuwa się szczególnie przy nagłej zmianie kierunku jazdy. Ale to przecież auto seryjne!”Motor
Proste i funkcjonalne wnętrze GT 86 nie poraża jakością, ale nic mu nie brakuje. Na niewielkiej kierownicy, zamiast logo Toyoty – cyfry 8 i 6.
Proste i funkcjonalne wnętrze GT 86 nie poraża jakością, ale nic mu nie brakuje. Na niewielkiej kierownicy, zamiast logo Toyoty – cyfry 8 i 6.Motor
Toyota AE86 – duchowa poprzedniczka GT 86. Oferowana jako coupe i liftback. Uwielbiana za tylny napęd, lekką konstrukcję i 1,6-litrowy silnik (112-130 KM). Powstawała w latach 1983-1987.
Toyota AE86 – duchowa poprzedniczka GT 86. Oferowana jako coupe i liftback. Uwielbiana za tylny napęd, lekką konstrukcję i 1,6-litrowy silnik (112-130 KM). Powstawała w latach 1983-1987.Motor

Toyota GT 86 Prestige

Toyota GT 86 - magia liczby 86.
Toyota GT 86 - magia liczby 86.Motor
Skuteczna technika: mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu zewnętrznym.
Skuteczna technika: mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu zewnętrznym.Motor
Z tyłu – bardzo mało miejsca, ale i tak dobrze, że Toyota wyposażyła GT 86 w kanapę. Oparcie jest pozbawione jakichkolwiek zagłówków czy wyobleń, podpierających głowę.
Z tyłu – bardzo mało miejsca, ale i tak dobrze, że Toyota wyposażyła GT 86 w kanapę. Oparcie jest pozbawione jakichkolwiek zagłówków czy wyobleń, podpierających głowę.Motor
Kierownica umieszczona prawie pionowo i niziutko osadzony, sportowy fotel, czyli świetne warunki do kierowania Toyotą GT 86.
Kierownica umieszczona prawie pionowo i niziutko osadzony, sportowy fotel, czyli świetne warunki do kierowania Toyotą GT 86.Motor
Seryjny system multimedialny współpracujący z iPodem. Niestety, wejścia USB i Aux nie są ukryte w schowku, tylko na widoku.
Seryjny system multimedialny współpracujący z iPodem. Niestety, wejścia USB i Aux nie są ukryte w schowku, tylko na widoku.Motor
Typowe dla aut japońskich – obsługa komputera pokładowego przyciskami przy zegarach.
Typowe dla aut japońskich – obsługa komputera pokładowego przyciskami przy zegarach.Motor
Przycisk po lewej stronie wyłącza system ESP, a VSC Sport przełącza je w tryb sportowy.
Przycisk po lewej stronie wyłącza system ESP, a VSC Sport przełącza je w tryb sportowy.Motor
Proste i funkcjonalne wnętrze GT 86 nie poraża jakością, ale nic mu nie brakuje. Na niewielkiej kierownicy, zamiast logo Toyoty – cyfry 8 i 6.
Proste i funkcjonalne wnętrze GT 86 nie poraża jakością, ale nic mu nie brakuje. Na niewielkiej kierownicy, zamiast logo Toyoty – cyfry 8 i 6.Motor
GT 86 powstaje w fabryce Subaru, o czym świadczy ten napis wytłoczony na błotniku samochodu.
GT 86 powstaje w fabryce Subaru, o czym świadczy ten napis wytłoczony na błotniku samochodu.Motor
Hołd dla liczby 86. Boxer ma taki sam skok tłoka i średnicę cylindra. W obu przypadkach to 86 mm.
Hołd dla liczby 86. Boxer ma taki sam skok tłoka i średnicę cylindra. W obu przypadkach to 86 mm.Motor
Bagażnik mierzy 243 l i pod podłogą ma jedynie zestaw naprawczy. Złożone parcie kanapy powiększa przestrzeń ładunkową. Do ilu litrów? Tego Toyota nie podaje.
Bagażnik mierzy 243 l i pod podłogą ma jedynie zestaw naprawczy. Złożone parcie kanapy powiększa przestrzeń ładunkową. Do ilu litrów? Tego Toyota nie podaje.Motor
Legendarny poprzednik: Toyota AE86
Legendarny poprzednik: Toyota AE86Motor
W poukładanym świecie Toyoty GT 86 jest autem z innej bajki. To też jedyne coupe z silnikiem typu boxer z przodu i tylnym napędem.
W poukładanym świecie Toyoty GT 86 jest autem z innej bajki. To też jedyne coupe z silnikiem typu boxer z przodu i tylnym napędem.Motor
Dwie końcówki układu wydechowego mają jedyną słuszną średnicę – po 86 mm.
Dwie końcówki układu wydechowego mają jedyną słuszną średnicę – po 86 mm.Motor
Paweł Trela, mistrz Polski w driftingu: „Bałem się, że seryjna szpera będzie za słaba, ale auto zaskoczyło mnie tym, że nawet przy większych prędkościach nie ma problemu, by wprowadzić je w poślizg”.
Paweł Trela, mistrz Polski w driftingu: „Bałem się, że seryjna szpera będzie za słaba, ale auto zaskoczyło mnie tym, że nawet przy większych prędkościach nie ma problemu, by wprowadzić je w poślizg”.Motor
Mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym.
Mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym.Motor

Dane techniczne: Toyota GT 86 Prestige

Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
1998 cm3
Układ cylindrów/zawory
B4/16
Układ
wzdłużnie
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
200 KM/7000
Maks. moment obrotowy
205 Nm/6400
Napęd
tylny
Skrzynia biegów
manualna/6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz. went.
Zawieszenie przednie
McPherson
Zawieszenie tylne
wielowahaczowe
Długość/szerokość/wysokość
424/177/128 cm
Rozstaw osi
257 cm
Średnica zawracania
10,8 m
Masa/ładowność
1239/431 kg
Pojemność bagażnika
243 l
Pojemność zbiornika paliwa
50 l (Pb 98)
Opony
215/45 R17
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
226 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,6 s
Zużycie paliwa
(miasto/trasa/średnie w l/100 km)
10,4/6,4/7,8
Dane testowe
Przyspieszenie 0-50 km/h
2,7 s
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,7 s
Elastyczność 60-100 km/h
7,5 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
13,3 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
39,6 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
39,4 m
Poziom hałasu przy 50 km/h
66,0 dB
Poziom hałasu przy 100 km/h
73,5 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
10,7/8,2
Zasięg
537 km