Toyota Corolla 1.6 Valvematic Prestige - test

Opływowa karoseria Corolli notuje niewielki współczynnik oporu powietrza – 0,27.
Opływowa karoseria Corolli notuje niewielki współczynnik oporu powietrza – 0,27.Motor
Deska rozdzielcza podobna do tej w Aurisie i równie przejrzysta. Za sterowanie głośnością czy temperaturą odpowiadają tradycyjne pokrętła, a obsługa komputera pokładowego jest intuicyjna. Na panelu zegarów nie zabrakło wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej.
Deska rozdzielcza podobna do tej w Aurisie i równie przejrzysta. Za sterowanie głośnością czy temperaturą odpowiadają tradycyjne pokrętła, a obsługa komputera pokładowego jest intuicyjna. Na panelu zegarów nie zabrakło wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej.Motor

Toyota Corolla 1.6 Valvematic Prestige

Czujniki i asystent parkowania SIPA – seryjne w najdroższej odmianie Prestige. W tańszej Premium wymagają 2900 zł dopłaty.
Czujniki i asystent parkowania SIPA – seryjne w najdroższej odmianie Prestige. W tańszej Premium wymagają 2900 zł dopłaty.Motor
Opływowa karoseria Corolli notuje niewielki współczynnik oporu powietrza – 0,27.
Opływowa karoseria Corolli notuje niewielki współczynnik oporu powietrza – 0,27.Motor
Nowa Toyota Corolla prowadzi się bezpiecznie i przewidywalnie, choć ma stosunkowo miękko zestrojone zawieszenie.
Nowa Toyota Corolla prowadzi się bezpiecznie i przewidywalnie, choć ma stosunkowo miękko zestrojone zawieszenie.Motor
Z tyłu Corolla rozpieszcza ilością miejsca na wysokości kolan. Plus za niemal płaski tunel środkowy.
Z tyłu Corolla rozpieszcza ilością miejsca na wysokości kolan. Plus za niemal płaski tunel środkowy.Motor
Przednie fotele wyglądają niepozornie, ale dobrze sprawdzają się na dłuższych trasach.
Przednie fotele wyglądają niepozornie, ale dobrze sprawdzają się na dłuższych trasach.Motor
Kamera cofania jest seryjna w dwóch droższych odmianach wyposażenia Corolli.
Kamera cofania jest seryjna w dwóch droższych odmianach wyposażenia Corolli.Motor
Deska rozdzielcza podobna do tej w Aurisie i równie przejrzysta. Za sterowanie głośnością czy temperaturą odpowiadają tradycyjne pokrętła, a obsługa komputera pokładowego jest intuicyjna. Na panelu zegarów nie zabrakło wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej.
Deska rozdzielcza podobna do tej w Aurisie i równie przejrzysta. Za sterowanie głośnością czy temperaturą odpowiadają tradycyjne pokrętła, a obsługa komputera pokładowego jest intuicyjna. Na panelu zegarów nie zabrakło wskaźnika temperatury cieczy chłodzącej.Motor
Przesuwany podłokietnik kryje dwukomorowy schowek.
Przesuwany podłokietnik kryje dwukomorowy schowek.Motor
Asystent parkowania SIPA wykrywa lukę i parkuje równolegle. Kierowca operuje tylko pedałami.
Asystent parkowania SIPA wykrywa lukę i parkuje równolegle. Kierowca operuje tylko pedałami.Motor
Przyciski podgrzewania foteli ukryte są pod klapką wraz z gniazdami USB i AUX.
Przyciski podgrzewania foteli ukryte są pod klapką wraz z gniazdami USB i AUX.Motor
Bagażnik ma pojemność 452 l, niemal taką samą jak w poprzedniczce. W wykorzystaniu przestrzeni przeszkadzają odsłonięte zawiasy.
Bagażnik ma pojemność 452 l, niemal taką samą jak w poprzedniczce. W wykorzystaniu przestrzeni przeszkadzają odsłonięte zawiasy.Motor
Elastyczny i oszczędny – 132-konny silnik 1.6 dobrze radzi sobie bez turbo i bezpośredniego wtrysku.
Elastyczny i oszczędny – 132-konny silnik 1.6 dobrze radzi sobie bez turbo i bezpośredniego wtrysku.Motor

Toyota Corolla 1.6 Valvematic Prestige

Toyota Corolla 1.6 Valvematic Prestige
Toyota Corolla 1.6 Valvematic PrestigeMotor
Toyota Corolla 1.6 Valvematic Prestige
Toyota Corolla 1.6 Valvematic PrestigeMotor
Toyota Corolla 1.6 Valvematic Prestige
Toyota Corolla 1.6 Valvematic PrestigeMotor
Toyota Corolla 1.6 Valvematic Prestige
Toyota Corolla 1.6 Valvematic PrestigeMotor
Toyota Corolla 1.6 Valvematic Prestige
Toyota Corolla 1.6 Valvematic PrestigeMotor
Toyota Corolla 1.6 Valvematic Prestige
Toyota Corolla 1.6 Valvematic PrestigeMotor
Toyota Corolla 1.6 Valvematic Prestige
Toyota Corolla 1.6 Valvematic PrestigeMotor
Toyota Corolla 1.6 Valvematic Prestige
Toyota Corolla 1.6 Valvematic PrestigeMotor
Toyota Corolla 1.6 Valvematic Prestige
Toyota Corolla 1.6 Valvematic PrestigeMotor
Toyota Corolla 1.6 Valvematic Prestige
Toyota Corolla 1.6 Valvematic PrestigeMotor
Toyota Corolla 1.6 Valvematic Prestige
Toyota Corolla 1.6 Valvematic PrestigeMotor
Toyota Corolla 1.6 Valvematic Prestige
Toyota Corolla 1.6 Valvematic PrestigeMotor
Toyota Corolla 1.6 Valvematic Prestige
Toyota Corolla 1.6 Valvematic PrestigeMotor
Toyota Corolla 1.6 Valvematic Prestige
Toyota Corolla 1.6 Valvematic PrestigeMotor
Toyota Corolla 1.6 Valvematic Prestige
Toyota Corolla 1.6 Valvematic PrestigeMotor
Toyota Corolla 1.6 Valvematic Prestige
Toyota Corolla 1.6 Valvematic PrestigeMotor
Toyota Corolla 1.6 Valvematic Prestige
Toyota Corolla 1.6 Valvematic PrestigeMotor

Toyota Corolla 1.6 Valvematic Prestige - podsumowanie

  • przestronna kabina,
  • dobra jakość wykończenia,
  • wygodne fotele i poprawna pozycja za kierownicą,
  • ergonomiczny kokpit
  • pojemność bagażnika ograniczona przez zawiasy
  • dopracowany silnik o prostej konstrukcji,
  • precyzyjna skrzynia biegów,
  • przyzwoite osiągi
  • tradycyjnie dla jednostek wolnossących: dynamiczna jazda wymaga utrzymywania wysokich obrotów
  • wysoki komfort jazdy,
  • ciche tłumienie nierówności,
  • dobrze wyważony układ kierowniczy,
  • skuteczne hamulce
  • ograniczona precyzja prowadzenia w zakrętach
  • sensowna cena,
  • rozbudowane pakiety wyposażenia,
  • 3-letnia gwarancja
  • brak zaawansowanych systemów wspomagających bezpieczeństwo i lamp ksenonowych w opcji

Porównanie kompaktowych modeli Toyoty

W 2007 roku Toyota zmieniła nomenklaturę swoich kompaktowych aut. Od tej pory wersja hatchback jest w Europie sprzedawana jako Auris, a nazwę Corolla zarezerwowano dla odmiany sedan. W tym roku, niedługo po premierze drugiej generacji Aurisa, do oferty dołączyło także kombi, zwane Touring Sports. Podczas gdy osie Aurisów oddalone są od siebie o 260 cm, w Corolli odległość ta wynosi 270 cm. Bagażnik hatchbacka mieści 360 l, kombi – 530 l, a sedana – 452 l. Auta różnią się też gamą napędów, wyposażeniem oraz miejscem produkcji. Produkowane w Wielkiej Brytanii Aurisy oferowane są z dłuższą listą opcji i silników. Adresowana do bardziej konserwatywnych klientów Corolla powstaje w Turcji i nie występuje z 2-litrowym turbodieslem o mocy 124 KM oraz ze 136-konnym napędem hybrydowym.
W 2007 roku Toyota zmieniła nomenklaturę swoich kompaktowych aut. Od tej pory wersja hatchback jest w Europie sprzedawana jako Auris, a nazwę Corolla zarezerwowano dla odmiany sedan. W tym roku, niedługo po premierze drugiej generacji Aurisa, do oferty dołączyło także kombi, zwane Touring Sports. Podczas gdy osie Aurisów oddalone są od siebie o 260 cm, w Corolli odległość ta wynosi 270 cm. Bagażnik hatchbacka mieści 360 l, kombi – 530 l, a sedana – 452 l. Auta różnią się też gamą napędów, wyposażeniem oraz miejscem produkcji. Produkowane w Wielkiej Brytanii Aurisy oferowane są z dłuższą listą opcji i silników. Adresowana do bardziej konserwatywnych klientów Corolla powstaje w Turcji i nie występuje z 2-litrowym turbodieslem o mocy 124 KM oraz ze 136-konnym napędem hybrydowym.Motor

Dane techniczne: Toyota Corolla 1.6 Valvematic Prestige

Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
1598 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Zasilanie
wtrysk wielopunktowy
Moc maksymalna
132 KM/6400
Maks. moment obrotowy
160 Nm/4400
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
manualna/6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz.
Długość/szerokość/wysokość
462/178/147 cm
Rozstaw osi
270 cm
Średnica zawracania
10,8 m
Masa/ładowność
1280/490 kg
Poj. bagażnika
452 l
Poj. zbiornika paliwa
55 l (Pb 95)
Opony
205/55 R16
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,0 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,6 s →
Elastyczność 60-100 km/h
12,2 s (4. bieg) →
Elastyczność 80-120 km/h
23,4 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
38,4 m →
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
38,0 m →
Poziom hałasu przy 100 km/h
65,8 dB
Rzeczywista prędkość*
95 km/h
Liczba obrotów kierownicą
2,5
Zużycie paliwa
 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
8,0/4,9/6,0
Teoretyczny zasięg
920 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
9,4/5,8/7,6
Rzeczywisty zasięg
720 km
Cena wersji podstawowej**
65 900 zł
Cena
84 900 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby;
*przy wskazaniu 100 km/h; **z tym samym silnikiem