Toyota Aygo. Sekrety popularnego "malucha"

Niekwestionowanym liderem segmentu najmniejszych samochodów w Europie i w Polsce jest Toyota Aygo. W naszym kraju co trzecia osoba prywatna udająca się do salonu po nowe auto miejskie, wybiera właśnie japońskiego "malucha". W czym tkwi tajemnica sukcesu tego pojazdu?

Toyota Aygo
Toyota AygoINTERIA.PL

Postanowiliśmy się przyjrzeć bliżej temu modelowi. Trzeba przyznać, że jak na auto miejskie Aygo, zaprojektowano odważnie. Uwagę zwraca zarówno przednia część samochodu, w której dominuje duży grill z z wyraźnie podkreślonym motywem znaku "X" oraz tylna, w której najciekawszym elementem są pionowe światła zespolone o intrygującym wzorze oraz czarna klapa bagażnika.Ciekawie wygląda również linia boczna ze wznoszącą się do góry linią okien. Jednym słowem - wygląd to zdecydowany atut Aygo, którym góruje nad wieloma rywalami.Ale nadwozie to nie wszystko. Jak wygląda kwestia wyposażenia?Wśród polskich nabywców najpopularniejszą odmianą Toyoty Aygo jest x-play z pakietem Style. W takiej wersji ten mały samochód jest wyposażony w kamerę cofania, system multimedialny Toyota x-touch z 7-calowym, kolorowym ekranem dotykowym, aluminiowe obręcze kół o średnicy 15 cali, przyciemniane tylne szyby, a także światła przeciwmgielne.Natomiast "nasz" testowy egzemplarz to topowa odmiana Selection x-treme. Samochód ma m.in. 16-calowe koła oraz niebieskie wstawki na karoserii i we wnętrzu.

Toyota AygoINTERIA.PL

A jak jest z miejscem we wnętrzu Aygo? Nie oszukujmy się, chociaż auta miejskie posiadają homologacje na 4 czy 5 osób, to zwykle w komfortowych warunkach mogą podróżować jedynie dwie, siedzące z przodu. Niewielki rozstaw osi powoduje jednak, że na tylnej kanapie miejsca wystarczająco będzie raczej tylko dla dzieci. W Toyocie Aygo jest tak samo - auto ma 346,5 cm długości przy rozstawie osi 234 cm - cudów oczekiwać więc nie można. Jednak z przodu miejsca wystarczy dla każdego, niezależenie od jego wzrostu. Z tyłu jest gorzej, ale w razie potrzeby da się przewieźć trzy (oprócz kierowcy) dorosłe osoby, przy czym te z tyłu mogą narzekać nie tylko na ilość miejsca na nogi, ale również na nisko poprowadzoną linię dachu.

Toyota Aygo Selection x-treme

.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL

Szału nie ma również jeśli chodzi o bagażnik, którego pojemności wynosi 168 litrów. Jest on głęboki, ale wąski, zmieszczą się do niego bagaże pary wyruszającej na weekendowy wypad, świetnie nadaje się również do wożenia zakupów z hipermarketu - nie ma zagrożenia, że coś się wysypie z wywróconej siatki...Pod maską Toyoty Aygo pracuje trzycylindrowa benzynowe jednostka o pojemności 998 ccm. Przy okazji tegorocznego liftingu Aygo, poddano ją niewielkiej modernizacji, dzięki czemu moc wzrosła do 72 KM (o 3 KM), co pozytywnie wpłynęło na osiągi - czas rozpędzania do "setki" spadł do 13,8 s. Silnik współpracuje z manualną, skrzynią o pięciu przełożeniach i w tym zakresie wyboru nie ma - Aygo jest dostępne wyłącznie z jednym silnikiem i jedną przekładnią.Moc nie jest duża, ale auto również - podczas miejskiej eksploatacji Aygo na pewno nie jest zawalidrogą. Atutem jest za to zużycie paliwa - w zależności od temperamentu kierowcy i tego jak intensywnie naciska gaz, waha się między 5 a 6 l/100 km. Przy oszczędnej jeździe może się udać zejść nawet poniżej 5 l/100 km.

Toyota Aygo Selection x-treme

.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL
.INTERIA.PL

A na miejskich ulicach Toyota Aygo czuje się jak ryba w wodzie. Parkowanie, szczególnie dla osób, które poruszają się większymi pojazdami, to bajka. Nie trzeba poprawiać, kombinować jak stanąć, żeby nie uderzyć drzwiami samochodu obok, a jednocześnie bez problemu wysiąść z obu stron. Widoczność niemal we wszystkich kierunkach jest świetna, narzekać można jedynie na grubość słupków C. Z pomocą przychodzą wówczas czy to czujniki parkowania czy kamera cofania, w które można wyposażyć samochód.

Toyota AygoINTERIA.PL

Przy okazji liftingu producent podkreślał znaczną poprawę w zakresie wygłuszenia samochodu. Rzeczywiście hałas podczas jazdy miejskiej jest niewielki, natomiast gdy jedziemy z wyższymi prędkościami, nieco dokuczliwy staje się szum wiatru wymieszany z dźwiękiem pracującego na wysokich obrotach silnika.A jak kształtują się ceny Toyoty Aygo? Regularny cennik rozpoczyna się kwotą 41 300 zł (x+Comfort z wersji trzydrzwiowej). Obecnie jednak obowiązują ceny promocyjne, dzięki czemu ceny startują z poziomu 36 300 zł. Najchętniej kupowaną w Polsce wersje x-play+Style wyceniono na 44 300 zł, a testowany przez nas samochód kosztuje 48 900 zł.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas