Skoda Superb 2.0 TSI DSG L&K - test

Superb po liftingu otrzymał zmienione światła, a na klapie bagażnika, która ma teraz przetłoczenie, umieszczono tablicę rejestracyjną.
Superb po liftingu otrzymał zmienione światła, a na klapie bagażnika, która ma teraz przetłoczenie, umieszczono tablicę rejestracyjną.Motor
Nowy wzór kierownicy to właściwie jedyna zauważalna zmiana we wnętrzu Superba. Poza tym wszystko po staremu, czyli dobra ergonomia i porządna jakość wykonania.
Nowy wzór kierownicy to właściwie jedyna zauważalna zmiana we wnętrzu Superba. Poza tym wszystko po staremu, czyli dobra ergonomia i porządna jakość wykonania.Motor

Skoda Superb 2.0 TSI DSG L&K

liftbacku. W porównaniu z autem przed liftingiem, znacząco tę czynność ułatwiono.
liftbacku. W porównaniu z autem przed liftingiem, znacząco tę czynność ułatwiono.Motor
Klapę bagażnika można w Superbie otwierać jak w sedanie lub...
Klapę bagażnika można w Superbie otwierać jak w sedanie lub...Motor
Bardzo wygodne siedzenia. Skórzana tapicerka i „elektryka” to wyposażenie seryjne.
Bardzo wygodne siedzenia. Skórzana tapicerka i „elektryka” to wyposażenie seryjne.Motor
Elektryczna regulacja przedniego fotela z tylnej kanapy kosztuje 200 zł.
Elektryczna regulacja przedniego fotela z tylnej kanapy kosztuje 200 zł.Motor
Gigantyczna przestronność.
Gigantyczna przestronność.Motor
Z tyłu jest wyświetlacz temperatury, zegarek, podgrzewanie siedzeń, i gniazdo 12V. Nie ma ustawiania parametrów klimatyzacji.
Z tyłu jest wyświetlacz temperatury, zegarek, podgrzewanie siedzeń, i gniazdo 12V. Nie ma ustawiania parametrów klimatyzacji.Motor
Skoda Superb 2.0 TSI DSG L&K
Skoda Superb 2.0 TSI DSG L&KMotor
18-calowe felgi są seryjne. Bez dopłaty można je zamienić na „siedemnastki”.
18-calowe felgi są seryjne. Bez dopłaty można je zamienić na „siedemnastki”.Motor
Nowy wzór kierownicy to właściwie jedyna zauważalna zmiana we wnętrzu Superba. Poza tym wszystko po staremu, czyli dobra ergonomia i porządna jakość wykonania.
Nowy wzór kierownicy to właściwie jedyna zauważalna zmiana we wnętrzu Superba. Poza tym wszystko po staremu, czyli dobra ergonomia i porządna jakość wykonania.Motor
Bagażnik mieści 595 l z zestawem naprawczym i o 30 l mniej z kołem zapasowym.
Bagażnik mieści 595 l z zestawem naprawczym i o 30 l mniej z kołem zapasowym.Motor
200-konny silnik benzynowy połączony ze skrzynią DSG to znakomity tandem.
200-konny silnik benzynowy połączony ze skrzynią DSG to znakomity tandem.Motor
Superb po liftingu otrzymał zmienione światła, a na klapie bagażnika, która ma teraz przetłoczenie, umieszczono tablicę rejestracyjną.
Superb po liftingu otrzymał zmienione światła, a na klapie bagażnika, która ma teraz przetłoczenie, umieszczono tablicę rejestracyjną.Motor
Nowa „twarz” Skody. Taką mają teraz modele Rapid, Octavia, Superb oraz Yeti.
Nowa „twarz” Skody. Taką mają teraz modele Rapid, Octavia, Superb oraz Yeti.Motor

Skoda Superb 2.0 TSI DSG L&K - podsumowanie

  • bardzo duża przestronność,
  • pojemny bagażnik,
  • dynamiczny silnik,
  • szybka praca skrzyni,
  • komfortowe resorowanie,
  • bogate wyposażenie.
  • brak najnowszych systemów bezpieczeństwa, np. aktywnego tempomatu,
  • spore zużycie paliwa w ruchu miejskim,
  • przeciętna trakcja.

Dane techniczne: Skoda Superb 2.0 TSI DSG L&K

Silnik
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1984 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
200 KM/5100
Maks. moment obrotowy
280 Nm/1750
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
aut./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz.
Długość/szerokość/wysokość
483/181/146 cm
Rozstaw osi
276 cm
Średnica zawracania
11,7 m
Masa/ładowność
1465/638 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
595/1700 l
Poj. zbiornika paliwa
60 l (Pb 95)
Opony
225/40 R18
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
240 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,7 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,4 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
35,1 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
35,1 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
64,9 dB →
Rzeczywista prędkość*
96 km/h
Liczba obrotów kierownicą
3,0
Zużycie paliwa
 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
10,6/6,3/7,9
Teoretyczny zasięg
760 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
12,3/8,1/10,2
Rzeczywisty zasięg (benz.+LPG)
590 km
Cena wersji podstawowej**
94 900 zł
Cena
127 350 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby;
*przy wskazaniu 100 km/h; **z tym samym silnikiem