Renault Scenic Xmod 1.2 TCe 130 Bose - test

To samochód z przednim napędem. Daleko od szosy lepiej się nim nie zapuszczać.
To samochód z przednim napędem. Daleko od szosy lepiej się nim nie zapuszczać.Motor
Spłaszczona u dołu kierownica, metalowa gałka zmiany biegów i nakładki pedałów – standard w wersji Bose.
Spłaszczona u dołu kierownica, metalowa gałka zmiany biegów i nakładki pedałów – standard w wersji Bose.Motor

Renault Scenic Xmod 1.2 TCe 130 Bose

Z tyłu płaska podłoga, a pod nią pojemne schowki na drobiazgi.
Z tyłu płaska podłoga, a pod nią pojemne schowki na drobiazgi.Motor
Scenica Xmoda wyposażono w system kontroli trakcji (ASR) o nazwie Extended Grip. Ma on trzy tryby pracy, które wybiera się pokrętłem.
Scenica Xmoda wyposażono w system kontroli trakcji (ASR) o nazwie Extended Grip. Ma on trzy tryby pracy, które wybiera się pokrętłem.Motor
Stoliki z miejscem na kubek i kieszonki na drobiazgi są seryjne w najbogatszej wersji.
Stoliki z miejscem na kubek i kieszonki na drobiazgi są seryjne w najbogatszej wersji.Motor
Podstawowa pojemność bagażnika wynosi 470 l. Fotele można przesuwać, a także składać ich oparcia albo złożyć je w całości.
Podstawowa pojemność bagażnika wynosi 470 l. Fotele można przesuwać, a także składać ich oparcia albo złożyć je w całości.Motor
Silnik 1.2 TCe o mocy 130 KM bez problemu radzi sobie z autem.
Silnik 1.2 TCe o mocy 130 KM bez problemu radzi sobie z autem.Motor
Na asfalcie Scenic przekonuje pewnym prowadzeniem i komfortowym resorowaniem.
Na asfalcie Scenic przekonuje pewnym prowadzeniem i komfortowym resorowaniem.Motor
Opcjonalny panoramiczny dach rozświetla wnętrze, ale za mocno ogranicza miejsce na głowy z tyłu.
Opcjonalny panoramiczny dach rozświetla wnętrze, ale za mocno ogranicza miejsce na głowy z tyłu.Motor
Auto ma opony przeznaczone dla SUV-ów: Continental CrossContact LX 2 o rozmiarze 215/60 R16.
Auto ma opony przeznaczone dla SUV-ów: Continental CrossContact LX 2 o rozmiarze 215/60 R16.Motor
Całkowite wyłączenie ASR-u w tym trybie ułatwia np. podjazd pod piaszczyste wzniesienie.
Całkowite wyłączenie ASR-u w tym trybie ułatwia np. podjazd pod piaszczyste wzniesienie.Motor
System kontroli trakcji pozwala na większy uślizg kół niż w trybie „droga utwardzona”.
System kontroli trakcji pozwala na większy uślizg kół niż w trybie „droga utwardzona”.Motor
Pełne działanie ASR-u. Załącza się powyżej 40 km/h także po wybraniu innych trybów.
Pełne działanie ASR-u. Załącza się powyżej 40 km/h także po wybraniu innych trybów.Motor
Spłaszczona u dołu kierownica, metalowa gałka zmiany biegów i nakładki pedałów – standard w wersji Bose.
Spłaszczona u dołu kierownica, metalowa gałka zmiany biegów i nakładki pedałów – standard w wersji Bose.Motor
Rozbudowany system R-Link ma wiele ciekawych funkcji, m.in. informuje o jakości powietrza.
Rozbudowany system R-Link ma wiele ciekawych funkcji, m.in. informuje o jakości powietrza.Motor
Centralnie umieszczone wskaźniki są czytelne, a kolor ich podświetlenia można zmieniać, np. z żółtego na fioletowy.
Centralnie umieszczone wskaźniki są czytelne, a kolor ich podświetlenia można zmieniać, np. z żółtego na fioletowy.Motor
To samochód z przednim napędem. Daleko od szosy lepiej się nim nie zapuszczać.
To samochód z przednim napędem. Daleko od szosy lepiej się nim nie zapuszczać.Motor

Renault Scenic Xmod 1.2 TCe 130 Bose - podsumowanie

  • przestronne, funkcjonalne wnętrze,
  • duży bagażnik,
  • dobre osiągi,
  • wysoki komfort resorowania,
  • bogate wyposażenie
  • znikoma przydatność do jazdy poza asfaltowymi drogami,
  • przeciętna precyzja skrzyni biegów,
  • wysoka cena,
  • brak ksenonów

Dane techniczne: Renault Scenic Xmod 1.2 TCe 130 Bose

Silnik
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1198 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
130 KM/5500
Maks. moment obrotowy
205 Nm/2000
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
man./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcze went./tarcze
Długość/szerokość/wysokość
437/185/148 cm
Rozstaw osi
270 cm
Średnica zawracania
11,1 m
Masa/ładowność
1488/480 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
470/1870 l
Poj. zbiornika paliwa
60 l (Pb 95)
Opony
205/55 R17
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
190 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,4 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,4 s →
Elastyczność 60-100 km/h
8,7 s (4. bieg) →
Elastyczność 80-120 km/h
16,5 s (6. bieg) →
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
37,0 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
37,3 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
65,3 dB →
Rzeczywista prędkość*
95 km/h
Liczba obrotów kierownicą
3,2
Zużycie paliwa
 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
7,7/5,6/6,4
Teoretyczny zasięg
940 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
9,2/6,7/7,9
Rzeczywisty zasięg
760 km
Cena wersjii podstawowej**
89 350 zł
Cena
89 350 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h; **z tym samym silnikiem