Renault Scenic Xmod 1.2 TCe 130 Bose - test

To samochód z przednim napędem. Daleko od szosy lepiej się nim nie zapuszczać.
To samochód z przednim napędem. Daleko od szosy lepiej się nim nie zapuszczać.Motor
Spłaszczona u dołu kierownica, metalowa gałka zmiany biegów i nakładki pedałów – standard w wersji Bose.
Spłaszczona u dołu kierownica, metalowa gałka zmiany biegów i nakładki pedałów – standard w wersji Bose.Motor

Zobacz również:

    Renault Scenic Xmod 1.2 TCe 130 Bose

    Z tyłu płaska podłoga, a pod nią pojemne schowki na drobiazgi.
    Z tyłu płaska podłoga, a pod nią pojemne schowki na drobiazgi.Motor
    Scenica Xmoda wyposażono w system kontroli trakcji (ASR) o nazwie Extended Grip. Ma on trzy tryby pracy, które wybiera się pokrętłem.
    Scenica Xmoda wyposażono w system kontroli trakcji (ASR) o nazwie Extended Grip. Ma on trzy tryby pracy, które wybiera się pokrętłem.Motor
    Stoliki z miejscem na kubek i kieszonki na drobiazgi są seryjne w najbogatszej wersji.
    Stoliki z miejscem na kubek i kieszonki na drobiazgi są seryjne w najbogatszej wersji.Motor
    Podstawowa pojemność bagażnika wynosi 470 l. Fotele można przesuwać, a także składać ich oparcia albo złożyć je w całości.
    Podstawowa pojemność bagażnika wynosi 470 l. Fotele można przesuwać, a także składać ich oparcia albo złożyć je w całości.Motor
    Silnik 1.2 TCe o mocy 130 KM bez problemu radzi sobie z autem.
    Silnik 1.2 TCe o mocy 130 KM bez problemu radzi sobie z autem.Motor
    Na asfalcie Scenic przekonuje pewnym prowadzeniem i komfortowym resorowaniem.
    Na asfalcie Scenic przekonuje pewnym prowadzeniem i komfortowym resorowaniem.Motor
    Opcjonalny panoramiczny dach rozświetla wnętrze, ale za mocno ogranicza miejsce na głowy z tyłu.
    Opcjonalny panoramiczny dach rozświetla wnętrze, ale za mocno ogranicza miejsce na głowy z tyłu.Motor
    Auto ma opony przeznaczone dla SUV-ów: Continental CrossContact LX 2 o rozmiarze 215/60 R16.
    Auto ma opony przeznaczone dla SUV-ów: Continental CrossContact LX 2 o rozmiarze 215/60 R16.Motor
    Całkowite wyłączenie ASR-u w tym trybie ułatwia np. podjazd pod piaszczyste wzniesienie.
    Całkowite wyłączenie ASR-u w tym trybie ułatwia np. podjazd pod piaszczyste wzniesienie.Motor
    System kontroli trakcji pozwala na większy uślizg kół niż w trybie „droga utwardzona”.
    System kontroli trakcji pozwala na większy uślizg kół niż w trybie „droga utwardzona”.Motor
    Pełne działanie ASR-u. Załącza się powyżej 40 km/h także po wybraniu innych trybów.
    Pełne działanie ASR-u. Załącza się powyżej 40 km/h także po wybraniu innych trybów.Motor
    Spłaszczona u dołu kierownica, metalowa gałka zmiany biegów i nakładki pedałów – standard w wersji Bose.
    Spłaszczona u dołu kierownica, metalowa gałka zmiany biegów i nakładki pedałów – standard w wersji Bose.Motor
    Rozbudowany system R-Link ma wiele ciekawych funkcji, m.in. informuje o jakości powietrza.
    Rozbudowany system R-Link ma wiele ciekawych funkcji, m.in. informuje o jakości powietrza.Motor
    Centralnie umieszczone wskaźniki są czytelne, a kolor ich podświetlenia można zmieniać, np. z żółtego na fioletowy.
    Centralnie umieszczone wskaźniki są czytelne, a kolor ich podświetlenia można zmieniać, np. z żółtego na fioletowy.Motor
    To samochód z przednim napędem. Daleko od szosy lepiej się nim nie zapuszczać.
    To samochód z przednim napędem. Daleko od szosy lepiej się nim nie zapuszczać.Motor

    Renault Scenic Xmod 1.2 TCe 130 Bose - podsumowanie

    • przestronne, funkcjonalne wnętrze,
    • duży bagażnik,
    • dobre osiągi,
    • wysoki komfort resorowania,
    • bogate wyposażenie
    • znikoma przydatność do jazdy poza asfaltowymi drogami,
    • przeciętna precyzja skrzyni biegów,
    • wysoka cena,
    • brak ksenonów

    Dane techniczne: Renault Scenic Xmod 1.2 TCe 130 Bose

    Silnik
    benzynowy, turbo
    Pojemność skokowa
    1198 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    Zasilanie
    wtrysk bezpośredni
    Moc maksymalna
    130 KM/5500
    Maks. moment obrotowy
    205 Nm/2000
    Napęd
    przedni
    Skrzynia biegów
    man./6-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcze went./tarcze
    Długość/szerokość/wysokość
    437/185/148 cm
    Rozstaw osi
    270 cm
    Średnica zawracania
    11,1 m
    Masa/ładowność
    1488/480 kg
    Pojemność bagażnika (min./maks.)
    470/1870 l
    Poj. zbiornika paliwa
    60 l (Pb 95)
    Opony
    205/55 R17
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    190 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    11,4 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    11,4 s →
    Elastyczność 60-100 km/h
    8,7 s (4. bieg) →
    Elastyczność 80-120 km/h
    16,5 s (6. bieg) →
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    37,0 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    37,3 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    65,3 dB →
    Rzeczywista prędkość*
    95 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    3,2
    Zużycie paliwa
     
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    7,7/5,6/6,4
    Teoretyczny zasięg
    940 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    9,2/6,7/7,9
    Rzeczywisty zasięg
    760 km
    Cena wersjii podstawowej**
    89 350 zł
    Cena
    89 350 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    *przy wskazaniu 100 km/h; **z tym samym silnikiem