Porównanie: Peugeot 2008, Renault Captur

Obie nowości z Francji reprezentują dynamicznie rozwijającą się grupę aut międzysegmentowych.
Obie nowości z Francji reprezentują dynamicznie rozwijającą się grupę aut międzysegmentowych.Motor
Peugeot 2008: kokpit 2008 jest bardzo elegancki i dobrze wykonany, ale nie każdy kierowca polubi jego układ – niektórym po przyjęciu odpowiedniej pozycji kierownica zasłoni dolną część wskaźników.
Peugeot 2008: kokpit 2008 jest bardzo elegancki i dobrze wykonany, ale nie każdy kierowca polubi jego układ – niektórym po przyjęciu odpowiedniej pozycji kierownica zasłoni dolną część wskaźników.Motor
Renault Captur: kokpit Renault jest przejrzysty, a przy tym całkiem oryginalny, ale i on nie spodoba się każdemu. Kontrowersje budzą wstawki na kierownicy – śliskie, plastikowe i z nieprzyjemnie ostrymi krawędziami.
Renault Captur: kokpit Renault jest przejrzysty, a przy tym całkiem oryginalny, ale i on nie spodoba się każdemu. Kontrowersje budzą wstawki na kierownicy – śliskie, plastikowe i z nieprzyjemnie ostrymi krawędziami.Motor

Porównanie: Peugeot 2008, Renault Captur

Peugeot 2008 1.2 VTi Allure
Peugeot 2008 1.2 VTi AllureMotor
Renault Captur 0.9 TCe Intens
Renault Captur 0.9 TCe IntensMotor
Renault Captur 0.9 TCe Intens
Renault Captur 0.9 TCe IntensMotor
Renault Captur 0.9 TCe Intens
Renault Captur 0.9 TCe IntensMotor
Renault Captur 0.9 TCe Intens
Renault Captur 0.9 TCe IntensMotor
Renault Captur 0.9 TCe Intens
Renault Captur 0.9 TCe IntensMotor
Renault Captur 0.9 TCe Intens
Renault Captur 0.9 TCe IntensMotor
Renault Captur 0.9 TCe Intens
Renault Captur 0.9 TCe IntensMotor
Peugeot 2008 1.2 VTi Allure, Renault Captur 0.9 TCe Intens
Peugeot 2008 1.2 VTi Allure, Renault Captur 0.9 TCe IntensMotor
Peugeot 2008 1.2 VTi Allure, Renault Captur 0.9 TCe Intens
Peugeot 2008 1.2 VTi Allure, Renault Captur 0.9 TCe IntensMotor
Peugeot 2008 1.2 VTi Allure, Renault Captur 0.9 TCe Intens
Peugeot 2008 1.2 VTi Allure, Renault Captur 0.9 TCe IntensMotor
Peugeot 2008 1.2 VTi Allure
Peugeot 2008 1.2 VTi AllureMotor
Peugeot 2008 1.2 VTi Allure
Peugeot 2008 1.2 VTi AllureMotor
Peugeot 2008 1.2 VTi Allure
Peugeot 2008 1.2 VTi AllureMotor
Peugeot 2008 1.2 VTi Allure
Peugeot 2008 1.2 VTi AllureMotor
Peugeot 2008 1.2 VTi Allure
Peugeot 2008 1.2 VTi AllureMotor
Renault Captur 0.9 TCe Intens
Renault Captur 0.9 TCe IntensMotor
Renault Captur 0.9 TCe Intens
Renault Captur 0.9 TCe IntensMotor
Peugeot 2008 1.2 VTi Allure
Peugeot 2008 1.2 VTi AllureMotor
Renault Captur 0.9 TCe Intens
Renault Captur 0.9 TCe IntensMotor
Peugeot 2008 1.2 VTi Allure
Peugeot 2008 1.2 VTi AllureMotor
Peugeot 2008 1.2 VTi Allure
Peugeot 2008 1.2 VTi AllureMotor
Peugeot 2008 1.2 VTi Allure
Peugeot 2008 1.2 VTi AllureMotor
Peugeot 2008 1.2 VTi Allure
Peugeot 2008 1.2 VTi AllureMotor
Peugeot 2008 1.2 VTi Allure
Peugeot 2008 1.2 VTi AllureMotor
Peugeot 2008 1.2 VTi Allure
Peugeot 2008 1.2 VTi AllureMotor
Peugeot 2008 1.2 VTi Allure
Peugeot 2008 1.2 VTi AllureMotor
Renault Captur 0.9 TCe Intens
Renault Captur 0.9 TCe IntensMotor
Renault Captur 0.9 TCe Intens
Renault Captur 0.9 TCe IntensMotor
Renault Captur 0.9 TCe Intens
Renault Captur 0.9 TCe IntensMotor
Renault Captur 0.9 TCe Intens
Renault Captur 0.9 TCe IntensMotor
Renault Captur 0.9 TCe Intens
Renault Captur 0.9 TCe IntensMotor
Peugeot 2008 1.2 VTi Allure, Renault Captur 0.9 TCe Intens
Peugeot 2008 1.2 VTi Allure, Renault Captur 0.9 TCe IntensMotor
Renault Captur 0.9 TCe Intens
Renault Captur 0.9 TCe IntensMotor
Peugeot 2008 1.2 VTi Allure
Peugeot 2008 1.2 VTi AllureMotor

Porównanie: Peugeot 2008, Renault Captur

Miękkie fotele zapewnią komfort nawet w bardzo długiej podróży – ale nie pewność podparcia.
Miękkie fotele zapewnią komfort nawet w bardzo długiej podróży – ale nie pewność podparcia.Motor
Jako taka, szuflada zamiast klapki to dobry pomysł. Gorzej z jego realizacją: okazuje się niepraktyczna.
Jako taka, szuflada zamiast klapki to dobry pomysł. Gorzej z jego realizacją: okazuje się niepraktyczna.Motor
Kokpit Renault jest przejrzysty, a przy tym całkiem oryginalny, ale i on nie spodoba się każdemu. Kontrowersje budzą wstawki na kierownicy – śliskie, plastikowe i z nieprzyjemnie ostrymi krawędziami.
Kokpit Renault jest przejrzysty, a przy tym całkiem oryginalny, ale i on nie spodoba się każdemu. Kontrowersje budzą wstawki na kierownicy – śliskie, plastikowe i z nieprzyjemnie ostrymi krawędziami.Motor
Więcej miejsca, ale wysoki próg. Tylne siedzenia są przesuwne, jednak nie składają się na płasko.
Więcej miejsca, ale wysoki próg. Tylne siedzenia są przesuwne, jednak nie składają się na płasko.Motor
Dźwignia hamulca ręcznego 2008 jest bardzo nietypowa nie tylko z wyglądu, także w użyciu.
Dźwignia hamulca ręcznego 2008 jest bardzo nietypowa nie tylko z wyglądu, także w użyciu.Motor
Obie nowości z Francji reprezentują dynamicznie rozwijającą się grupę aut międzysegmentowych.
Obie nowości z Francji reprezentują dynamicznie rozwijającą się grupę aut międzysegmentowych.Motor
Francuskie crossovery to awangardowy wygląd, eleganckie wykończenie i technika z aut miejskich.
Francuskie crossovery to awangardowy wygląd, eleganckie wykończenie i technika z aut miejskich.Motor
Miękkie, bardzo wygodne fotele, wbrew swemu wyglądowi nie najlepiej podpierają boki.
Miękkie, bardzo wygodne fotele, wbrew swemu wyglądowi nie najlepiej podpierają boki.Motor
Kokpit 2008 jest bardzo elegancki i dobrze wykonany, ale nie każdy kierowca polubi jego układ – niektórym po przyjęciu odpowiedniej pozycji kierownica zasłoni dolną część wskaźników.
Kokpit 2008 jest bardzo elegancki i dobrze wykonany, ale nie każdy kierowca polubi jego układ – niektórym po przyjęciu odpowiedniej pozycji kierownica zasłoni dolną część wskaźników.Motor
Znacząco mniejszy bagażnik, ale aż o 9 cm niższa krawędź załadunkowa i płaska podłoga.
Znacząco mniejszy bagażnik, ale aż o 9 cm niższa krawędź załadunkowa i płaska podłoga.Motor
Peugeot 2008 1.2 VTi Allure
Peugeot 2008 1.2 VTi AllureMotor
Renault Captur 0.9 TCe Intens
Renault Captur 0.9 TCe IntensMotor

Dane techniczne: Peugeot 2008, Renault Captur

 
Peugeot
Renault
Model
2008
Captur
Wersja
1.2 VTi Allure
0.9 TCe Intens
Silnik
benzynowy
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1199 cm3
898 cm3
Układ cylindrów/zawory
R3/12
R3/12
Zasilanie
wtrysk wielopunktowy
wtrysk wielopunktowy
Moc maksymalna
82 KM/5750
90 KM/5250
Maks. moment obrotowy
118 Nm/2750
135 Nm/2500
Napęd
przedni
przedni
Skrzynia biegów
man./5-biegowa
man./5-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarczowe
tarcz. went./bębnowe
Długość/szerokość/wysokość
416/174/156 cm
412/178/157 cm
Rozstaw osi
254 cm
261 cm
Średnica zawracania
11,2 m
10,4 m
Masa/ładowność
1135/447 kg
1101/557 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
350/1194 l
377/1235 l
Poj. zbiornika paliwa
50 l (Pb 95)
45 l (Pb 95)
Opony
195/65 R15
205/60 R16
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
169 km/h
171 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
13,5 s
12,9 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
13,2 s →
13,8 s ↓
Elastyczność 60-100 km/h
10,4 s (4. bieg)
11,2 s (4. bieg) →
Elastyczność 80-120 km/h
15,8 s (5. bieg)
20,5 s (5. bieg) →
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
36,1 m
35,2 m ↑
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
35,6 m
34,7 m ↑
Poziom hałasu przy 100 km/h
68,0 dB
64,0 dB →
Okrążenie toru testowego
1:58,1 min →
2:01,3 min ↓
Prędkość w slalomie (co 18 m)
61,4 km/h →
59,8 km/h →
Zużycie paliwa
 
 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
6,0/4,3/4,9
6,0/4,3/4,9
Teoretyczny zasięg
1020 km
920 km
Dane testowe (cykl mieszany w l/100 km)
6,7
6,8
Rzeczywisty zasięg
750 km
660 km
Cena wersji podstawowej*
54 500 zł
53 900 zł
Cena
67 700 zł
63 900 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby;
*z tym samym silnikiem

Punktacja - segment aut miejskich

Punktacja - segment aut miejskich
Punktacja - segment aut miejskichMotor