Renault Koleos 2.0 dCi 4x4 aut. - test

Koleos, obok Fluence i Latitude, to przedstawiciel "koreańskiej linii modelowej" Renault. Po trzech latach od debiutu przeszedł facelifting.

Lifting ograniczył się w zasadzie do przedniej części nadwozia. Co ciekawe, nowy przód nie upodobnił Koleosa do innych modeli gamy Renault.
Lifting ograniczył się w zasadzie do przedniej części nadwozia. Co ciekawe, nowy przód nie upodobnił Koleosa do innych modeli gamy Renault.Motor

Renault, podobnie jak pozostali francuscy producenci, "przespało" boom na kompaktowe SUV-y i zaistniało w tej klasie dopiero w 2008 roku. Wówczas zaprezentowano model Koleos - auto, które jest produkowane w Korei przez koncern Samsung i sprzedawane tam pod nazwą QM5. Koleos nie zyskał w Europie rynkowej popularności i po trzech latach Renault zdecydowało się na lifting tego modelu.

Mocny punkt Koleosa to staranne wykończenie wnętrza i wysokogatunkowe tworzywa. Pozycję za kierownicą i widoczność należy uznać za dobre.Motor

Kosmetyczne zmianyZmiany, jakim poddano Koleosa są niewielkie i najlepiej widoczne w przedniej części nadwozia - zmieniono grill i kształt przednich świateł. Modernizacja ani nie upodobniła Koleosa do innych modeli Renault, ani nie jest utrzymana w najnowszym stylu marki, który zapowiada zaprezentowane właśnie Twingo. Jeśli zasłoni się logo marki na masce, trudno domyślić się, że to Renault.

We wnętrzu znanych dla marki akcentów jest już znacznie więcej. Konsola środkowa, panel klimatyzacji czy też nawigacja obsługiwana za pomocą wygodnego pokrętła - te rozwiązania zaczerpnięto z francuskich modeli Renault.

Dobre wrażenie sprawiają też materiały wykończeniowe, czy seryjna w wersji Privilege skórzana tapicerka.

Przy okazji liftingu, z europejskiej gamy silnikowej usunięto benzynową jednostkę 2,5 l. Obecnie oferowany jest tylko diesel 2.0 dCi w dwóch wersjach mocy: 150 i 175 KM. Obie występują w połączeniu z napędem 4x4. Ten napęd to zresztą mocna strona Koleosa. System All Mode-i to sprawdzone rozwiązanie, znane z uterenowionych modeli Nissana.

Kierowca ma do wyboru trzy tryby pracy: napęd tylko na przednią oś, automatycznie dołączany napęd tylnej osi lub stały napęd 4x4 (tylko do prędkości 40 km/h).

Renault Koleos 2.0 dCi 4x4 aut.

Renault Koleos 2.0 dCi 4x4 aut. (czytaj test)

Klapa bagażnika dzielona jest na dwie części. Dolna tworzy "burtę" ułatwiającą załadunek ciężkich przedmiotów.Motor
Mocny punkt Koleosa to staranne wykończenie wnętrza i wysokogatunkowe tworzywa. Pozycję za kierownicą i widoczność należy uznać za dobre.Motor
W menu nawigacji można wybrać ikonkę auta wyświetlanego na mapie.Motor
Środkowy przełącznik służy do wyboru jednego z trzech trybów napędu: 2WD (napęd tylko na przód), AUTO (automatycznie dołączany napęd tylnej osi) lub stały 4WD (do prędkości 40 km/h).Motor
Pokrętło i przyciski służą do obsługi nawigacji. Po lewej umieszczono dźwignię hamulca ręcznego.Motor
Cecha charakterystyczna Koleosa to mocno ścięta klapa bagażnika.Motor
18-calowe felgi i opony niskoprofilowe mają wpływ na niezłe właściwości jedne Koleosa.Motor
Lifting ograniczył się w zasadzie do przedniej części nadwozia. Co ciekawe, nowy przód nie upodobnił Koleosa do innych modeli gamy Renault.Motor

Mocny punkt to silnikDobre oceny zbiera 150-konny silnik Koleosa. Nasze redakcyjne pomiary wykazały, że SUV Renault uzyskuje lepszy wynik przyspieszenia od 0 do 100 km/h niż deklaruje producent. Osiągi byłyby jeszcze lepsze, gdyby nie automatyczna skrzynia biegów, której praca jest daleka od ideału. Automat zbyt mocno szarpie przy zmianie biegów i wyraźnie podnosi zużycie paliwa. Ponad 10 l/100 km w ruchu miejskim to słaby wynik. Lepiej zdecydować się na wersję ze skrzynią manualną. Zużycie paliwa będzie mniejsze, osiągi jeszcze lepsze, a cena niższa o 7 tys. zł.

Silnik
turbodiesel
Pojemność skokowa
1995 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
150 KM/4000
Maks. moment obrotowy
320 Nm/2000
Napęd
4x4
Skrzynia biegów
aut./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarcz.
Średnica zawracania
11,6 m
Masa/ładowność
1709/591 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
450/1380 l
Pojemność zbiornika paliwa
65 l (ON)
Opony
225/55 R18
Wymiar (dł./szer./wys.)
452/187/170 cm
Rozstaw osi
269 cm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
180 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
12,3 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
8,8/6,2/7,1
Emisja dwutlenku węgla
186 g/km
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,8 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
39,8 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
40,0 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
66,6 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
10,5/7,5
Cena
114 410 zł

Wojtek Jurko

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas