Porównanie: Toyota Land Cruiser 150, Toyota Land Cruiser V8

Model V8 (po prawej) wciska w fotel jak startujący samolot.
Model V8 (po prawej) wciska w fotel jak startujący samolot.Motor
Do tej rozbudowanej tablicy przyrządów łatwo się przyzwyczaić. Zdumiewa duża liczba funkcji obsługiwanych z kierownicy: telefon, radio, sterowanie głosem, kamery, komputer i tempomat.
Do tej rozbudowanej tablicy przyrządów łatwo się przyzwyczaić. Zdumiewa duża liczba funkcji obsługiwanych z kierownicy: telefon, radio, sterowanie głosem, kamery, komputer i tempomat.Motor

Porównanie: Toyota Land Cruiser 150, Toyota Land Cruiser V8

Dwa dodatkowe fotele wysuwają się z podłogi. Bagażnik jest sporo mniejszy niż w poprzedniku.
Dwa dodatkowe fotele wysuwają się z podłogi. Bagażnik jest sporo mniejszy niż w poprzedniku.Motor
Z lewej: regulacja układu Crawl Control, pośrodku: reduktor, z prawej: włączniki blokad.
Z lewej: regulacja układu Crawl Control, pośrodku: reduktor, z prawej: włączniki blokad.Motor
Do tej rozbudowanej tablicy przyrządów łatwo się przyzwyczaić. Zdumiewa duża liczba funkcji obsługiwanych z kierownicy: telefon, radio, sterowanie głosem, kamery, komputer i tempomat.
Do tej rozbudowanej tablicy przyrządów łatwo się przyzwyczaić. Zdumiewa duża liczba funkcji obsługiwanych z kierownicy: telefon, radio, sterowanie głosem, kamery, komputer i tempomat.Motor
Obok wybieraka „automatu” umieszczono przyciski do hydraulicznej regulacji prześwitu.
Obok wybieraka „automatu” umieszczono przyciski do hydraulicznej regulacji prześwitu.Motor
Pod względem wykonania i wyposażenia tablica przyrządów wersji V8 może śmiało rywalizować z tymi z Mercedesa, BMW czy Porsche. Trochę dziwnie steruje się jednak automatyczną klimatyzacją.
Pod względem wykonania i wyposażenia tablica przyrządów wersji V8 może śmiało rywalizować z tymi z Mercedesa, BMW czy Porsche. Trochę dziwnie steruje się jednak automatyczną klimatyzacją.Motor
Za sprawą dodatkowych foteli stawianych w pionie bagażnik V8 ma takie same wymiary jak ten w 150.
Za sprawą dodatkowych foteli stawianych w pionie bagażnik V8 ma takie same wymiary jak ten w 150.Motor
Model V8 (po prawej) wciska w fotel jak startujący samolot.
Model V8 (po prawej) wciska w fotel jak startujący samolot.Motor
Toyota Land Cruiser 150 3.0 D-4D A/T Prestige
Toyota Land Cruiser 150 3.0 D-4D A/T PrestigeMotor
Toyota Land Cruiser V8 4.5 D-4D Prestige
Toyota Land Cruiser V8 4.5 D-4D PrestigeMotor
Pod względem wykonania i wyposażenia tablica przyrządów wersji V8 może śmiało rywalizować z tymi z Mercedesa, BMW czy Porsche. Trochę dziwnie steruje się jednak automatyczną klimatyzacją.
Pod względem wykonania i wyposażenia tablica przyrządów wersji V8 może śmiało rywalizować z tymi z Mercedesa, BMW czy Porsche. Trochę dziwnie steruje się jednak automatyczną klimatyzacją.Motor

Dane techniczne: Toyota Land Cruiser 150 i Toyota Land Cruiser V8

Dane techniczne
Land Cruiser 150
Land Cruiser V8
Silnik
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
2982 cm3
4461 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
V8/32
Moc maksymalna
190 KM/3400
272 KM/3600
Maks. moment obrotowy
420 Nm/1600
650 Nm/1600
Masa/ładowność
2300/690 kg
2510/840 kg
Średnica zawracania
11,4 m
11,8 m
Pojemność bagażnika (min./maks.)
620/1935 l
700/1962 l
Pojemność zbiornika paliwa
87 l
93 l
Wymiar (dł./szer./wys.)
476/188/189 cm
495/197/191 cm
Rozstaw osi
279 cm
285 cm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
175 km/h
210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,7 s
8,9 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
10,4/6,7/8,1
11,2/8,5/9,5
Teoretyczny zasięg
1074 km
979 km
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
12,5 s
9,3 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
41,8 m
42,8 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
42,0 m
42,7 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
64,6 dB
64,0 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
8,9/10,6
11,0/15,6
Rzeczywisty zasięg
892 km
699 km
Cena wersji podstawowej*
226 000 zł
399 000 zł
Cena
294 000 zł
399 000 zł
*z tym samym silnikiem