Porównanie: Kia Cee'd, Skoda Rapid Spaceback

Kia Cee'd 1.4 CRDI L, Skoda Rapid Spaceback 1.6 TDI 90 Elegance
Kia Cee'd 1.4 CRDI L, Skoda Rapid Spaceback 1.6 TDI 90 EleganceMotor
Estetyczny, ciekawy i wykończony przyjemnymi w dotyku tworzywami kokpit Cee'da. Przycisków na kierownicy jest sporo, ale są logicznie rozmieszczone. Wszystkie szyby mają tryb automatyczny.
Estetyczny, ciekawy i wykończony przyjemnymi w dotyku tworzywami kokpit Cee'da. Przycisków na kierownicy jest sporo, ale są logicznie rozmieszczone. Wszystkie szyby mają tryb automatyczny.Motor
Kokpit Rapida jest łatwy w obsłudze, ale wykonano go z twardych tworzyw (za to można wybrać ich kolor – beżowy lub czarny). Szyby nie mają trybu auto. Kierownica świetnie leży w dłoniach.
Kokpit Rapida jest łatwy w obsłudze, ale wykonano go z twardych tworzyw (za to można wybrać ich kolor – beżowy lub czarny). Szyby nie mają trybu auto. Kierownica świetnie leży w dłoniach.Motor

Kia Cee'd, Skoda Rapid Spaceback

Ciemne wykończenie świateł przeciwmgielnych (oraz tylnych kloszy) to element pakietu Style za 4600 zł. W droższym o 400 zł pakiecie Style II maja dodatkowo funkcję doświetlania zakrętów.
Ciemne wykończenie świateł przeciwmgielnych (oraz tylnych kloszy) to element pakietu Style za 4600 zł. W droższym o 400 zł pakiecie Style II maja dodatkowo funkcję doświetlania zakrętów.Motor
Prosty projekt Rapida można poprawić, dokupując za 4600 zł pakiet Style (fot.) zawierający szklany dach, przedłużona tylną szybę i czarne wykończenie świateł i lusterek. Felgi 16'' kosztują 800 zł.
Prosty projekt Rapida można poprawić, dokupując za 4600 zł pakiet Style (fot.) zawierający szklany dach, przedłużona tylną szybę i czarne wykończenie świateł i lusterek. Felgi 16'' kosztują 800 zł.Motor
Fotele Cee'da mają długie siedziska, są dobrze wyprofilowane i okazują się bardzo wygodne.
Fotele Cee'da mają długie siedziska, są dobrze wyprofilowane i okazują się bardzo wygodne.Motor
W stosunku do rywala, Kia oferuje o 3 cm więcej miejsca nad głowami, ale też o 4 cm mniej na nogi jadących z tyłu. Dość wysoki tunel środkowy.
W stosunku do rywala, Kia oferuje o 3 cm więcej miejsca nad głowami, ale też o 4 cm mniej na nogi jadących z tyłu. Dość wysoki tunel środkowy.Motor
Estetyczny, ciekawy i wykończony przyjemnymi w dotyku tworzywami kokpit Cee'da. Przycisków na kierownicy jest sporo, ale są logicznie rozmieszczone. Wszystkie szyby mają tryb automatyczny.
Estetyczny, ciekawy i wykończony przyjemnymi w dotyku tworzywami kokpit Cee'da. Przycisków na kierownicy jest sporo, ale są logicznie rozmieszczone. Wszystkie szyby mają tryb automatyczny.Motor
Sprzęt audio Kii oferuje nie tylko komplet złącz i Bluetooth, ale nawet dysk twardy na muzykę.
Sprzęt audio Kii oferuje nie tylko komplet złącz i Bluetooth, ale nawet dysk twardy na muzykę.Motor
Z testowanej dwójki tylko w Kii pasażerowie jadący z tyłu mają do dyspozycji własne dysze wentylacji.
Z testowanej dwójki tylko w Kii pasażerowie jadący z tyłu mają do dyspozycji własne dysze wentylacji.Motor
Próg załadunkowy 380-litrowego bagażnika jest umieszczony nieco wyżej niż w Skodzie. Pod podłogą – kilka schowków i „dojazdówka”.
Próg załadunkowy 380-litrowego bagażnika jest umieszczony nieco wyżej niż w Skodzie. Pod podłogą – kilka schowków i „dojazdówka”.Motor
Kia Cee'd 1.4 CRDI L, Skoda Rapid Spaceback 1.6 TDI 90 Elegance
Kia Cee'd 1.4 CRDI L, Skoda Rapid Spaceback 1.6 TDI 90 EleganceMotor
Fotele Rapida wyglądają skromnie i nie zachwycają ani wygodą, ani podparciem bocznym.
Fotele Rapida wyglądają skromnie i nie zachwycają ani wygodą, ani podparciem bocznym.Motor
Jak w Kii – dwoje dorosłych zmieści się wygodnie, trójce będzie już dość ciasno. Powód: tylko 137 cm szerokości kabiny (u Kii jest podobnie - 138 cm).
Jak w Kii – dwoje dorosłych zmieści się wygodnie, trójce będzie już dość ciasno. Powód: tylko 137 cm szerokości kabiny (u Kii jest podobnie - 138 cm).Motor
Wielki szklany dach wpuszcza do wnętrza mnóstwo światła i nie zabiera zbyt dużo miejsca nad głowami.
Wielki szklany dach wpuszcza do wnętrza mnóstwo światła i nie zabiera zbyt dużo miejsca nad głowami.Motor
Wysoki bagażnik mieści 415 l, a jego pokrywa unosi się o 12 cm wyżej niż w Kii. Pod podłogą jest koło dojazdowe (300 zł), ale nie ma schowka.
Wysoki bagażnik mieści 415 l, a jego pokrywa unosi się o 12 cm wyżej niż w Kii. Pod podłogą jest koło dojazdowe (300 zł), ale nie ma schowka.Motor
Kokpit Rapida jest łatwy w obsłudze, ale wykonano go z twardych tworzyw (za to można wybrać ich kolor – beżowy lub czarny). Szyby nie mają trybu auto. Kierownica świetnie leży w dłoniach.
Kokpit Rapida jest łatwy w obsłudze, ale wykonano go z twardych tworzyw (za to można wybrać ich kolor – beżowy lub czarny). Szyby nie mają trybu auto. Kierownica świetnie leży w dłoniach.Motor
W Skodzie za jednostrefową klimatyzację trzeba dopłacić (rywal seryjnie oferuje dwustrefową).
W Skodzie za jednostrefową klimatyzację trzeba dopłacić (rywal seryjnie oferuje dwustrefową).Motor
Nierówna górna krawędź przedniej szyby (nawiązanie do kształtu grilla) to dowód na to, że projektując Cee'da koreański koncern nie kierował się wyłącznie oszczędnościami.
Nierówna górna krawędź przedniej szyby (nawiązanie do kształtu grilla) to dowód na to, że projektując Cee'da koreański koncern nie kierował się wyłącznie oszczędnościami.Motor
Z tyłu urozmaicone wieloma przetłoczeniami nadwozie Cee'd wygląda równie ciekawie co z przodu. W wersji wyposażeniowej L aluminiowe „szesnastki” wymagają dopłaty w wysokości 1500 zł.
Z tyłu urozmaicone wieloma przetłoczeniami nadwozie Cee'd wygląda równie ciekawie co z przodu. W wersji wyposażeniowej L aluminiowe „szesnastki” wymagają dopłaty w wysokości 1500 zł.Motor

Kia Cee'd, Skoda Rapid Spaceback - podsumowanie

Dane techniczne: Kia Cee'd, Skoda Rapid Spaceback

 
Kia
Skoda
Model
Cee'd
Rapid Spaceback
Wersja
1.4 CRDI L
1.6 TDI 90 Elegance
Silnik
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1396 cm3
1598 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
Zasilanie
wtrysk common rail
wtrysk common rail
Moc maksymalna
90 KM/4000
90 KM/4200
Maks. moment obrotowy
220 Nm/1500
230 Nm/1500
Napęd
przedni
przedni
Skrzynia biegów
man./6-biegowa
man./5-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz.
tarcz. went./tarcz.
Długość/szerokość/wysokość
431/178/147 cm
430/171/146 cm
Rozstaw osi
265 cm
260 cm
Średnica zawracania
10,6 m
10,9 m
Masa/ładowność
1290/620 kg
1205/535 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
380/1380 l
415/1380 l
Poj. zbiornika paliwa
53 l (ON)
55 l (ON)
Opony
195/65 R15
185/60 R15
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
170 km/h
182 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
13,5 s
12,1 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
13,4 s
12,2 s →
Elastyczność 60-100 km/h
10,5 s (4. bieg) →
9,5 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
13,5 s (6. bieg) →
14,0 s (5. bieg) →
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
37,9 m →
35,9 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
37,7 m →
35,7 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
65,6 dB →
66,0 dB →
Rzeczywista prędkość*
95 km/h
96 km/h
Liczba obrotów kierownicą
2,9
2,6
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
5,3/3,5/4,1
5,6/3,9/4,5
Teoretyczny zasięg
1290 km
1220 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
7,2/4,4/5,8
6,8/3,8/5,3
Rzeczywisty zasięg
910 km
1040 km
Cena wersji podstawowej**
57 990 zł
57 990 zł
Cena
70 990 zł
70 550 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h;
**z tym samym silnikiem

Punktacja - segment: auta kompaktowe

Kia Cee'd 1.4 CRDI L, Skoda Rapid Spaceback 1.6 TDI 90 Elegance
Kia Cee'd 1.4 CRDI L, Skoda Rapid Spaceback 1.6 TDI 90 EleganceMotor