Porównanie: Fiat Freemont, VW Cross Touran

Fiat standardowo jest autem 7-osobowym. VW za 2 dodatkowe miejsca wymaga dopłaty.
Fiat standardowo jest autem 7-osobowym. VW za 2 dodatkowe miejsca wymaga dopłaty.Motor
Fiat Freemont i Volkswagen Cross Touran - najlepsze vany na bezdroża.
Fiat Freemont i Volkswagen Cross Touran - najlepsze vany na bezdroża.Motor
Freemont zaskakuje pozycją za kierownicą, która przypomina bardziej auto osobowe niż minivana. Plusy za czytelność kokpitu, niezłe tworzywa i dobrą widoczność.
Freemont zaskakuje pozycją za kierownicą, która przypomina bardziej auto osobowe niż minivana. Plusy za czytelność kokpitu, niezłe tworzywa i dobrą widoczność.Motor
Cross Touran to typowy przedstawiciel Volkswagena. Nie ma tu zbyt wiele fantazji, ale ergonomia i łatwość obsługi stoi na najwyższym poziomie.
Cross Touran to typowy przedstawiciel Volkswagena. Nie ma tu zbyt wiele fantazji, ale ergonomia i łatwość obsługi stoi na najwyższym poziomie.Motor

Porównanie: Fiat Freemont, Volkswagen Cross Touran

Dodatkowe fotele to standard, ale można z nich zrezygnować.
Dodatkowe fotele to standard, ale można z nich zrezygnować.Motor
Kanapa drugiego rzędu dzieli się na dwie części. Można je przesuwać i regulować kąt nachylenia oparć.
Kanapa drugiego rzędu dzieli się na dwie części. Można je przesuwać i regulować kąt nachylenia oparć.Motor
System bezkluczykowy, ale... wlew paliwa jest już wyposażony w zamek. Niepraktyczne.
System bezkluczykowy, ale... wlew paliwa jest już wyposażony w zamek. Niepraktyczne.Motor
Przy komplecie pasażerów maleje do 145 l, ale to całkiem niezły wynik.
Przy komplecie pasażerów maleje do 145 l, ale to całkiem niezły wynik.Motor
W konfiguracji 5-osobowej bagażnik liczy 540 l pojemności.
W konfiguracji 5-osobowej bagażnik liczy 540 l pojemności.Motor
Sześciobiegowa skrzynia Freemonta nie jest przykładem idealnej precyzji działania.
Sześciobiegowa skrzynia Freemonta nie jest przykładem idealnej precyzji działania.Motor
Mały ekran i mało intuicyjna obsługa. Audio montowane w Fiacie musi uznać wyższość konkurenta.
Mały ekran i mało intuicyjna obsługa. Audio montowane w Fiacie musi uznać wyższość konkurenta.Motor
Freemont zaskakuje pozycją za kierownicą, która przypomina bardziej auto osobowe niż minivana. Plusy za czytelność kokpitu, niezłe tworzywa i dobrą widoczność.
Freemont zaskakuje pozycją za kierownicą, która przypomina bardziej auto osobowe niż minivana. Plusy za czytelność kokpitu, niezłe tworzywa i dobrą widoczność.Motor
Fotele Fiata są nieco zbyt miękkie. Podparcie boczne jest słabsze niż w Cross Touranie.
Fotele Fiata są nieco zbyt miękkie. Podparcie boczne jest słabsze niż w Cross Touranie.Motor
Drugi rząd siedzeń składa się z 3 niezależnych foteli. To typowe rozwiązanie w tej klasie.
Drugi rząd siedzeń składa się z 3 niezależnych foteli. To typowe rozwiązanie w tej klasie.Motor
Fotele wyglądają i są świetne. Dość twarde, ale bardzo wygodne i z szerokim zakresem regulacji.
Fotele wyglądają i są świetne. Dość twarde, ale bardzo wygodne i z szerokim zakresem regulacji.Motor
Kamera znacznie ułatwia manewrowanie. VW oferuje też system automatycznego parkowania.
Kamera znacznie ułatwia manewrowanie. VW oferuje też system automatycznego parkowania.Motor
Składanie foteli nie należy do wygodnych.
Składanie foteli nie należy do wygodnych.Motor
Bagażnik wersji 5-osobowej jest ogromny (695 l).
Bagażnik wersji 5-osobowej jest ogromny (695 l).Motor
Nawigacja "RNS 510" to jedno z najlepszych urządzeń na rynku.
Nawigacja "RNS 510" to jedno z najlepszych urządzeń na rynku.Motor
W wersji silnikowej 2.0 TDI o mocy 170 KM przekładnia DSG jest standardem. I dobrze.
W wersji silnikowej 2.0 TDI o mocy 170 KM przekładnia DSG jest standardem. I dobrze.Motor
Cross Touran to typowy przedstawiciel Volkswagena. Nie ma tu zbyt wiele fantazji, ale ergonomia i łatwość obsługi stoi na najwyższym poziomie.
Cross Touran to typowy przedstawiciel Volkswagena. Nie ma tu zbyt wiele fantazji, ale ergonomia i łatwość obsługi stoi na najwyższym poziomie.Motor
Fiata Freemonta trudno nazwać typowym minivanem.
Fiata Freemonta trudno nazwać typowym minivanem.Motor
Światła do jazdy dziennej plus biksenony. Reflektory Tourana są jego mocną stroną.
Światła do jazdy dziennej plus biksenony. Reflektory Tourana są jego mocną stroną.Motor
Fiat standardowo jest autem 7-osobowym. VW za 2 dodatkowe miejsca wymaga dopłaty.
Fiat standardowo jest autem 7-osobowym. VW za 2 dodatkowe miejsca wymaga dopłaty.Motor

Dane techniczne: Fiat Freemont 2.0 Multijet 170, Volkswagen Cross Touran 2.0 TDI 170 DSG

Dane techniczne
Fiat Freemont
VW Cross Touran
Silnik
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1956 cm3
1968 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
Układ
poprzeczny
poprzeczny
Zasilanie
wtrysk common rail
wtrysk common rail
Moc maksymalna
170 KM/4000
170 KM/4200
Maks. moment obrotowy
350 Nm/1750
350 Nm/1750
Napęd
przedni
przedni
Skrzynia biegów
man./6-biegowa
aut./6-biegowa (DSG)
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarcz.
tarczowe went./tarcz.
Zawieszenie przednie
McPherson
McPherson
Zawieszenie tylne
wielowahaczowe
wielowahaczowe
Masa/ładowność
1874/531 kg
1613/607 kg
Średnica zawracania
12,0 m
11,2 m
Pojemność bagażnika (7/5/2 os.)
145/540/1461 l
121/695/1913 l
Pojemność zbiornika paliwa
78 l (ON)
60 l (ON)
Wymiar (dł./szer./wys.)
489/188/175 cm
461/180/169 cm
Rozstaw osi
289 cm
268 cm
Opony (przód; tył)
225/65 R17; 225/65 R17
215/50 R17; 235/45 R17
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
195 km/h
213 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,0 s
8,9 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
8,3/5,3/6,4
7,0/5,0/5,7
Emisja dwutlenku węgla
169 g/km
151 g/km
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,0 s
8,7 s
Elastyczność 60-100 km/h
6,5 s (4. bieg)
-*
Elastyczność 80-120 km/h
12,4 s (6. bieg)
-*
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
40,5 m
37,8 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
39,8 m
38,2 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
65,5 dB
62,2 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
9,0/6,5
7,3/5,8
Cena
121 990 zł
112 590 zł
*niemierzalne ze skrzynią automatyczną