Porównanie: Citroen Grand C4 Picasso, Renault Grand Scenic

Porównanie: Citroen Grand C4 Picasso, Renault Grand Scenic
Porównanie: Citroen Grand C4 Picasso, Renault Grand ScenicMotor
kokpit wykończono lepszymi niż u rywala tworzywami. Niemal wszystko obsługuje się dolnym ekranem, na górnym można np. wyświetlać zdjęcia.
kokpit wykończono lepszymi niż u rywala tworzywami. Niemal wszystko obsługuje się dolnym ekranem, na górnym można np. wyświetlać zdjęcia.Motor
jedyną ciekawostką są tu centralne wskaźniki. Wygodnie umieszczona dźwignia zmiany biegów. Wejścia AUX i USB są na widoku.
jedyną ciekawostką są tu centralne wskaźniki. Wygodnie umieszczona dźwignia zmiany biegów. Wejścia AUX i USB są na widoku.Motor

Citroen Grand C4 Picasso, Renault Grand Scenic

Lewą i prawą część wysokiej szyby można zasłonić roletami.
Lewą i prawą część wysokiej szyby można zasłonić roletami.Motor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI Intensive
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI IntensiveMotor
Konsolę (ze schowkiem) między fotelami można przesuwać.
Konsolę (ze schowkiem) między fotelami można przesuwać.Motor
Renault Grand Scenic 1.6 dCi 130 Bose
Renault Grand Scenic 1.6 dCi 130 BoseMotor
Przydatne schowki umieszczono też pod nogami podróżnych.
Przydatne schowki umieszczono też pod nogami podróżnych.Motor
514 l to pojemność o blisko 9% mniejsza od deklarowanej.
514 l to pojemność o blisko 9% mniejsza od deklarowanej.Motor
...a wsiadanie i wysiadanie jest o wiele trudniejsze niż u rywala.
...a wsiadanie i wysiadanie jest o wiele trudniejsze niż u rywala.Motor
Dostęp do tylnych siedzeń Citroena nie jest najgorszy.
Dostęp do tylnych siedzeń Citroena nie jest najgorszy.Motor
W wersji Intensive elektrycznie sterowana klapa kosztuje 1800 zł.
W wersji Intensive elektrycznie sterowana klapa kosztuje 1800 zł.Motor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI Intensive
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI IntensiveMotor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI Intensive
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI IntensiveMotor
Renault Grand Scenic 1.6 dCi 130 Bose
Renault Grand Scenic 1.6 dCi 130 BoseMotor
Renault Grand Scenic 1.6 dCi 130 Bose
Renault Grand Scenic 1.6 dCi 130 BoseMotor
Renault Grand Scenic 1.6 dCi 130 Bose, Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI Intensive
Renault Grand Scenic 1.6 dCi 130 Bose, Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDI IntensiveMotor
W 3. rzędzie: luźno nad głowami, ale nie ma jak zmieścić nóg...
W 3. rzędzie: luźno nad głowami, ale nie ma jak zmieścić nóg...Motor
Wygodne fotele wersji Bose są częściowo pokryte skórą.
Wygodne fotele wersji Bose są częściowo pokryte skórą.Motor
Jedyną ciekawostką są tu centralne wskaźniki. Wygodnie umieszczona dźwignia zmiany biegów. Wejścia AUX i USB są na widoku.
Jedyną ciekawostką są tu centralne wskaźniki. Wygodnie umieszczona dźwignia zmiany biegów. Wejścia AUX i USB są na widoku.Motor
Nad stolikami przewidziano praktyczne kieszonki.
Nad stolikami przewidziano praktyczne kieszonki.Motor
W 3. rzędzie siedzeń dokucza głównie brak miejsca na głowy.
W 3. rzędzie siedzeń dokucza głównie brak miejsca na głowy.Motor
Za skórzaną tapicerkę trzeba tu dopłacić aż 7,9 tys. zł.
Za skórzaną tapicerkę trzeba tu dopłacić aż 7,9 tys. zł.Motor
W dużym centralnym schowku jest gniazdo 220 V i dwa USB.
W dużym centralnym schowku jest gniazdo 220 V i dwa USB.Motor
Kokpit wykończono lepszymi niż u rywala tworzywami. Niemal wszystko obsługuje się dolnym ekranem, na górnym można np. wyświetlać zdjęcia.
Kokpit wykończono lepszymi niż u rywala tworzywami. Niemal wszystko obsługuje się dolnym ekranem, na górnym można np. wyświetlać zdjęcia.Motor
Bagażnik mieści standardwo 563 l – o 13% mniej niż powinien.
Bagażnik mieści standardwo 563 l – o 13% mniej niż powinien.Motor

Citroen Grand C4 Picasso, Renault Grand Scenic - podsumowanie

Dane techniczne

Dane techniczne: Citroen Grand C4 Picasso, Renault Grand Scenic

 
Citroen
Renault
Model
Grand C4 Picasso
Grand Scenic
Wersja
2.0 BlueHDI Intensive
1.6 dCi 130 Bose
Silnik
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1997 cm3
1598 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
Zasilanie
wtrysk common rail
wtrysk common rail
Moc maksymalna
150 KM/4000
130 KM/4000
Maks. moment obrotowy
370 Nm/2000
320 Nm/1750
Napęd
przedni
przedni
Skrzynia biegów
man./6-biegowa
man./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz.
tarcz. went./tarcz.
Długość/szerokość/wysokość
460/183/164 cm
457/185/165 cm
Rozstaw osi
284 cm
277 cm
Średnica zawracania
11,0 m
11,3 m
Masa/ładowność
1635/608 kg
1600/649 kg
Pojemność bagażnika (za 7/5/2 os.)
165/645/1843 l
208/564/1863 l*
Poj. zbiornika paliwa
57 l (ON)
60 l (ON)
Opony
205/60 R16
205/55 R17
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
210 km/h
195 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,8 s
11,1 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,1 s
10,7 s →
Elastyczność 60-100 km/h
6,8 s (4. bieg)
7,2 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
12,2 s (6. bieg)
12,2 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
37,5 m →
37,5 m →
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
36,3 m
37,6 m →
Poziom hałasu przy 100 km/h
65,0 dB →
65,5 dB →
Rzeczywista prędkość**
96 km/h
95 km/h
Liczba obrotów kierownicą
3,0
3,2
Zużycie paliwa 
Dane producenta
(miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
4,9/3,8/4,2
5,1/4,0/4,4
Teoretyczny zasięg
1360 km
1360 km
Dane testowe
(miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
7,4/5,0/6,2
7,8/5,2/6,5
Rzeczywisty zasięg
920 km
920 km
Cena wersji podstawowej***
97 900 zł
95 700 zł
Cena
106 600 zł
104 150 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*ze złożonym 2. rzędem siedzeń, po jego wyjęciu z auta przestrzeń bagażowa rośnie do 2063 l;
**przy wskazaniu 100 km/h;
***z tym samym silnikiem

Punktacja - segment: minivany

Punktacja - segment: minivany
Punktacja - segment: minivanyMotor