Porównanie: Citroen Grand C4 Picasso, Peugeot 5008

Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi Intensive, Peugeot 5008 2.0 HDi 150 Allure
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi Intensive, Peugeot 5008 2.0 HDi 150 AllureMotor
deska rozdzielcza z dwoma ekranami jest wyjątkowo awangardowa i jednocześnie fantastycznie wykonana. Nietrudno się tu odnaleźć, a obsługę auta ułatwiają przyciski i pokrętła na kierownicy.
deska rozdzielcza z dwoma ekranami jest wyjątkowo awangardowa i jednocześnie fantastycznie wykonana. Nietrudno się tu odnaleźć, a obsługę auta ułatwiają przyciski i pokrętła na kierownicy.Motor
na kierownicy nie ma przycisków zestawu audio, ale pod nią jest wygodny joystick. Świetne umiejscowienie przekładni zmiany biegów i tylko jeden uchwyt na kubek. Wysoka jakość górnej części kokpitu.
na kierownicy nie ma przycisków zestawu audio, ale pod nią jest wygodny joystick. Świetne umiejscowienie przekładni zmiany biegów i tylko jeden uchwyt na kubek. Wysoka jakość górnej części kokpitu.Motor

Citroen Grand C4 Picasso, Peugeot 5008

Gniazdo 12V oraz złącza USB (dwa) i AUX ukryto w schowku pod deską rozdzielczą.
Gniazdo 12V oraz złącza USB (dwa) i AUX ukryto w schowku pod deską rozdzielczą.Motor
Wyświetlacz Head-Up pokazuje prędkość i m.in. wskazania opcjonalnego radaru odległości.
Wyświetlacz Head-Up pokazuje prędkość i m.in. wskazania opcjonalnego radaru odległości.Motor
Pod kolumną kierownicy znalazł się zamykany schowek, np. na książkę samochodu.
Pod kolumną kierownicy znalazł się zamykany schowek, np. na książkę samochodu.Motor
Przy 7 osobach bagażnik ma pojemność 146 l.
Przy 7 osobach bagażnik ma pojemność 146 l.Motor
Przy komplecie pasażerów na pokładzie bagażnik 5008 ma 160 l.
Przy komplecie pasażerów na pokładzie bagażnik 5008 ma 160 l.Motor
Citroen jest awangardowy i nowoczesny. Tył 5008 po liftingu – praktycznie bez zmian.
Citroen jest awangardowy i nowoczesny. Tył 5008 po liftingu – praktycznie bez zmian.Motor
Wysiadanie z 3. rzędu ułatwiają przesuwane fotele 2. rzędu z unoszonymi siedziskami.
Wysiadanie z 3. rzędu ułatwiają przesuwane fotele 2. rzędu z unoszonymi siedziskami.Motor
Na małych fotelach 3. rzędu siedzi się z mocno zgiętymi kolanami. Na dłuższą metę jest mało wygodnie.
Na małych fotelach 3. rzędu siedzi się z mocno zgiętymi kolanami. Na dłuższą metę jest mało wygodnie.Motor
Dużo miejsca na kolana i nad głowami. Jednakowe fotele są dość wąskie, ale mają po parze „Isofixów”.
Dużo miejsca na kolana i nad głowami. Jednakowe fotele są dość wąskie, ale mają po parze „Isofixów”.Motor
Głęboki fotel z płynną regulacją. Dobra pozycja do jazdy.
Głęboki fotel z płynną regulacją. Dobra pozycja do jazdy.Motor
Na górnym monitorze, obok prędkościomierza, może pojawić się np. mapa nawigacji.
Na górnym monitorze, obok prędkościomierza, może pojawić się np. mapa nawigacji.Motor
Temperaturę ustawia się za pomocą ekranu dotykowego. Przyciskami byłoby łatwiej.
Temperaturę ustawia się za pomocą ekranu dotykowego. Przyciskami byłoby łatwiej.Motor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi Intensive: deska rozdzielcza z dwoma ekranami jest wyjątkowo awangardowa i jednocześnie fantastycznie wykonana. Nietrudno się tu odnaleźć, a obsługę auta ułatwiają przyciski i pokrętła na kierownicy.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi Intensive: deska rozdzielcza z dwoma ekranami jest wyjątkowo awangardowa i jednocześnie fantastycznie wykonana. Nietrudno się tu odnaleźć, a obsługę auta ułatwiają przyciski i pokrętła na kierownicy.Motor
Banalnie proste rozkładanie siedzeń trzeciego rzędu. Seryjna latarka w bocznej ścianie.
Banalnie proste rozkładanie siedzeń trzeciego rzędu. Seryjna latarka w bocznej ścianie.Motor
W wersji 5-osobowej, według pomiarów, wynosi ona 563 l.
W wersji 5-osobowej, według pomiarów, wynosi ona 563 l.Motor
Mało komfortowe warunki w 3. rzędzie. Fotele są krótkie i wąskie – nadają się głównie dla dzieci.
Mało komfortowe warunki w 3. rzędzie. Fotele są krótkie i wąskie – nadają się głównie dla dzieci.Motor
Z 5008 wysiada się odrobinę trudniej ze względu na węższy otwór drzwiowy.
Z 5008 wysiada się odrobinę trudniej ze względu na węższy otwór drzwiowy.Motor
Każdy fotel z uchwytami Isofix – jak w C4. Zdecydowanie mniej miejsca na kolana niż u konkurenta.
Każdy fotel z uchwytami Isofix – jak w C4. Zdecydowanie mniej miejsca na kolana niż u konkurenta.Motor
Tylko skokowa regulacja oparcia i ograniczona przestrzeń.
Tylko skokowa regulacja oparcia i ograniczona przestrzeń.Motor
Wystarczy pociągnąć taśmę, by rozłożyć siedzenie. Także tu z boku zamontowano latarkę.
Wystarczy pociągnąć taśmę, by rozłożyć siedzenie. Także tu z boku zamontowano latarkę.Motor
Jeśli autem jedzie 5 osób, według pomiarów zmieści 517 l.
Jeśli autem jedzie 5 osób, według pomiarów zmieści 517 l.Motor
Nawigacja satelitarna do tej pory dostępna była za 3100 zł. Teraz od wersji Active – gratis.
Nawigacja satelitarna do tej pory dostępna była za 3100 zł. Teraz od wersji Active – gratis.Motor
Peugeot 5008 2.0 HDi 150 Allure: na kierownicy nie ma przycisków zestawu audio, ale pod nią jest wygodny joystick. Świetne umiejscowienie przekładni zmiany biegów i tylko jeden uchwyt na kubek. Wysoka jakość górnej części kokpitu.
Peugeot 5008 2.0 HDi 150 Allure: na kierownicy nie ma przycisków zestawu audio, ale pod nią jest wygodny joystick. Świetne umiejscowienie przekładni zmiany biegów i tylko jeden uchwyt na kubek. Wysoka jakość górnej części kokpitu.Motor
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi Intensive, Peugeot 5008 2.0 HDi 150 Allure
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi Intensive, Peugeot 5008 2.0 HDi 150 AllureMotor

Citroen Grand C4 Picasso, Peugeot 5008 - podsumowanie

Dane techniczne: Citroen Grand C4 Picasso, Peugeot 5008

 
Citroen
Peugeot
Model
Grand C4 Picasso
5008
Wersja
2.0 BlueHDi Intensive
2.0 HDi 150 Allure
Silnik
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1997 cm3
1997 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
Zasilanie
wtrysk common rail
wtrysk common rail
Moc maksymalna
150 KM/4000
150 KM/3750
Maks. moment obrotowy
370 Nm/2000
340 Nm/2000
Napęd
przedni
przedni
Skrzynia biegów
man./6-biegowa
man./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarczowe
tarcz. went./tarczowe
Długość/szerokość/wysokość
460/183/164 cm
453/184/164 cm
Rozstaw osi
284 cm
273 cm
Średnica zawracania
11,0 m
12,3 m
Masa/ładowność
1635/608 kg
1646/479 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
645/1843 l
679/1754 l
Poj. zbiornika paliwa
57 l (ON)
60 l (ON)
Opony
205/55 R17
215/50 R17
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
210 km/h
195 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,8 s
10,0 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,1 s
9,5 s
Elastyczność 60-100 km/h
6,8 s (4. bieg)
6,6 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
12,2 s (6. bieg)
11,7 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
37,5 m →
39,1 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
36,3 m
38,8 m →
Poziom hałasu przy 100 km/h
65,0 dB →
64,2 dB
Rzeczywista prędkość*
96 km/h
96 km/h
Liczba obrotów kierownicą
3,0
2,5
Zużycie paliwa 
Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
4,9/3,8/4,2
6,7/4,5/5,3
Teoretyczny zasięg
1360 km
1130 km
Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
7,9/5,1/6,5
8,6/5,5/7,1
Rzeczywisty zasięg
880 km
850 km
Cena wersji podstawowej**
97 900 zł
93 400 zł
Cena
106 600 zł
104 100 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h;
**z tym samym silnikiem

Punktacja - segment: minivany

Punktacja - segment: minivany
Punktacja - segment: minivanyMotor