Porównanie: Citroen Grand C4 Picasso, Peugeot 5008

Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi Intensive, Peugeot 5008 2.0 HDi 150 Allure
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi Intensive, Peugeot 5008 2.0 HDi 150 AllureMotor
deska rozdzielcza z dwoma ekranami jest wyjątkowo awangardowa i jednocześnie fantastycznie wykonana. Nietrudno się tu odnaleźć, a obsługę auta ułatwiają przyciski i pokrętła na kierownicy.
deska rozdzielcza z dwoma ekranami jest wyjątkowo awangardowa i jednocześnie fantastycznie wykonana. Nietrudno się tu odnaleźć, a obsługę auta ułatwiają przyciski i pokrętła na kierownicy.Motor
na kierownicy nie ma przycisków zestawu audio, ale pod nią jest wygodny joystick. Świetne umiejscowienie przekładni zmiany biegów i tylko jeden uchwyt na kubek. Wysoka jakość górnej części kokpitu.
na kierownicy nie ma przycisków zestawu audio, ale pod nią jest wygodny joystick. Świetne umiejscowienie przekładni zmiany biegów i tylko jeden uchwyt na kubek. Wysoka jakość górnej części kokpitu.Motor

Zobacz również:

    Citroen Grand C4 Picasso, Peugeot 5008

    Gniazdo 12V oraz złącza USB (dwa) i AUX ukryto w schowku pod deską rozdzielczą.
    Gniazdo 12V oraz złącza USB (dwa) i AUX ukryto w schowku pod deską rozdzielczą.Motor
    Wyświetlacz Head-Up pokazuje prędkość i m.in. wskazania opcjonalnego radaru odległości.
    Wyświetlacz Head-Up pokazuje prędkość i m.in. wskazania opcjonalnego radaru odległości.Motor
    Pod kolumną kierownicy znalazł się zamykany schowek, np. na książkę samochodu.
    Pod kolumną kierownicy znalazł się zamykany schowek, np. na książkę samochodu.Motor
    Przy 7 osobach bagażnik ma pojemność 146 l.
    Przy 7 osobach bagażnik ma pojemność 146 l.Motor
    Przy komplecie pasażerów na pokładzie bagażnik 5008 ma 160 l.
    Przy komplecie pasażerów na pokładzie bagażnik 5008 ma 160 l.Motor
    Citroen jest awangardowy i nowoczesny. Tył 5008 po liftingu – praktycznie bez zmian.
    Citroen jest awangardowy i nowoczesny. Tył 5008 po liftingu – praktycznie bez zmian.Motor
    Wysiadanie z 3. rzędu ułatwiają przesuwane fotele 2. rzędu z unoszonymi siedziskami.
    Wysiadanie z 3. rzędu ułatwiają przesuwane fotele 2. rzędu z unoszonymi siedziskami.Motor
    Na małych fotelach 3. rzędu siedzi się z mocno zgiętymi kolanami. Na dłuższą metę jest mało wygodnie.
    Na małych fotelach 3. rzędu siedzi się z mocno zgiętymi kolanami. Na dłuższą metę jest mało wygodnie.Motor
    Dużo miejsca na kolana i nad głowami. Jednakowe fotele są dość wąskie, ale mają po parze „Isofixów”.
    Dużo miejsca na kolana i nad głowami. Jednakowe fotele są dość wąskie, ale mają po parze „Isofixów”.Motor
    Głęboki fotel z płynną regulacją. Dobra pozycja do jazdy.
    Głęboki fotel z płynną regulacją. Dobra pozycja do jazdy.Motor
    Na górnym monitorze, obok prędkościomierza, może pojawić się np. mapa nawigacji.
    Na górnym monitorze, obok prędkościomierza, może pojawić się np. mapa nawigacji.Motor
    Temperaturę ustawia się za pomocą ekranu dotykowego. Przyciskami byłoby łatwiej.
    Temperaturę ustawia się za pomocą ekranu dotykowego. Przyciskami byłoby łatwiej.Motor
    Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi Intensive: deska rozdzielcza z dwoma ekranami jest wyjątkowo awangardowa i jednocześnie fantastycznie wykonana. Nietrudno się tu odnaleźć, a obsługę auta ułatwiają przyciski i pokrętła na kierownicy.
    Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi Intensive: deska rozdzielcza z dwoma ekranami jest wyjątkowo awangardowa i jednocześnie fantastycznie wykonana. Nietrudno się tu odnaleźć, a obsługę auta ułatwiają przyciski i pokrętła na kierownicy.Motor
    Banalnie proste rozkładanie siedzeń trzeciego rzędu. Seryjna latarka w bocznej ścianie.
    Banalnie proste rozkładanie siedzeń trzeciego rzędu. Seryjna latarka w bocznej ścianie.Motor
    W wersji 5-osobowej, według pomiarów, wynosi ona 563 l.
    W wersji 5-osobowej, według pomiarów, wynosi ona 563 l.Motor
    Mało komfortowe warunki w 3. rzędzie. Fotele są krótkie i wąskie – nadają się głównie dla dzieci.
    Mało komfortowe warunki w 3. rzędzie. Fotele są krótkie i wąskie – nadają się głównie dla dzieci.Motor
    Z 5008 wysiada się odrobinę trudniej ze względu na węższy otwór drzwiowy.
    Z 5008 wysiada się odrobinę trudniej ze względu na węższy otwór drzwiowy.Motor
    Każdy fotel z uchwytami Isofix – jak w C4. Zdecydowanie mniej miejsca na kolana niż u konkurenta.
    Każdy fotel z uchwytami Isofix – jak w C4. Zdecydowanie mniej miejsca na kolana niż u konkurenta.Motor
    Tylko skokowa regulacja oparcia i ograniczona przestrzeń.
    Tylko skokowa regulacja oparcia i ograniczona przestrzeń.Motor
    Wystarczy pociągnąć taśmę, by rozłożyć siedzenie. Także tu z boku zamontowano latarkę.
    Wystarczy pociągnąć taśmę, by rozłożyć siedzenie. Także tu z boku zamontowano latarkę.Motor
    Jeśli autem jedzie 5 osób, według pomiarów zmieści 517 l.
    Jeśli autem jedzie 5 osób, według pomiarów zmieści 517 l.Motor
    Nawigacja satelitarna do tej pory dostępna była za 3100 zł. Teraz od wersji Active – gratis.
    Nawigacja satelitarna do tej pory dostępna była za 3100 zł. Teraz od wersji Active – gratis.Motor
    Peugeot 5008 2.0 HDi 150 Allure: na kierownicy nie ma przycisków zestawu audio, ale pod nią jest wygodny joystick. Świetne umiejscowienie przekładni zmiany biegów i tylko jeden uchwyt na kubek. Wysoka jakość górnej części kokpitu.
    Peugeot 5008 2.0 HDi 150 Allure: na kierownicy nie ma przycisków zestawu audio, ale pod nią jest wygodny joystick. Świetne umiejscowienie przekładni zmiany biegów i tylko jeden uchwyt na kubek. Wysoka jakość górnej części kokpitu.Motor
    Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi Intensive, Peugeot 5008 2.0 HDi 150 Allure
    Citroen Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi Intensive, Peugeot 5008 2.0 HDi 150 AllureMotor

    Citroen Grand C4 Picasso, Peugeot 5008 - podsumowanie

    Dane techniczne: Citroen Grand C4 Picasso, Peugeot 5008

     
    Citroen
    Peugeot
    Model
    Grand C4 Picasso
    5008
    Wersja
    2.0 BlueHDi Intensive
    2.0 HDi 150 Allure
    Silnik
    turbodiesel
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1997 cm3
    1997 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    R4/16
    Zasilanie
    wtrysk common rail
    wtrysk common rail
    Moc maksymalna
    150 KM/4000
    150 KM/3750
    Maks. moment obrotowy
    370 Nm/2000
    340 Nm/2000
    Napęd
    przedni
    przedni
    Skrzynia biegów
    man./6-biegowa
    man./6-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarczowe
    tarcz. went./tarczowe
    Długość/szerokość/wysokość
    460/183/164 cm
    453/184/164 cm
    Rozstaw osi
    284 cm
    273 cm
    Średnica zawracania
    11,0 m
    12,3 m
    Masa/ładowność
    1635/608 kg
    1646/479 kg
    Poj. bagażnika (min./maks.)
    645/1843 l
    679/1754 l
    Poj. zbiornika paliwa
    57 l (ON)
    60 l (ON)
    Opony
    205/55 R17
    215/50 R17
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    210 km/h
    195 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    9,8 s
    10,0 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    10,1 s
    9,5 s
    Elastyczność 60-100 km/h
    6,8 s (4. bieg)
    6,6 s (4. bieg)
    Elastyczność 80-120 km/h
    12,2 s (6. bieg)
    11,7 s (6. bieg)
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    37,5 m →
    39,1 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    36,3 m
    38,8 m →
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    65,0 dB →
    64,2 dB
    Rzeczywista prędkość*
    96 km/h
    96 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    3,0
    2,5
    Zużycie paliwa 
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    4,9/3,8/4,2
    6,7/4,5/5,3
    Teoretyczny zasięg
    1360 km
    1130 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    7,9/5,1/6,5
    8,6/5,5/7,1
    Rzeczywisty zasięg
    880 km
    850 km
    Cena wersji podstawowej**
    97 900 zł
    93 400 zł
    Cena
    106 600 zł
    104 100 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    *przy wskazaniu 100 km/h;
    **z tym samym silnikiem

    Punktacja - segment: minivany

    Punktacja - segment: minivany
    Punktacja - segment: minivanyMotor