Porównanie: Citroen DS5, Volkswagen CC

Citroen DS5 2.0 HDi 160 AT Sport Chic, Volkswagen CC 2.0 TDI 170 DSG
Citroen DS5 2.0 HDi 160 AT Sport Chic, Volkswagen CC 2.0 TDI 170 DSGMotor
Mimo, że CC jest oryginalnym autem, przy DS5 nie wygląda nowatorsko
Design wnętrza DS5 zasługuje na same pochwały. Świetnie, że nie ma tu elementów zapożyczonych z innych Citroenów. Kierowcy przeszkadzać może jedynie duża i mocno spłaszczona kierownica.
Design wnętrza DS5 zasługuje na same pochwały. Świetnie, że nie ma tu elementów zapożyczonych z innych Citroenów. Kierowcy przeszkadzać może jedynie duża i mocno spłaszczona kierownica.Motor
Delikatnie mówiąc „pachnie tu Passatem”. Widać, że przy projektowaniu kabiny CC księgowi mieli więcej do powiedzenia niż styliści. Brak polotu to jednak jedyna wada tego kokpitu.
Delikatnie mówiąc „pachnie tu Passatem”. Widać, że przy projektowaniu kabiny CC księgowi mieli więcej do powiedzenia niż styliści. Brak polotu to jednak jedyna wada tego kokpitu.Motor

Citroen DS5, Volkswagen CC

Punkt dla VW: Drzwi w CC są dłuższe (choć niższe) niż w DS5 i szerzej się otwierają.
Punkt dla VW: Drzwi w CC są dłuższe (choć niższe) niż w DS5 i szerzej się otwierają.Motor
Przy tak samo odsuniętych przednich fotelach, z tyłu CC jest aż o 8 cm więcej miejsca na nogi niż w DS5.
Przy tak samo odsuniętych przednich fotelach, z tyłu CC jest aż o 8 cm więcej miejsca na nogi niż w DS5.Motor
Poza płytkim zagłębieniem w drzwiach nie ma gdzie odstawić napojów.
Poza płytkim zagłębieniem w drzwiach nie ma gdzie odstawić napojów.Motor
Podczas wysiadania przeszkadza nieduża szerokość otworów tylnych drzwi DS5.
Podczas wysiadania przeszkadza nieduża szerokość otworów tylnych drzwi DS5.Motor
Żeby opuścić szybę, trzeba sięgnąć daleko między fotele – to niewygodne rozwiązanie.
Żeby opuścić szybę, trzeba sięgnąć daleko między fotele – to niewygodne rozwiązanie.Motor
Wyższy Citroen wcale nie zapewnia jadącym z tyłu więcej miejsca na głowy niż Volkswagen (jest go o 1 cm mniej).
Wyższy Citroen wcale nie zapewnia jadącym z tyłu więcej miejsca na głowy niż Volkswagen (jest go o 1 cm mniej).Motor
W CC przydają sie dwa pewne uchwyty na napoje i schowek za nimi – tego brakuje w DS5.
W CC przydają sie dwa pewne uchwyty na napoje i schowek za nimi – tego brakuje w DS5.Motor
Do oryginalnego nadwozia świetnie pasują drzwi bez ramek. Tu stylistom nie zabrakło odwagi.
Do oryginalnego nadwozia świetnie pasują drzwi bez ramek. Tu stylistom nie zabrakło odwagi.Motor
Jej obiektyw wysuwa się spod znaczka na tylnej klapie, więc zawsze jest czysty.
Jej obiektyw wysuwa się spod znaczka na tylnej klapie, więc zawsze jest czysty.Motor
Bagażnik jest spory, a po powiększeniu zmieści nawet pralkę. Szkoda, że można go otworzyć tylko z wnętrza lub pilotem.
Bagażnik jest spory, a po powiększeniu zmieści nawet pralkę. Szkoda, że można go otworzyć tylko z wnętrza lub pilotem.Motor
...służą do obsługi rolet dachowych i ekranu HUD.
...służą do obsługi rolet dachowych i ekranu HUD.Motor
Prędkość pokazuje nie tylko wskazówka i ekranik pod nią...
Prędkość pokazuje nie tylko wskazówka i ekranik pod nią...Motor
...ale także ekran HUD powyżej.
...ale także ekran HUD powyżej.Motor
Stylowe przyciski na panelu dzielącym na pół przedni „szyberdach”...
Stylowe przyciski na panelu dzielącym na pół przedni „szyberdach”...Motor
Design wnętrza DS5 zasługuje na same pochwały. Świetnie, że nie ma tu elementów zapożyczonych z innych Citroenów. Kierowcy przeszkadzać może jedynie duża i mocno spłaszczona kierownica.
Design wnętrza DS5 zasługuje na same pochwały. Świetnie, że nie ma tu elementów zapożyczonych z innych Citroenów. Kierowcy przeszkadzać może jedynie duża i mocno spłaszczona kierownica.Motor
Rewelacyjny, elektrycznie sterowany fotel z masażem należy do wyposażenia seryjnego.
Rewelacyjny, elektrycznie sterowany fotel z masażem należy do wyposażenia seryjnego.Motor
Dobrze wyprofilowany i wygodny fotel da się odsunąć o 10 cm dalej od pedałów niż u rywala.
Dobrze wyprofilowany i wygodny fotel da się odsunąć o 10 cm dalej od pedałów niż u rywala.Motor
Kamera cofania kosztuje 1560 zł.
Kamera cofania kosztuje 1560 zł.Motor
Wzorowo czytelne zegary CC. Bardzo dokładny wskaźnik poziomu paliwa znacznie ułatwia planowanie tankowania.
Wzorowo czytelne zegary CC. Bardzo dokładny wskaźnik poziomu paliwa znacznie ułatwia planowanie tankowania.Motor
Delikatnie mówiąc „pachnie tu Passatem”. Widać, że przy projektowaniu kabiny CC księgowi mieli więcej do powiedzenia niż styliści. Brak polotu to jednak jedyna wada tego kokpitu.
Delikatnie mówiąc „pachnie tu Passatem”. Widać, że przy projektowaniu kabiny CC księgowi mieli więcej do powiedzenia niż styliści. Brak polotu to jednak jedyna wada tego kokpitu.Motor
Foremny bagażnik VW jest większy od tego w DS5, ale po złożeniu kanapy zmieścimy tu tylko płaskie przedmioty.
Foremny bagażnik VW jest większy od tego w DS5, ale po złożeniu kanapy zmieścimy tu tylko płaskie przedmioty.Motor
Citroen DS5 2.0 HDi 160 AT Sport Chic
Citroen DS5 2.0 HDi 160 AT Sport ChicMotor
Citroen DS5 2.0 HDi 160 AT Sport Chic
Citroen DS5 2.0 HDi 160 AT Sport ChicMotor
Volkswagen CC 2.0 TDI 170 DSG
Volkswagen CC 2.0 TDI 170 DSGMotor
Volkswagen CC 2.0 TDI 170 DSG
Volkswagen CC 2.0 TDI 170 DSGMotor
Volkswagen CC 2.0 TDI 170 DSG
Volkswagen CC 2.0 TDI 170 DSGMotor
Citroen DS5 2.0 HDi 160 AT Sport Chic
Citroen DS5 2.0 HDi 160 AT Sport ChicMotor
Citroen DS5 2.0 HDi 160 AT Sport Chic, Volkswagen CC 2.0 TDI 170 DSG
Citroen DS5 2.0 HDi 160 AT Sport Chic, Volkswagen CC 2.0 TDI 170 DSGMotor
Citroen DS5 2.0 HDi 160 AT Sport Chic, Volkswagen CC 2.0 TDI 170 DSG
Citroen DS5 2.0 HDi 160 AT Sport Chic, Volkswagen CC 2.0 TDI 170 DSGMotor

Zobacz również:

    Citroen DS5, Volkswagen CC - podsumowanie

    Dane techniczne: Citroen DS5, Volkswagen CC

     
    Citroen
    Volkswagen
    Model
    DS5
    CC
    Wersja
    2.0 HDi 160 AT Sport Chic
    2.0 TDI 170 DSG
    Silnik
    turbodiesel
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1997 cm3
    1968 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    R4/16
    Układ
    poprzeczny
    poprzeczny
    Zasilanie
    wtrysk common rail
    wtrysk common rail
    Moc maksymalna
    163 KM/3750
    170 KM/4200
    Maks. moment obrotowy
    340 Nm/2000
    350 Nm/1750
    Napęd
    przedni
    przedni
    Skrzynia biegów
    aut./6-biegowa
    aut./6-biegowa (DSG)
    Hamulce (przód/tył)
    tarczowe went./tarcz.
    tarczowe went./tarcz.
    Zawieszenie przednie
    McPherson
    McPherson
    Zawieszenie tylne
    belka skrętna
    wielowahaczowe
    Długość/szerokość/wysokość
    453/185/151 cm
    480/186/142 cm
    Rozstaw osi
    273 cm
    271 cm
    Średnica zawracania
    11,2 m
    11,4 m
    Masa/ładowność
    1629/496 kg
    1506/464 kg
    Poj. bagażnika (min./maks.)
    465/1290 l
    532 l
    Poj. zbiornika paliwa
    60 l (ON)
    70 l (ON)
    Opony
    235/45 R18
    235/45 R17
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    212 km/h
    220 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    10,1 s
    8,6 s
    Zużycie paliwa (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    7,9/5,1/6,1
    6,6/4,9/5,5
    Emisja dwutlenku węgla
    158 g/km
    144 g/km
    Dane testowe*
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    10,1 s
    8,7 s
    Elastyczność 60-100 km/h**
    5,7 s
    4,8 s
    Elastyczność 80-120 km/h**
    7,4 s
    6,4 s
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    44,7 m
    42,6 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    44,5 m
    42,3 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    64,8 dB
    65,1 dB
    Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
    9,0/6,6
    8,1/6,0
    Cena wersji podstawowej***
    106 200 zł
    124 590 zł
    Cena
    138 200 zł
    133 290 zł
    *pomiary na suchej nawierzchni przy temp. 2°C
    **minimalny czas przyspieszania;
    ***z tym samym silnikiem
    Citroen DS5 2.0 HDi 160 AT Sport Chic, Volkswagen CC 2.0 TDI 170 DSG
    Citroen DS5 2.0 HDi 160 AT Sport Chic, Volkswagen CC 2.0 TDI 170 DSGMotor