Porównanie: Citroen DS5, Volkswagen CC

Citroen DS5 2.0 HDi 160 AT Sport Chic, Volkswagen CC 2.0 TDI 170 DSG
Citroen DS5 2.0 HDi 160 AT Sport Chic, Volkswagen CC 2.0 TDI 170 DSGMotor
Mimo, że CC jest oryginalnym autem, przy DS5 nie wygląda nowatorsko
Design wnętrza DS5 zasługuje na same pochwały. Świetnie, że nie ma tu elementów zapożyczonych z innych Citroenów. Kierowcy przeszkadzać może jedynie duża i mocno spłaszczona kierownica.
Design wnętrza DS5 zasługuje na same pochwały. Świetnie, że nie ma tu elementów zapożyczonych z innych Citroenów. Kierowcy przeszkadzać może jedynie duża i mocno spłaszczona kierownica.Motor
Delikatnie mówiąc „pachnie tu Passatem”. Widać, że przy projektowaniu kabiny CC księgowi mieli więcej do powiedzenia niż styliści. Brak polotu to jednak jedyna wada tego kokpitu.
Delikatnie mówiąc „pachnie tu Passatem”. Widać, że przy projektowaniu kabiny CC księgowi mieli więcej do powiedzenia niż styliści. Brak polotu to jednak jedyna wada tego kokpitu.Motor

Citroen DS5, Volkswagen CC

Punkt dla VW: Drzwi w CC są dłuższe (choć niższe) niż w DS5 i szerzej się otwierają.
Punkt dla VW: Drzwi w CC są dłuższe (choć niższe) niż w DS5 i szerzej się otwierają.Motor
Przy tak samo odsuniętych przednich fotelach, z tyłu CC jest aż o 8 cm więcej miejsca na nogi niż w DS5.
Przy tak samo odsuniętych przednich fotelach, z tyłu CC jest aż o 8 cm więcej miejsca na nogi niż w DS5.Motor
Poza płytkim zagłębieniem w drzwiach nie ma gdzie odstawić napojów.
Poza płytkim zagłębieniem w drzwiach nie ma gdzie odstawić napojów.Motor
Podczas wysiadania przeszkadza nieduża szerokość otworów tylnych drzwi DS5.
Podczas wysiadania przeszkadza nieduża szerokość otworów tylnych drzwi DS5.Motor
Żeby opuścić szybę, trzeba sięgnąć daleko między fotele – to niewygodne rozwiązanie.
Żeby opuścić szybę, trzeba sięgnąć daleko między fotele – to niewygodne rozwiązanie.Motor
Wyższy Citroen wcale nie zapewnia jadącym z tyłu więcej miejsca na głowy niż Volkswagen (jest go o 1 cm mniej).
Wyższy Citroen wcale nie zapewnia jadącym z tyłu więcej miejsca na głowy niż Volkswagen (jest go o 1 cm mniej).Motor
W CC przydają sie dwa pewne uchwyty na napoje i schowek za nimi – tego brakuje w DS5.
W CC przydają sie dwa pewne uchwyty na napoje i schowek za nimi – tego brakuje w DS5.Motor
Do oryginalnego nadwozia świetnie pasują drzwi bez ramek. Tu stylistom nie zabrakło odwagi.
Do oryginalnego nadwozia świetnie pasują drzwi bez ramek. Tu stylistom nie zabrakło odwagi.Motor
Jej obiektyw wysuwa się spod znaczka na tylnej klapie, więc zawsze jest czysty.
Jej obiektyw wysuwa się spod znaczka na tylnej klapie, więc zawsze jest czysty.Motor
Bagażnik jest spory, a po powiększeniu zmieści nawet pralkę. Szkoda, że można go otworzyć tylko z wnętrza lub pilotem.
Bagażnik jest spory, a po powiększeniu zmieści nawet pralkę. Szkoda, że można go otworzyć tylko z wnętrza lub pilotem.Motor
...służą do obsługi rolet dachowych i ekranu HUD.
...służą do obsługi rolet dachowych i ekranu HUD.Motor
Prędkość pokazuje nie tylko wskazówka i ekranik pod nią...
Prędkość pokazuje nie tylko wskazówka i ekranik pod nią...Motor
...ale także ekran HUD powyżej.
...ale także ekran HUD powyżej.Motor
Stylowe przyciski na panelu dzielącym na pół przedni „szyberdach”...
Stylowe przyciski na panelu dzielącym na pół przedni „szyberdach”...Motor
Design wnętrza DS5 zasługuje na same pochwały. Świetnie, że nie ma tu elementów zapożyczonych z innych Citroenów. Kierowcy przeszkadzać może jedynie duża i mocno spłaszczona kierownica.
Design wnętrza DS5 zasługuje na same pochwały. Świetnie, że nie ma tu elementów zapożyczonych z innych Citroenów. Kierowcy przeszkadzać może jedynie duża i mocno spłaszczona kierownica.Motor
Rewelacyjny, elektrycznie sterowany fotel z masażem należy do wyposażenia seryjnego.
Rewelacyjny, elektrycznie sterowany fotel z masażem należy do wyposażenia seryjnego.Motor
Dobrze wyprofilowany i wygodny fotel da się odsunąć o 10 cm dalej od pedałów niż u rywala.
Dobrze wyprofilowany i wygodny fotel da się odsunąć o 10 cm dalej od pedałów niż u rywala.Motor
Kamera cofania kosztuje 1560 zł.
Kamera cofania kosztuje 1560 zł.Motor
Wzorowo czytelne zegary CC. Bardzo dokładny wskaźnik poziomu paliwa znacznie ułatwia planowanie tankowania.
Wzorowo czytelne zegary CC. Bardzo dokładny wskaźnik poziomu paliwa znacznie ułatwia planowanie tankowania.Motor
Delikatnie mówiąc „pachnie tu Passatem”. Widać, że przy projektowaniu kabiny CC księgowi mieli więcej do powiedzenia niż styliści. Brak polotu to jednak jedyna wada tego kokpitu.
Delikatnie mówiąc „pachnie tu Passatem”. Widać, że przy projektowaniu kabiny CC księgowi mieli więcej do powiedzenia niż styliści. Brak polotu to jednak jedyna wada tego kokpitu.Motor
Foremny bagażnik VW jest większy od tego w DS5, ale po złożeniu kanapy zmieścimy tu tylko płaskie przedmioty.
Foremny bagażnik VW jest większy od tego w DS5, ale po złożeniu kanapy zmieścimy tu tylko płaskie przedmioty.Motor
Citroen DS5 2.0 HDi 160 AT Sport Chic
Citroen DS5 2.0 HDi 160 AT Sport ChicMotor
Citroen DS5 2.0 HDi 160 AT Sport Chic
Citroen DS5 2.0 HDi 160 AT Sport ChicMotor
Volkswagen CC 2.0 TDI 170 DSG
Volkswagen CC 2.0 TDI 170 DSGMotor
Volkswagen CC 2.0 TDI 170 DSG
Volkswagen CC 2.0 TDI 170 DSGMotor
Volkswagen CC 2.0 TDI 170 DSG
Volkswagen CC 2.0 TDI 170 DSGMotor
Citroen DS5 2.0 HDi 160 AT Sport Chic
Citroen DS5 2.0 HDi 160 AT Sport ChicMotor
Citroen DS5 2.0 HDi 160 AT Sport Chic, Volkswagen CC 2.0 TDI 170 DSG
Citroen DS5 2.0 HDi 160 AT Sport Chic, Volkswagen CC 2.0 TDI 170 DSGMotor
Citroen DS5 2.0 HDi 160 AT Sport Chic, Volkswagen CC 2.0 TDI 170 DSG
Citroen DS5 2.0 HDi 160 AT Sport Chic, Volkswagen CC 2.0 TDI 170 DSGMotor

Citroen DS5, Volkswagen CC - podsumowanie

Dane techniczne: Citroen DS5, Volkswagen CC

 
Citroen
Volkswagen
Model
DS5
CC
Wersja
2.0 HDi 160 AT Sport Chic
2.0 TDI 170 DSG
Silnik
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1997 cm3
1968 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
Układ
poprzeczny
poprzeczny
Zasilanie
wtrysk common rail
wtrysk common rail
Moc maksymalna
163 KM/3750
170 KM/4200
Maks. moment obrotowy
340 Nm/2000
350 Nm/1750
Napęd
przedni
przedni
Skrzynia biegów
aut./6-biegowa
aut./6-biegowa (DSG)
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarcz.
tarczowe went./tarcz.
Zawieszenie przednie
McPherson
McPherson
Zawieszenie tylne
belka skrętna
wielowahaczowe
Długość/szerokość/wysokość
453/185/151 cm
480/186/142 cm
Rozstaw osi
273 cm
271 cm
Średnica zawracania
11,2 m
11,4 m
Masa/ładowność
1629/496 kg
1506/464 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
465/1290 l
532 l
Poj. zbiornika paliwa
60 l (ON)
70 l (ON)
Opony
235/45 R18
235/45 R17
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
212 km/h
220 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,1 s
8,6 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
7,9/5,1/6,1
6,6/4,9/5,5
Emisja dwutlenku węgla
158 g/km
144 g/km
Dane testowe*
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,1 s
8,7 s
Elastyczność 60-100 km/h**
5,7 s
4,8 s
Elastyczność 80-120 km/h**
7,4 s
6,4 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
44,7 m
42,6 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
44,5 m
42,3 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
64,8 dB
65,1 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
9,0/6,6
8,1/6,0
Cena wersji podstawowej***
106 200 zł
124 590 zł
Cena
138 200 zł
133 290 zł
*pomiary na suchej nawierzchni przy temp. 2°C
**minimalny czas przyspieszania;
***z tym samym silnikiem
Citroen DS5 2.0 HDi 160 AT Sport Chic, Volkswagen CC 2.0 TDI 170 DSG
Citroen DS5 2.0 HDi 160 AT Sport Chic, Volkswagen CC 2.0 TDI 170 DSGMotor