Citroen DS5 2.0 HDi Hybrid4 SportChic - test

DS5 Hybrid4 jest droższy od słabszej wersji 2.0 HDi 160 KM bez silnika elektrycznego i napędu 4WD o 20 tys. zł.
DS5 Hybrid4 jest droższy od słabszej wersji 2.0 HDi 160 KM bez silnika elektrycznego i napędu 4WD o 20 tys. zł.Motor
Prezydent Francji Francois Hollande w Citroenie DS5 Hybrid4 podczas inauguracji swojej prezydentur y.
Prezydent Francji Francois Hollande w Citroenie DS5 Hybrid4 podczas inauguracji swojej prezydentur y.Citroen
Hybrid4 to jeden z niewielu dobrych i sensownych napędów hybrydowych
Futurystyczne wnętrze robi wrażenie nie tracąc przy tym wiele na funkcjonalności.
Futurystyczne wnętrze robi wrażenie nie tracąc przy tym wiele na funkcjonalności.Motor

Citroen DS5 2.0 HDi Hybrid4 SportChic

Komfortowy fotel: elektryczne sterowanie, pamięć i masaż.
Komfortowy fotel: elektryczne sterowanie, pamięć i masaż.Motor
Wykorzystując tylko silnik elektryczny (do 55 km/h), zasilany z akumulatora, DS5 staje się autem wyłącznie tylnonapędowym.
Wykorzystując tylko silnik elektryczny (do 55 km/h), zasilany z akumulatora, DS5 staje się autem wyłącznie tylnonapędowym.Motor
Silnik spalinowy napędza koła przednie, a elektryczny tylne. W ten sposób DS5 zyskuje napęd na wszystkie koła (do 120 km/h).
Silnik spalinowy napędza koła przednie, a elektryczny tylne. W ten sposób DS5 zyskuje napęd na wszystkie koła (do 120 km/h).Motor
Zamiast dźwigni zmiany biegów – mały dżojstik. Tuż obok pokrętło wyboru jednego z czterech trybów napędu.
Zamiast dźwigni zmiany biegów – mały dżojstik. Tuż obok pokrętło wyboru jednego z czterech trybów napędu.Motor
Wobec braku schowka w centralnej części deski rozdzielczej, ten po lewej stronie jest wyjątkowo przydatny.
Wobec braku schowka w centralnej części deski rozdzielczej, ten po lewej stronie jest wyjątkowo przydatny.Motor
Futurystyczne wnętrze robi wrażenie nie tracąc przy tym wiele na funkcjonalności.
Futurystyczne wnętrze robi wrażenie nie tracąc przy tym wiele na funkcjonalności.Motor
W wersji hybrydowej pojemność bagażnika jest mniejsza: 325 zamiast 465 l.
W wersji hybrydowej pojemność bagażnika jest mniejsza: 325 zamiast 465 l.Motor
DS5 Hybrid4 jest droższy od słabszej wersji 2.0 HDi 160 KM bez silnika elektrycznego i napędu 4WD o 20 tys. zł.
DS5 Hybrid4 jest droższy od słabszej wersji 2.0 HDi 160 KM bez silnika elektrycznego i napędu 4WD o 20 tys. zł.Motor
C5 przy DS5 to krańcowo konserwatywne auto. DS5 może mu pozazdrościć za to hydropneumatycznego zawieszenia.
C5 przy DS5 to krańcowo konserwatywne auto. DS5 może mu pozazdrościć za to hydropneumatycznego zawieszenia.Motor
Biały kolor nadwozia jest najdroższym z 8 dostępnych w Polsce dla DS5 lakierów, a 19-calowe obręcze kół największymi w ofercie.
Biały kolor nadwozia jest najdroższym z 8 dostępnych w Polsce dla DS5 lakierów, a 19-calowe obręcze kół największymi w ofercie.Motor
W wersji hybrydowej obrotomierz zastąpiony jest przez wskaźnik wykorzystania mocy.
W wersji hybrydowej obrotomierz zastąpiony jest przez wskaźnik wykorzystania mocy.Citroen

Dane techniczne: Citroen DS5 2.0 HDi Hybrid4 SportChic

Silnik
turbodiesel/elektryczny
Pojemność skokowa
1997 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Układ
poprzeczny
Zasilanie
wtrysk common rail
Moc maksymalna (diesel)
163 KM/3850
Moc maksymalna (elektryczny)
37 KM/2500
Maks. moment obr. (diesel)
300 Nm/1750
Maks. moment obr. (elektryczny)
200 Nm/-
Napęd
4x4
Skrzynia biegów
aut./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarcz.
Zawieszenie przednie
McPherson
Zawieszenie tylne
wielowahaczowe
Długość/szerokość/wysokość
453/187/151 cm
Rozstaw osi
273 cm
Średnica zawracania
11,8 m
Masa/ładowność
1781/484 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
325/1145 l
Poj. zbiornika paliwa
60 l (ON)
Opony
235/45 R18
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
211 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,6 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
4,2/4,0/4,1
Emisja dwutlenku węgla
107 g/km
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
8,8 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
36,2 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
35,8 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
64,5 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
6,2/5,0
Cena wersji podstawowej*
143 200 zł
Cena
158 200 zł
*z tym samym silnikiem
Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?