Porównanie: Citroen C4 Cactus, Fiat 500L Trekking

Porównanie: Citroen C4 Cactus, Fiat 500L Trekking
Porównanie: Citroen C4 Cactus, Fiat 500L TrekkingMotor
Citroen C4 Cactus 1.2 Shine Edition: w nowoczesnym kokpicie C4 Cactusa nie brakuje elementów w stylu retro, jak nawiązujące do starych walizek uchwyty w drzwiach czy pokrywa schowka. Kierownica jest spłaszczona u góry i na dole.
Citroen C4 Cactus 1.2 Shine Edition: w nowoczesnym kokpicie C4 Cactusa nie brakuje elementów w stylu retro, jak nawiązujące do starych walizek uchwyty w drzwiach czy pokrywa schowka. Kierownica jest spłaszczona u góry i na dole.Motor
Fiat 500L Trekking 1.4: ładny, nieźle wykonany i łatwy w obsłudze kokpit Fiata. Kierownica sprawia wrażenie bardziej kwadratowej niż okrągłej, ale to złudzenie spowodowane nietypowo poprowadzonym szwem na jej wieńcu.
Fiat 500L Trekking 1.4: ładny, nieźle wykonany i łatwy w obsłudze kokpit Fiata. Kierownica sprawia wrażenie bardziej kwadratowej niż okrągłej, ale to złudzenie spowodowane nietypowo poprowadzonym szwem na jej wieńcu.Motor
Dzięki mniejszej o 250 kg masie auta słabszy silnik zupełnie wystarcza Citroenowi

Citroen C4 Cactus, Fiat 500L Trekking

Silnik Fiata ma większy apetyt niż ten w Citroenie.
Silnik Fiata ma większy apetyt niż ten w Citroenie.Motor
Nakładki Airbumps chronią lakier C4 Cactusa przed drobnymi uszkodzeniami.
Nakładki Airbumps chronią lakier C4 Cactusa przed drobnymi uszkodzeniami.Motor
Citroen C4 Cactus 1.2 Shine Edition, Fiat 500L Trekking 1.4
Citroen C4 Cactus 1.2 Shine Edition, Fiat 500L Trekking 1.4Motor
Citroen C4 Cactus 1.2 Shine Edition, Fiat 500L Trekking 1.4
Citroen C4 Cactus 1.2 Shine Edition, Fiat 500L Trekking 1.4Motor
Oba auta łączy zbliżona długość, rozstaw osi i prześwit, ale dzieli 20-centymetrowa różnica wysokości.
Oba auta łączy zbliżona długość, rozstaw osi i prześwit, ale dzieli 20-centymetrowa różnica wysokości.Motor
Fotele są spore, ale nie dają zbyt pewnego podparcia.
Fotele są spore, ale nie dają zbyt pewnego podparcia.Motor
Dzięki dużemu przeszkleniu wnętrza ten Fiat zapewnia świetną widoczność w każdym kierunku.
Dzięki dużemu przeszkleniu wnętrza ten Fiat zapewnia świetną widoczność w każdym kierunku.Motor
Za to przesuwana kanapa może uchodzić za wzór. Wygodnie usiądą na niej nawet wysocy podróżni.
Za to przesuwana kanapa może uchodzić za wzór. Wygodnie usiądą na niej nawet wysocy podróżni.Motor
Podłoga bagażnika jest montowana na dwóch poziomach.
Podłoga bagażnika jest montowana na dwóch poziomach.Motor
Złożone siedzenia można unieść, by zmieścić większy bagaż.
Złożone siedzenia można unieść, by zmieścić większy bagaż.Motor
Klasycznie okrągłe i idealnie czytelne zegary: prędkościomierz, obrotomierz oraz wskaźnik poziomu paliwa i temperatury silnika.
Klasycznie okrągłe i idealnie czytelne zegary: prędkościomierz, obrotomierz oraz wskaźnik poziomu paliwa i temperatury silnika.Motor
Przed pasażerem 500L zmieszczono dwa spore schowki i niezamykaną półkę.
Przed pasażerem 500L zmieszczono dwa spore schowki i niezamykaną półkę.Motor
Ładny, nieźle wykonany i łatwy w obsłudze kokpit Fiata. Kierownica sprawia wrażenie bardziej kwadratowej niż okrągłej, ale to złudzenie spowodowane nietypowo poprowadzonym szwem na jej wieńcu.
Ładny, nieźle wykonany i łatwy w obsłudze kokpit Fiata. Kierownica sprawia wrażenie bardziej kwadratowej niż okrągłej, ale to złudzenie spowodowane nietypowo poprowadzonym szwem na jej wieńcu.Motor
Układ Traction+ nieznacznie poprawia trakcję na śliskich nawierzchniach.
Układ Traction+ nieznacznie poprawia trakcję na śliskich nawierzchniach.Motor
Moc 3-cylindrowego silnika Citroena zupełnie wystarcza.
Moc 3-cylindrowego silnika Citroena zupełnie wystarcza.Motor
Żadne auto tej wielkości nie ma tak dużych foteli.
Żadne auto tej wielkości nie ma tak dużych foteli. Motor
Z tyłu przydałoby się nieco więcej miejsca na nogi (w aucie ze szklanym dachem także nad głowami).
Z tyłu przydałoby się nieco więcej miejsca na nogi (w aucie ze szklanym dachem także nad głowami).Motor
Szerokie tylne słupki Citroena utrudniają widoczność w tył.
Szerokie tylne słupki Citroena utrudniają widoczność w tył.Motor
Wybrzuszenia w tylnych rogach obramowania szklanego dachu są dokładnie tam, gdzie podróżny o wzroście 185 cm chciałby „wcisnąć” głowę.
Wybrzuszenia w tylnych rogach obramowania szklanego dachu są dokładnie tam, gdzie podróżny o wzroście 185 cm chciałby „wcisnąć” głowę.Motor
W nowoczesnym kokpicie C4 Cactusa nie brakuje elementów w stylu retro, jak nawiązujące do starych walizek uchwyty w drzwiach czy pokrywa schowka. Kierownica jest spłaszczona u góry i na dole.
W nowoczesnym kokpicie C4 Cactusa nie brakuje elementów w stylu retro, jak nawiązujące do starych walizek uchwyty w drzwiach czy pokrywa schowka. Kierownica jest spłaszczona u góry i na dole.Motor
Kierowca Cactusa widzi wyświetlacz pokazujący aktualną prędkość i kilka kontrolek. Obrotomierza i wskaźnika temperatury brak.
Kierowca Cactusa widzi wyświetlacz pokazujący aktualną prędkość i kilka kontrolek. Obrotomierza i wskaźnika temperatury brak.Motor
Korzystanie ze sporego bagażnika utrudnia spory próg.
Korzystanie ze sporego bagażnika utrudnia spory próg.Motor

Citroen C4 Cactus, Fiat 500L Trekking - podsumowanie

Dane techniczne

Dane techniczne, osiągi, dane testowe, zużycie paliwa: Citroen C4 Cactus, Fiat 500L Trekking

 
Citroen
Fiat
Model
C4 Cactus
500L Trekking
Wersja
1.2 Shine Edition
1.4
Silnik
benzynowy
benzynowy
Pojemność skokowa
1199 cm3
1368 cm3
Układ cylindrów/zawory
R3/12
R4/16
Zasilanie
wtrysk wielopunktowy
wtrysk wielopunktowy
Moc maksymalna
82 KM/5750
95 KM/6000
Maks. moment obrotowy
118 Nm/2750
127 Nm/4500
Napęd
przedni
przedni
Skrzynia biegów
man./5-biegowa
man./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./bębnowe
tarcz. went./tarczowe
Długość/szerokość/wysokość
416/173/148 cm
427/180/168 cm
Rozstaw osi
260 cm
261 cm
Średnica zawracania
10,9 m
11,1 m
Masa/ładowność
1040/460 kg
1290/515 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
358/1170 l
400/1310 l
Poj. zbiornika paliwa
50 l (Pb 95)
50 l (Pb 95)
Opony
205/50 R17
225/45 R17
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
167 km/h
165 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
14,5 s
13,2 s
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
14,3 s
13,3 s →
Elastyczność 60-100 km/h
15,2 s (4. bieg) →
13,5 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
23,3 s (5. bieg) →
34,0 s (6. bieg) →
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
35,8 m
37,8 m →
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
35,7 m
38,0 m →
Poziom hałasu przy 100 km/h
65,9 dB →
65,8 dB →
Rzeczywista prędkość**
98 km/h
95 km/h
Liczba obrotów kierownicą
3,0
3,0
Zużycie paliwa 
Dane producenta
(miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
5,6/4,0/4,6
8,4/5,3/6,4
Teoretyczny zasięg
1090 km
780 km
Dane testowe
(miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
7,4/4,8/6,1
8,5/6,0/7,3
Rzeczywisty zasięg
820 km
680 km
Cena wersji podstawowej**
54 900 zł
67 000 zł
Cena
68 400 zł
71 000 zł
Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
*przy wskazaniu 100 km/h;
**z tym samym silnikiem

Punktacja - segment: auta miejskie

Punktacja - segment: auta miejskie
Punktacja - segment: auta miejskieMotor