Porównanie: Citroen C4 Cactus, Fiat 500L Trekking

Porównanie: Citroen C4 Cactus, Fiat 500L Trekking
Porównanie: Citroen C4 Cactus, Fiat 500L TrekkingMotor
Citroen C4 Cactus 1.2 Shine Edition: w nowoczesnym kokpicie C4 Cactusa nie brakuje elementów w stylu retro, jak nawiązujące do starych walizek uchwyty w drzwiach czy pokrywa schowka. Kierownica jest spłaszczona u góry i na dole.
Citroen C4 Cactus 1.2 Shine Edition: w nowoczesnym kokpicie C4 Cactusa nie brakuje elementów w stylu retro, jak nawiązujące do starych walizek uchwyty w drzwiach czy pokrywa schowka. Kierownica jest spłaszczona u góry i na dole.Motor
Fiat 500L Trekking 1.4: ładny, nieźle wykonany i łatwy w obsłudze kokpit Fiata. Kierownica sprawia wrażenie bardziej kwadratowej niż okrągłej, ale to złudzenie spowodowane nietypowo poprowadzonym szwem na jej wieńcu.
Fiat 500L Trekking 1.4: ładny, nieźle wykonany i łatwy w obsłudze kokpit Fiata. Kierownica sprawia wrażenie bardziej kwadratowej niż okrągłej, ale to złudzenie spowodowane nietypowo poprowadzonym szwem na jej wieńcu.Motor

Zobacz również:

    Dzięki mniejszej o 250 kg masie auta słabszy silnik zupełnie wystarcza Citroenowi

    Citroen C4 Cactus, Fiat 500L Trekking

    Silnik Fiata ma większy apetyt niż ten w Citroenie.
    Silnik Fiata ma większy apetyt niż ten w Citroenie.Motor
    Nakładki Airbumps chronią lakier C4 Cactusa przed drobnymi uszkodzeniami.
    Nakładki Airbumps chronią lakier C4 Cactusa przed drobnymi uszkodzeniami.Motor
    Citroen C4 Cactus 1.2 Shine Edition, Fiat 500L Trekking 1.4
    Citroen C4 Cactus 1.2 Shine Edition, Fiat 500L Trekking 1.4Motor
    Citroen C4 Cactus 1.2 Shine Edition, Fiat 500L Trekking 1.4
    Citroen C4 Cactus 1.2 Shine Edition, Fiat 500L Trekking 1.4Motor
    Oba auta łączy zbliżona długość, rozstaw osi i prześwit, ale dzieli 20-centymetrowa różnica wysokości.
    Oba auta łączy zbliżona długość, rozstaw osi i prześwit, ale dzieli 20-centymetrowa różnica wysokości.Motor
    Fotele są spore, ale nie dają zbyt pewnego podparcia.
    Fotele są spore, ale nie dają zbyt pewnego podparcia.Motor
    Dzięki dużemu przeszkleniu wnętrza ten Fiat zapewnia świetną widoczność w każdym kierunku.
    Dzięki dużemu przeszkleniu wnętrza ten Fiat zapewnia świetną widoczność w każdym kierunku.Motor
    Za to przesuwana kanapa może uchodzić za wzór. Wygodnie usiądą na niej nawet wysocy podróżni.
    Za to przesuwana kanapa może uchodzić za wzór. Wygodnie usiądą na niej nawet wysocy podróżni.Motor
    Podłoga bagażnika jest montowana na dwóch poziomach.
    Podłoga bagażnika jest montowana na dwóch poziomach.Motor
    Złożone siedzenia można unieść, by zmieścić większy bagaż.
    Złożone siedzenia można unieść, by zmieścić większy bagaż.Motor
    Klasycznie okrągłe i idealnie czytelne zegary: prędkościomierz, obrotomierz oraz wskaźnik poziomu paliwa i temperatury silnika.
    Klasycznie okrągłe i idealnie czytelne zegary: prędkościomierz, obrotomierz oraz wskaźnik poziomu paliwa i temperatury silnika.Motor
    Przed pasażerem 500L zmieszczono dwa spore schowki i niezamykaną półkę.
    Przed pasażerem 500L zmieszczono dwa spore schowki i niezamykaną półkę.Motor
    Ładny, nieźle wykonany i łatwy w obsłudze kokpit Fiata. Kierownica sprawia wrażenie bardziej kwadratowej niż okrągłej, ale to złudzenie spowodowane nietypowo poprowadzonym szwem na jej wieńcu.
    Ładny, nieźle wykonany i łatwy w obsłudze kokpit Fiata. Kierownica sprawia wrażenie bardziej kwadratowej niż okrągłej, ale to złudzenie spowodowane nietypowo poprowadzonym szwem na jej wieńcu.Motor
    Układ Traction+ nieznacznie poprawia trakcję na śliskich nawierzchniach.
    Układ Traction+ nieznacznie poprawia trakcję na śliskich nawierzchniach.Motor
    Moc 3-cylindrowego silnika Citroena zupełnie wystarcza.
    Moc 3-cylindrowego silnika Citroena zupełnie wystarcza.Motor
    Żadne auto tej wielkości nie ma tak dużych foteli.
    Żadne auto tej wielkości nie ma tak dużych foteli. Motor
    Z tyłu przydałoby się nieco więcej miejsca na nogi (w aucie ze szklanym dachem także nad głowami).
    Z tyłu przydałoby się nieco więcej miejsca na nogi (w aucie ze szklanym dachem także nad głowami).Motor
    Szerokie tylne słupki Citroena utrudniają widoczność w tył.
    Szerokie tylne słupki Citroena utrudniają widoczność w tył.Motor
    Wybrzuszenia w tylnych rogach obramowania szklanego dachu są dokładnie tam, gdzie podróżny o wzroście 185 cm chciałby „wcisnąć” głowę.
    Wybrzuszenia w tylnych rogach obramowania szklanego dachu są dokładnie tam, gdzie podróżny o wzroście 185 cm chciałby „wcisnąć” głowę.Motor
    W nowoczesnym kokpicie C4 Cactusa nie brakuje elementów w stylu retro, jak nawiązujące do starych walizek uchwyty w drzwiach czy pokrywa schowka. Kierownica jest spłaszczona u góry i na dole.
    W nowoczesnym kokpicie C4 Cactusa nie brakuje elementów w stylu retro, jak nawiązujące do starych walizek uchwyty w drzwiach czy pokrywa schowka. Kierownica jest spłaszczona u góry i na dole.Motor
    Kierowca Cactusa widzi wyświetlacz pokazujący aktualną prędkość i kilka kontrolek. Obrotomierza i wskaźnika temperatury brak.
    Kierowca Cactusa widzi wyświetlacz pokazujący aktualną prędkość i kilka kontrolek. Obrotomierza i wskaźnika temperatury brak.Motor
    Korzystanie ze sporego bagażnika utrudnia spory próg.
    Korzystanie ze sporego bagażnika utrudnia spory próg.Motor

    Citroen C4 Cactus, Fiat 500L Trekking - podsumowanie

    Dane techniczne

    Dane techniczne, osiągi, dane testowe, zużycie paliwa: Citroen C4 Cactus, Fiat 500L Trekking

     
    Citroen
    Fiat
    Model
    C4 Cactus
    500L Trekking
    Wersja
    1.2 Shine Edition
    1.4
    Silnik
    benzynowy
    benzynowy
    Pojemność skokowa
    1199 cm3
    1368 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R3/12
    R4/16
    Zasilanie
    wtrysk wielopunktowy
    wtrysk wielopunktowy
    Moc maksymalna
    82 KM/5750
    95 KM/6000
    Maks. moment obrotowy
    118 Nm/2750
    127 Nm/4500
    Napęd
    przedni
    przedni
    Skrzynia biegów
    man./5-biegowa
    man./6-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./bębnowe
    tarcz. went./tarczowe
    Długość/szerokość/wysokość
    416/173/148 cm
    427/180/168 cm
    Rozstaw osi
    260 cm
    261 cm
    Średnica zawracania
    10,9 m
    11,1 m
    Masa/ładowność
    1040/460 kg
    1290/515 kg
    Pojemność bagażnika (min./maks.)
    358/1170 l
    400/1310 l
    Poj. zbiornika paliwa
    50 l (Pb 95)
    50 l (Pb 95)
    Opony
    205/50 R17
    225/45 R17
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    167 km/h
    165 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    14,5 s
    13,2 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    14,3 s
    13,3 s →
    Elastyczność 60-100 km/h
    15,2 s (4. bieg) →
    13,5 s (4. bieg)
    Elastyczność 80-120 km/h
    23,3 s (5. bieg) →
    34,0 s (6. bieg) →
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    35,8 m
    37,8 m →
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    35,7 m
    38,0 m →
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    65,9 dB →
    65,8 dB →
    Rzeczywista prędkość**
    98 km/h
    95 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    3,0
    3,0
    Zużycie paliwa 
    Dane producenta
    (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    5,6/4,0/4,6
    8,4/5,3/6,4
    Teoretyczny zasięg
    1090 km
    780 km
    Dane testowe
    (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    7,4/4,8/6,1
    8,5/6,0/7,3
    Rzeczywisty zasięg
    820 km
    680 km
    Cena wersji podstawowej**
    54 900 zł
    67 000 zł
    Cena
    68 400 zł
    71 000 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    *przy wskazaniu 100 km/h;
    **z tym samym silnikiem

    Punktacja - segment: auta miejskie

    Punktacja - segment: auta miejskie
    Punktacja - segment: auta miejskieMotor