Citroen C4 Cactus 1.6 e-HDi ETG6 Shine Edition - test

<b>C4 Cactus oferuje sporo możliwości personalizacji, m.in. po 4 kolory paneli Airbump oraz lusterek.</b>
<b>C4 Cactus oferuje sporo możliwości personalizacji, m.in. po 4 kolory paneli Airbump oraz lusterek.</b>Motor
C4 Cactus nie jest tani, ale chcąc wyróżnić się z tłumu trudno lepiej wydać pieniądze
Awangardowy kokpit Cactusa robi wrażenie. Kierownica obszyta dwukolorową skórą jest seryjna w większości wersji wyposażeniowych. 7-calowy ekran dotykowy – w każdej.
Awangardowy kokpit Cactusa robi wrażenie. Kierownica obszyta dwukolorową skórą jest seryjna w większości wersji wyposażeniowych. 7-calowy ekran dotykowy – w każdej.Motor

Zobacz również:

    Citroen C4 Cactus 1.6 e-HDi ETG6 Shine Edition

    Citroen C4 Cactus 1.6 e-HDi ETG6 Shine Edition
    Citroen C4 Cactus 1.6 e-HDi ETG6 Shine EditionMotor
    Udające kanapę przednie fotele są wielkie i bardzo wygodne. Przynajmniej na krótkich dystansach. Podczas dłuższych podróży przeszkadza miękkość siedzeń oraz brak możliwości regulacji podpórki lędźwiowej.
    Udające kanapę przednie fotele są wielkie i bardzo wygodne. Przynajmniej na krótkich dystansach. Podczas dłuższych podróży przeszkadza miękkość siedzeń oraz brak możliwości regulacji podpórki lędźwiowej.Motor
    Przestrzeni z tyłu jest pod dostatkiem – dwie osoby o wzroście 185 cm usiądą tu wygodnie, nawet jeśli miejsca przed nimi zajmą równie wysocy podróżni.
    Przestrzeni z tyłu jest pod dostatkiem – dwie osoby o wzroście 185 cm usiądą tu wygodnie, nawet jeśli miejsca przed nimi zajmą równie wysocy podróżni.Motor
    Ciekawie stylizowany podłokietnik to seryjne wyposażenie aut z „automatem”.
    Ciekawie stylizowany podłokietnik to seryjne wyposażenie aut z „automatem”.Motor
    Kamera cofania jest seryjna w testowanej wersji. Ekran dotykowy działa z pewnym opóźnieniem, ale jego obsługa jest wygodna.
    Kamera cofania jest seryjna w testowanej wersji. Ekran dotykowy działa z pewnym opóźnieniem, ale jego obsługa jest wygodna.Motor
    Ogromny schowek udało się umieścić w tym miejscu dzięki zamontowaniu poduszki powietrznej pasażera w podsufitce – tuż nad przednią szybą.
    Ogromny schowek udało się umieścić w tym miejscu dzięki zamontowaniu poduszki powietrznej pasażera w podsufitce – tuż nad przednią szybą.Motor
    Przyciski do obsługi „automatu”. Co ciekawe, auto można zaparkować na biegu – i nie odjedzie.
    Przyciski do obsługi „automatu”. Co ciekawe, auto można zaparkować na biegu – i nie odjedzie.Motor
    Awangardowy kokpit Cactusa robi wrażenie. Kierownica obszyta dwukolorową skórą jest seryjna w większości wersji wyposażeniowych. 7-calowy ekran dotykowy – w każdej.
    Awangardowy kokpit Cactusa robi wrażenie. Kierownica obszyta dwukolorową skórą jest seryjna w większości wersji wyposażeniowych. 7-calowy ekran dotykowy – w każdej.Motor
    Dopłacając 400 zł, można zamówić „dojazdówkę” albo koło zapasowe z oponą 185/55 R15.
    Dopłacając 400 zł, można zamówić „dojazdówkę” albo koło zapasowe z oponą 185/55 R15.Motor
    Krawędź załadunkowa jest aż 79 cm nad ziemią i 30 cm od podłogi bagażnika.
    Krawędź załadunkowa jest aż 79 cm nad ziemią i 30 cm od podłogi bagażnika.Motor
    Kieszenie w przednich drzwiach mieszczą po 6 półlitrowych butelek (albo jedną dwulitrową). Nad nimi – uchwyty przypominające te ze starych walizek.
    Kieszenie w przednich drzwiach mieszczą po 6 półlitrowych butelek (albo jedną dwulitrową). Nad nimi – uchwyty przypominające te ze starych walizek.Motor
    Kolejne, naprawdę pojemne umieszczono niżej. Mieszczą największe butelki.
    Kolejne, naprawdę pojemne umieszczono niżej. Mieszczą największe butelki.Motor
    Uchwyty do zamykania tylnych drzwi są przy okazji sporymi schowkami.
    Uchwyty do zamykania tylnych drzwi są przy okazji sporymi schowkami.Motor
    Citroen C4 Cactus 1.6 e-HDi ETG6 Shine Edition
    Citroen C4 Cactus 1.6 e-HDi ETG6 Shine EditionMotor
    C4 Cactus oferuje sporo możliwości personalizacji, m.in. po 4 kolory paneli Airbump oraz lusterek.
    C4 Cactus oferuje sporo możliwości personalizacji, m.in. po 4 kolory paneli Airbump oraz lusterek.Motor

    Citroen C4 Cactus 1.6 e-HDi ETG6 Shine Edition - podsumowanie

    • atrakcyjny design,
    • duże i funkcjonalne wnętrze,
    • obszerny bagażnik,
    • mnóstwo dużych schowków
    • brak dzielonej kanapy,
    • tylko uchylane szyby z tyłu (dzieci tego nie polubią)
    • bardzo rozsądny poziom zużycia paliwa,
    • nieprzeszkadzający dźwięk silnika
    • powolna skrzynia biegów,
    • kiepskie osiągi,
    • przeciętne wyciszenie
    • bardzo skuteczne hamulce,
    • zupełnie wystarczający komfort jazdy,
    • pewne zachowanie w zakrętach
    • zawieszenie kiepsko sobie radzi w dużymi wyrwami w nawierzchni
    • niezłe wyposażenie seryjne testowanej odmiany (nawet nawigacja i kamera cofania nie wymagają dopłat),
    • dwa wejścia USB (w tym jedno w zamykanym schowku)
    • brak obrotomierza,
    • wysoka cena

    Konkurenci Citroena C4 Cactus

    Konkurenci Citroena C4 Cactus
    Konkurenci Citroena C4 CactusMotor

    Panele Airbump

    Panele Airbump
    Panele AirbumpMotor
    Panele Airbump
    Panele AirbumpMotor
    Panele Airbump
    Panele AirbumpMotor
    Panele Airbump
    Panele AirbumpMotor

    Dane techniczne

    Dane techniczne: Citroen C4 Cactus 1.6 e-HDi ETG6 Shine Edition

     
    Citroen C4 Cactus
    Silnik
    turbodiesel
    Pojemność skokowa
    1560 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    Zasilanie
    wtrysk common rail
    Moc maksymalna
    92 KM/3750
    Maks. moment obrotowy
    230 Nm/1750
    Napęd
    przedni
    Skrzynia biegów
    aut./6-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./bębnowe
    Długość/szerokość/wysokość
    416/173/148 cm
    Rozstaw osi
    260 cm
    Średnica zawracania
    10,9 m
    Masa/ładowność
    1130/475 kg
    Poj. bagażnika (min./maks.)
    358/1170 l
    Poj. zbiornika paliwa
    50 l (ON)
    Opony
    205/50 R17
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    188 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    12,6 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    13,4 s
    Przyspieszenie 0-140 km/h
    28,4 s
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    35,8 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    36,2 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    67,0 dB →
    Rzeczywista prędkość*
    98 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    3,0
    Zużycie paliwa 
    Dane producenta (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    3,8/3,4/3,5
    Teoretyczny zasięg
    1430 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    5,2/4,4/4,8
    Rzeczywisty zasięg
    1040 km
    Cena wersji podstawowej**
    68 500 zł
    Cena
    82 000 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    *przy wskazaniu 100 km/h;
    **z tym samym silnikiem