Porównanie: Audi Q5, BMW X3, Range Rover Evoque

Q5 zachwyca komfortem, X3 sportowym prowadzeniem. Evoque plasuje się pomiędzy nimi.
Q5 zachwyca komfortem, X3 sportowym prowadzeniem. Evoque plasuje się pomiędzy nimi.Motor
Kokpit Audi Q5 pod względem jakości wykonania okazuje się lepszy od obydwu konkurentów. Co więcej, obsługa wszelkich przyrządów pokładowych jest tu najbardziej intuicyjna. Ekran nawigacji jest mniejszy niż u rywali - ma przekątną 7 cali.
Kokpit Audi Q5 pod względem jakości wykonania okazuje się lepszy od obydwu konkurentów. Co więcej, obsługa wszelkich przyrządów pokładowych jest tu najbardziej intuicyjna. Ekran nawigacji jest mniejszy niż u rywali - ma przekątną 7 cali.Motor
Kokpit BMW nie jest wykonany tak starannie, jak te w Audi i Range Roverze. Rywale nie mają za to tak dużego ekranu nawigacji (aż 8,8 cala przekątnej). Doskonale leżąca w dłoniach kierownica z bardzo grubym wieńcem to część pakietu sportowego M.
Kokpit BMW nie jest wykonany tak starannie, jak te w Audi i Range Roverze. Rywale nie mają za to tak dużego ekranu nawigacji (aż 8,8 cala przekątnej). Doskonale leżąca w dłoniach kierownica z bardzo grubym wieńcem to część pakietu sportowego M.Motor
Charakterystyczny design i wysokiej jakości tworzywa dbają o odpowiednią atmosferę we wnętrzu Evoque'a.
Charakterystyczny design i wysokiej jakości tworzywa dbają o odpowiednią atmosferę we wnętrzu Evoque'a.Motor

Audi Q5 2.0 TDI 170 Quattro

Również z tyłu Q5 należy do czołówki w swoim segmencie.
Również z tyłu Q5 należy do czołówki w swoim segmencie.Motor
Żaden z rywali nie oferuje kierowcy tyle miejsca na nogi (fotel odsuwa się bardzo daleko do tyłu) i nad głową.
Żaden z rywali nie oferuje kierowcy tyle miejsca na nogi (fotel odsuwa się bardzo daleko do tyłu) i nad głową.Motor
Dobrym pomysłem jest umieszczenie większości przełączników na konsoli centralnej - znacznie bliżej kierowcy.
Dobrym pomysłem jest umieszczenie większości przełączników na konsoli centralnej - znacznie bliżej kierowcy.Motor
Kokpit Audi Q5 pod względem jakości wykonania okazuje się lepszy od obydwu konkurentów. Co więcej, obsługa wszelkich przyrządów pokładowych jest tu najbardziej intuicyjna. Ekran nawigacji jest mniejszy niż u rywali - ma przekątną 7 cali.
Kokpit Audi Q5 pod względem jakości wykonania okazuje się lepszy od obydwu konkurentów. Co więcej, obsługa wszelkich przyrządów pokładowych jest tu najbardziej intuicyjna. Ekran nawigacji jest mniejszy niż u rywali - ma przekątną 7 cali.Motor
Tylko Audi ma przydatne w SUV-ie koło zapasowe (chociaż jedynie dojazdowe).
Tylko Audi ma przydatne w SUV-ie koło zapasowe (chociaż jedynie dojazdowe).Motor
Tylna pokrywa podnosi się razem z kloszami, zapewniając duży otwór załadunkowy.
Tylna pokrywa podnosi się razem z kloszami, zapewniając duży otwór załadunkowy.Motor
Audi Q5 przypomina nieco pomniejszony model Q7 - wygląda elegancko, ale nie wyzywająco.
Audi Q5 przypomina nieco pomniejszony model Q7 - wygląda elegancko, ale nie wyzywająco.Motor

BMW X3 xDrive20d

Zawieszenie BMW jest najtwardsze - nawet w najbardziej komfortowym trybie.
Zawieszenie BMW jest najtwardsze - nawet w najbardziej komfortowym trybie.Motor
Miejsca dla podróżnych w obu rzędach siedzeń jest pod dostatkiem.
Miejsca dla podróżnych w obu rzędach siedzeń jest pod dostatkiem.Motor
Opcjonalne fotele z regulacją podparcia bocznego najlepiej trzymają w zakrętach, ale okazują się ciasne.
Opcjonalne fotele z regulacją podparcia bocznego najlepiej trzymają w zakrętach, ale okazują się ciasne.Motor
W BMW trochę przeszkadza funkcja Auto Start/Stop. Powodem jest zbyt długo trwające uruchamianie silnika.
W BMW trochę przeszkadza funkcja Auto Start/Stop. Powodem jest zbyt długo trwające uruchamianie silnika.Motor
Kokpit BMW nie jest wykonany tak starannie, jak te w Audi i Range Roverze. Rywale nie mają za to tak dużego ekranu nawigacji (aż 8,8 cala przekątnej). Doskonale leżąca w dłoniach kierownica z bardzo grubym wieńcem to część pakietu sportowego M.
Kokpit BMW nie jest wykonany tak starannie, jak te w Audi i Range Roverze. Rywale nie mają za to tak dużego ekranu nawigacji (aż 8,8 cala przekątnej). Doskonale leżąca w dłoniach kierownica z bardzo grubym wieńcem to część pakietu sportowego M.Motor
O widoczność do tyłu, podobnie jak w Audi, dbają wielkie lusterka zewnętrzne.
O widoczność do tyłu, podobnie jak w Audi, dbają wielkie lusterka zewnętrzne.Motor
BMW X3 z pakietem sportowym M wyróżnia się m.in. dużymi wlotami w zderzaku.
BMW X3 z pakietem sportowym M wyróżnia się m.in. dużymi wlotami w zderzaku.Motor

Range Rover Evoque SD4 Dynamic

Ukłon w stronę ekologii - po włączeniu tempomatu kierujący Evoque'a może obserwować wykres emisji dwutlenku węgla.
Ukłon w stronę ekologii - po włączeniu tempomatu kierujący Evoque'a może obserwować wykres emisji dwutlenku węgla.Motor
Twarde wykończenie foteli przeszkadza osobom jadącym z tyłu Evoque'a.
Twarde wykończenie foteli przeszkadza osobom jadącym z tyłu Evoque'a.Motor
Charakterystyczny design i wysokiej jakości tworzywa dbają o odpowiednią atmosferę we wnętrzu Evoque'a.
Charakterystyczny design i wysokiej jakości tworzywa dbają o odpowiednią atmosferę we wnętrzu Evoque'a.Motor
Pasażerom z tyłu może brakować miejsca na nogi.
Pasażerom z tyłu może brakować miejsca na nogi.Motor
Opcjonalne kubełkowe fotele nie tylko fenomenalnie wyglądają - są też bardzo wygodne (choć nie trzymają jak te w BMW).
Opcjonalne kubełkowe fotele nie tylko fenomenalnie wyglądają - są też bardzo wygodne (choć nie trzymają jak te w BMW).Motor
Niska tylna szyba utrudnia manewrowanie. Przydaje się kamera cofania.
Niska tylna szyba utrudnia manewrowanie. Przydaje się kamera cofania.Motor
W wersji Dynamic uwagę zwraca czarne wykończenie detali nadwozia. Pasuje ono do czarnego dachu.
W wersji Dynamic uwagę zwraca czarne wykończenie detali nadwozia. Pasuje ono do czarnego dachu.Motor

Dane techniczne: Audi Q5, BMW X3, Range Rover Evoque

Dane techniczne
Audi
BMW
Range Rover
Silnik
turbodiesel
turbodiesel
turbodiesel
Pojemność skokowa
1968 cm3
1995 cm3
2179 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
R4/16
Układ
wzdłużny
wzdłużny
poprzeczny
Zasilanie
wtrysk common rail
wtrysk common rail
wtrysk common rail
Moc maksymalna
170 KM/4200
184 KM/4000
190 KM/3500
Maks. moment obrotowy
350 Nm/1750
380Nm/1750
420 Nm/1750
Napęd
4x4
4x4
4x4
Skrzynia biegów
aut./7-biegowa
aut./8-biegowa
aut./6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarcz.
tarcz. went./tarcz.went
tarczowe went./tarcz.
Masa/ładowność
1895/535 kg
1790/500 kg
1765/500 kg
Średnica zawracania
11,6 m
11,9 m
11,3 m
Pojemność bagażnika (min./maks.)
540/1560 l
550/1600 l
575/1445 l
Pojemność zbiornika paliwa
75 l (ON)
67 l (ON)
60 l (ON)
Wymiar (dł./szer./wys.)
463/188/165 cm
465/188/168 cm
437/197/164 cm
Rozstaw osi
281 cm
281 cm
266 cm
Opony
235/65 R17
225/60 R17
235/55 R19
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
200 km/h
210 km/h
200 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,9 s
8,5 s
8,4 s
Zużycie paliwa
(miasto/trasa/średnie w l/100 km)
8,8/5,9/7,0
6,1/5,3/5,6
7,9/5,7/6,4
Emisja dwutlenku węgla
184 g/km
147 g/km
174 g/km
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
10,3 s
8,6 s
8,6 s
Elastyczność 60-100 km/h*
6,2 s
4,9 s
5,1 s
Elastyczność 80-120 km/h*
8,1 s
7,6 s
7,0 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
37,9 m
38,4 m
37,2 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
38,1 m
38,8 m
37,5 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
62,7 dB
62,9 dB
66,5 dB
Zużycie paliwa
(miasto/trasa w l/100 km)
10,0/7,0
10,0/8,0
9,0/7,0
Cena
156 840 zł
162 900 zł
241 818 zł**
*minimalny czas rozpędzania się w sportowym trybie automatycznej skrzyni biegów;
**cenę Range Rovera obliczyliśmy przy kursie 1 euro - 4,10 zł