Peugeot 508 SW HYbrid - oszczędne kombi, ale nie dla każdego

Cały czas zwiększa się liczba dostępnych na rynku hybryd. Kolejne marki dokładają do swojej oferty modele z „wtyczką”. Peugeot oczywiście również ma swoich reprezentantów tej grupy, a jednym z nich jest 508 Hybrid.

Peugeot 508 SW HYbrid
Peugeot 508 SW HYbridFilip TokarINTERIA.PL

Model 508 oferowany jest z silnikiem benzynowym, diesla, a także jako hybryda plug-in. Dzisiaj przedstawimy wam tą najbardziej modną na ten moment wersję Hybrid. Jej moc to 225 KM, a składają się na nią 180 KM z silnika benzynowego 1.6 PureTech oraz 110 KM z elektryka. Całość przekazywana jest na przednią oś za pośrednictwem automatycznej 8-biegowej skrzyni biegów. Jak przystało na plug-ina, do wyboru mamy tryby jazdy, pozwalające wybrać sposób pracy napędu - Electric, Hybrid i Sport. Jeśli wybierzemy pierwszym, autem ruszymy bezszelestnie, korzystając tylko z energii zgromadzonej w akumulatorach. Oferowana moc jest wystarczająca do przemieszczania się po mieście. Producent podaje, że w tym trybie możemy pokonać około 50 km. W praktyce jest nieco inaczej i realnie przejedziemy 35-40 km, zależnie od panujących warunków. Aby ponownie naładować baterie do pełna, potrzebujemy sporo czasu. Ładując z  domowego gniazdka zajmie nam to około siedem godzin, a w płatnych wydajniejszych ładowarkach około dwóch godzin.

Peugeot 508 SW HYbridFilip TokarINTERIA.PL

Dla tych którzy chcą dynamiczniej pojeździć, przygotowano tryb Sport. Wtedy auto napędzane jest obydwoma silnikami jednocześnie. 508 ma zdecydowanie sportowy charakter i mimo wielkości bardzo dobrze się prowadzi. Układ kierowniczy działa precyzyjnie i pozwala pewnie czuć się za kierownicą. Niestety podczas żwawszej jazdy, swoje niedociągnięcia pokazuje skrzynia biegów. Często gubi się w przełożeniach i zdarza się że mocno szarpnie. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuję 8,2 s, co jest niezłym wynikiem, ale warto przypomnieć, że równie mocna odmiana benzynowa jest wyraźnie szybsza (7,4 s).

Peugeot 508 SW HYbridFilip TokarINTERIA.PL

Ostatni tryb Hybrid, pozostawia autu decyzję z jakiego napędu w danym momencie korzysta. Jazda w trybie hybrydowym, po rozładowaniu baterii, wcale taka ekonomiczna nie jest. W mieście, gdzie udział elektryka jest duży, spalanie wynosi ok. 6 l/100 km. Natomiast na autostradzie spalanie wzrasta do ok. 10/100 km. Zewnętrznie Peugeot 508 Hybrid wygląda bardzo futurystycznie. Mimo nadwozia kombi, kształty są pełne dynamiki, co podkreślają duże felgi, drzwi pozbawione ramek i nowocześnie wyglądające przeszklone, ciemne tylne lampy LED. Trudno jest przejść koło tego auta obojętnie.

Peugeot 508 SW HYbridFilip TokarINTERIA.PL

Wnętrze również nie należy do nudnych. Po zajęciu miejsca na fotelu kierowcy rzuca się w oczy bardzo mała, spłaszczona kierownica. Wirtualne zegary znajdują się nieco wyżej, są czytelne i przejrzyste. Dużym plusem są dobrze wyglądające i wygodne fotele z funkcją masażu, która umila podróżowanie. Pomocną funkcja po zmroku wydaje się noktowizor, który ostrzega przed pieszymi oraz zwierzętami znajdującymi się przy drodze.  Miejsca dla pasażerów mamy pod dostatkiem, ale tylko z przodu. Jak na tak duże gabaryty auta, wydawałoby się, że z tyłu mamy więcej miejsca niż jest w rzeczywistości. Siedzący w tylnym rzędzie na pewno będą narzekali na brak miejsca na kolana, a siadając we trójkę również na boki nie będzie komfortowo. Pochwały należą się natomiast za bagażnik - 530 l to tyle samo, ile znajdziemy w zwykłych wersjach spalinowych, co jest niemal niespotykane. Ucierpiała za to pojemność baku - zmalał z 62 do 42 l.

Peugeot 508 SW HYbridFilip TokarINTERIA.PL

Podsumowując, tego typu auta skierowane są dla wąskiego grona osób. Trudno ich zakup uzasadniać ekonomicznie - 508 HYbrid SW kosztuje przynajmniej 180 200 zł, więc jest o 26 tys. zł droższe od porównywalnie szybkiej odmiany benzynowej PureTech 180. Zestawiając hybrydę z równie mocną "benzyną", do tej pierwszej trzeba dopłacić 17 tys. zł. Taką różnicę niełatwo zniwelować, nawet codziennie ładując auto z własnego gniazdka. Odmiana Hybrid to bardziej więc propozycja dla osób, które chcą zainwestować w nową technologię, a nie oszczędzać dzięki niej.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas