Peugeot 5008 1.6 THP Premium - test

Przednia część 5008 rożni się od pozostałych nowych modeli Peugeota.
Przednia część 5008 rożni się od pozostałych nowych modeli Peugeota.Motor

Peugeot 5008 1.6 THP Premium

Nowością u Peugeota jest asystent parkowania (opcja za 2800 zł).
Nowością u Peugeota jest asystent parkowania (opcja za 2800 zł).Motor
Peugeot 5008 1.6 THP Premium
Peugeot 5008 1.6 THP PremiumMotor
Peugeot 5008 1.6 THP Premium
Peugeot 5008 1.6 THP PremiumMotor
Peugeot 5008 1.6 THP Premium
Peugeot 5008 1.6 THP PremiumMotor
Peugeot 5008 1.6 THP Premium
Peugeot 5008 1.6 THP PremiumMotor
Dopłacając 4 tys. zł otrzymamy zestaw DVD z ekranami w przednich zagłówkach i dwiema parami słuchawek.
Dopłacając 4 tys. zł otrzymamy zestaw DVD z ekranami w przednich zagłówkach i dwiema parami słuchawek. Motor
Wystarczająco obszerne przednie fotele są komfortowe dzięki bardzo wygodnie regulowanym zagłówkom i podłokietnikom.
Wystarczająco obszerne przednie fotele są komfortowe dzięki bardzo wygodnie regulowanym zagłówkom i podłokietnikom.Motor
Peugeot 5008 1.6 THP Premium
Peugeot 5008 1.6 THP PremiumMotor
Peugeot 5008 1.6 THP Premium
Peugeot 5008 1.6 THP PremiumMotor
Po włączeniu silnika ekran systemu nawigacji (opcja za 3300 zł) wysuwa się z tablicy przyrządów.
Po włączeniu silnika ekran systemu nawigacji (opcja za 3300 zł) wysuwa się z tablicy przyrządów.Motor
Dwustrefową klimatyzację oraz systemy audio i nawigacji obsługuje się bardzo intuicyjnie.
Dwustrefową klimatyzację oraz systemy audio i nawigacji obsługuje się bardzo intuicyjnie.Motor
Tablica przyrządów jest ładna i ergonomiczna. Hamulec postojowy włączamy przyciskiem pod dźwignią zmiany biegów. Kolano kierowcy opiera się o przyjemnie miękki bok konsoli centralnej.
Tablica przyrządów jest ładna i ergonomiczna. Hamulec postojowy włączamy przyciskiem pod dźwignią zmiany biegów. Kolano kierowcy opiera się o przyjemnie miękki bok konsoli centralnej.Motor
Wersja z silnikiem 1.6 THP bardzo chętnie reaguje na gaz i sprawnie przyspiesza już od 1200 obr./min.
Wersja z silnikiem 1.6 THP bardzo chętnie reaguje na gaz i sprawnie przyspiesza już od 1200 obr./min.Motor
5008 różni się wyglądem od innych modeli Peugeota. Wydaje się jednak, że brak ogromnego wlotu powietrza w zderzaku wyszedł mu na dobre.
5008 różni się wyglądem od innych modeli Peugeota. Wydaje się jednak, że brak ogromnego wlotu powietrza w zderzaku wyszedł mu na dobre.Motor
Wysoki bagażnik mieści za pięcioma fotelami całe 579 l. Po łatwym (jedną ręką) rozłożeniu dwóch dodatkowych siedzeń maleje do zaledwie 213 l.
Wysoki bagażnik mieści za pięcioma fotelami całe 579 l. Po łatwym (jedną ręką) rozłożeniu dwóch dodatkowych siedzeń maleje do zaledwie 213 l.Motor
W trzecim rzędzie ciasno.
W trzecim rzędzie ciasno.Motor
W drugim rzędzie mamy trzy oddzielnie regulowane fotele. Miejsca wystarczająco dużo, ale stoliki w oparciach "wrzynają" się w kolana.
W drugim rzędzie mamy trzy oddzielnie regulowane fotele. Miejsca wystarczająco dużo, ale stoliki w oparciach "wrzynają" się w kolana. Motor
Peugeot 5008 1.6 THP Premium
Peugeot 5008 1.6 THP PremiumMotor
Niechlubny rekord wśród vanów - tylko jeden uchwyt na kubek dla siedmiu osób!
Niechlubny rekord wśród vanów - tylko jeden uchwyt na kubek dla siedmiu osób!Motor

Dane techniczne: Peugeot 5008 1.6 THP

Silnik
benzynowy turbo
Pojemność skokowa
1598 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Układ
poprzeczny
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
156 KM/6000
Maks. moment obrotowy
240 Nm/1400
Napęd
przedni
Skrzynia biegów
manualna/6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarczowe went./tarczowe
Zawieszenie przednie
McPherson
Zawieszenie tył
belka skrętna
Średnica zawracania
11,8 m
Masa/ładowność
1490/735 kg
Pojemność bagażnika (min./maks.)
213/579/2506 l
Pojemność zbiornika paliwa
60 l (Pb 95)
Opony
225/45 R17
Wymiar (dł./szer./wys.)
453/184/163 cm
Rozstaw osi
273 cm
Wynik w teście Euro NCAP
5 gwiazdek
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
195 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,6 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
9,9/5,8/7,3
Emisja dwutlenku węgla
169 g/km
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
9,7 s
Elastyczność 60-100 km/h
7,6 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
14,1 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
42,9 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
43,8 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
64,1 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
9,5/6,3