Peugeot 208 1.2 VTi Active - test

Żeby cieszyć się niewielkim zużyciem paliwa tego Peugeota trzeba najpierw sporo zainwestować w jego zakup.

W dwa lata od debiutu sylwetka 208 jeszcze się nie opatrzyła. Wygląd to mocna strona auta.
W dwa lata od debiutu sylwetka 208 jeszcze się nie opatrzyła. Wygląd to mocna strona auta.Motor

Trzycylindrowe silniki to synonim oszczędności - zarówno dla producenta auta, jak i jego nabywcy. Z jednej strony są tańsze w produkcji, co powinno przekładać się na ich cenę, z drugiej mają być oszczędniejsze w eksploatacji. W przypadku Peugeota 208 1.2 VTi założenia te sprawdzają się połowicznie.

Olbrzymią zaletą 82-konnej jednostki jest małe zużycie paliwa. Przy równomiernej jeździe z prędkością rzędu 70-80 km/h można osiągnąć wynik poniżej 4 l/100 km. Dynamiczna jazda miejska przynosi rezultat niewiele przekraczający 6 l/100 km. Więcej niż 7 l/100 km wręcz trudno z tego auta "wycisnąć".

Mała kierownica świetnie leży w dłoniach. Aż dziw bierze, że inne firmy nie poszły jeszcze w ślady Peugeota.Motor

Gorsza wiadomość: w najtańszej dostępnej wersji - Active - pięciodrzwiowy Peugeot 208 1.2 kosztuje ponad 50 tys. zł, co jak na auto miejskie z umiarkowanie bogatym wyposażeniem nie jest kwotą małą. Inna sprawa, że za te pieniądze otrzymuje się ogólnie udany samochód. Silnik zapewnia więcej niż wystarczające w codziennej jeździe osiągi, zawieszenie miękko pochłania nierówności, a wnętrze jest przestronne i dobrze wykonane. Oryginalny rozkład przyrządów (wysoko umieszczone zegary, eliminacja większości typowych przycisków i pokręteł) okazuje się ergonomiczny. Poważnych czy irytujących błędów uniknięto.

Peugeot 208 1.2 VTi Active - podsumowanie

Bardzo wygodny samochód, świetnie sprawdzający się przede wszystkim w mieście.

Peugeot 208 1.2 VTi Active: plusy

  • oszczędny, a jednocześnie dynamiczny silnik,
  • komfortowe zawieszenie,
  • efektowny styl nadwozia i wnętrza

Peugeot 208 1.2 VTi Active: minusy

  • głośna praca silnika,
  • niezbyt precyzyjna praca skrzyni biegów,
  • wysoka cena auta jak na swoją klasę

Peugeot 208 1.2 VTi Active

Peugeot 208 1.2 VTi Active (czytaj test)

W dwa lata od debiutu sylwetka 208 jeszcze się nie opatrzyła. Wygląd to mocna strona auta.Motor
Peugeot 208 1.2 VTi ActiveMotor
3-cylindrowy silnik wibruje i jest głośny, ale zużywa niewiele paliwa.Motor
Fotele są miękkie, duże i dobrze wyprofilowane. Długie podróże nie męczą.Motor
Zamiast przycisków i pokręteł – opcjonalny system z ekranem dotykowym.Motor
Mała kierownica świetnie leży w dłoniach. Aż dziw bierze, że inne firmy nie poszły jeszcze w ślady Peugeota.Motor
Bagażnik przy normalnym ustawieniu kanapy ma przeciętną pojemność 285 l.Motor
Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
1199 cm3
Układ cylindrów/zawory
R3/12
Moc maksymalna
82 KM/5750
Maks. moment obrotowy
118 Nm/2750
Skrzynia biegów
man./5-biegowa
Napęd
przedni
Dług./szer./wys.
396/174/146 cm
Rozstaw osi
254 cm
Masa/ładowność
975/555 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
285/1076 l
Poj. zbiornika paliwa
50 l (Pb 95)
Osiągi
Prędkość maksymalna
175 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
12,2 s
Zużycie paliwa wg prod. (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
5,5/3,9/4,5
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
6,3/5,1/5,7
Cena
51 000 zł

Tekst: Bartosz Zienkiewicz, zdjęcia: Robert Brykała

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas