Opel Drive Plan: Używaj, nie kupuj

Ewolucja na rynku motoryzacyjnym dotyczy nie tylko techniki samochodowej, lecz również instrumentów służących finansowaniu zakupu nowych aut. Wśród klientów indywidualnych wciąż dominują gotówka i kredyty, jednak firmy zmiast tradycyjnego leasingu coraz częściej wybierają najem.

article cover
INTERIA.PL

Opel Drive Plan, inaczej mówiąc najem krótko- lub dłogoterminowy, to oferta stosunkowo nowa. W ogólnym założeniu jest to w obecnym czasie najprostszy sposób na użytkowanie samochodu, bez konieczności jego kupowania. Inaczej mówiąc: w czasie trwania umowy najmu finansujemy jedynie spadek wartości auta i to stanowi jego przewagę w porównaniu do klasycznego leasingu.

Wspomniana już wcześniej ewolucja rynku motoryzacyjnego objęła również zmianę zachowań klientów salonów samochodowych. Coraz mniej osób odczuwa potrzebę posiadania auta na własność, a rośnie grupa kierowców, którzy po prostu chcą dany pojazd jedynie użytkować, ponosząc wyłącznie koszty eksploatacyjne

Analizując ofertę najmu w ramach Opel Drive Plan bez trudu można dostrzec jesszcze jedną, niezmiernie istotną z punktu widzenia przyszłego użytkownika, zaletę. W tym formacie finansowania użytkowania samochodu możemy sobie pozwolić na znacznie lepiej wyposażony egzemplarz, nawet z mocniejszym silnikiem i automatyczną skrzynią biegów, a to dzięki znacznie niższej racie niż w tradycyjnym leasingu.

INTERIA.PL

Jeżeli jesteście przekonani, że lepiej używać samochód niż go kupować, możemy rozpocząć konfigurowanie naszego własnego planu jazdy Oplem. Jako przykład modelowy posłuży nam Insignia w bogato zestrojonej wersji Country Tourer, z benzynowym silnikiem o pojemności 1.5 l i mocy 200 koni mechanicznych, a także z automatyczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach.

Na początek musimy określić okres najmu. Dla celów statystycznych przyjmujemy 24 miesiące, podczas których auto nie przejedzie więcej niż 40 tysięcy kilometrów (po 20 tysięcy rocznie). W takiej sytuacji opłata wstępna (na poziomie 10 procent) wynosić będzie 15 800 złotych zaś miesięczna rata 1403 zł netto.

Opel insignia na filmieINTERIA.PL

Co ważne - w tych kwotach zawarty jest także koszt serwisowania samochodu w autoryzowanych warsztatach Opla. Użytkownik Insigni nie musi zatem martwić się o stan techniczny auta, albowiem o to zadbają mechanicy sieci dealerskiej.

Nie mniej ważna od stanu technicznego jest również ochrona samochodu, którym jeździmy. Oczywiście w Opel Drive Plan możecie sami wyszukać odpowiedniej polisy ubezpieczeniowej, ale możecie też doliczyć ją do raty. W tym drugim przypadku opłata wstępna się nie zmieni, ale miesięcznie trzeba będzie zapłacić 1757 zł netto.

INTERIA.PL

Opel  Insignia Sport Tourer to bardzo komfortowe auto, ale jeśli potrzebujecie go - to znaczy komfortu - jeszcze więcej, wasz własny plan finansowania może również obejmować zestawy opon zimowych i letnich (wraz z przechowaniem). Jak wiecie dobre opony w zimie to podstawa bezpiecznej jazdy, a to bezpieczeństwo kosztować będzie dodatkowe 156 złotych netto miesięcznie (rata 1911 zł netto).

Opel Isignia Country Tourer

OpisINTERIA.PL
OpisINTERIA.PL
OpisINTERIA.PL
OpisINTERIA.PL
OpisINTERIA.PL
OpisINTERIA.PL
OpisINTERIA.PL
OpisINTERIA.PL
OpisINTERIA.PL
OpisINTERIA.PL
OpisINTERIA.PL
OpisINTERIA.PL

Oczywiście przygotowując wasz osobisty plan jazdy Oplem możecie wybrać dłuższy okres eksploatacji (do 36 miesięcy), większe roczne przebiegi (do 40 tys. km/rok), a także sposób zakończenia umowy. Zawsze możecie auto oddać dealerowi i wziąć w użytkowanie następne, tylko nowe, albo też wykupić na własność za z góry określoną (na początku umowy) kwotę.

INTERIA.PL

Insignia Country Tourer dostępna jest z silnikiem benzynowym i kilkoma wariantami diesli. W konfiguracji z benzynówką jest to najtańsza propozycja Opla (cena bazowa 158 500 zł). Najdroższe będą egzemplarze napędzane dwulitrową jednostką wysokoprężną o mocy 210 koni mechanicznych. Takie wersje wyposażone są również w automatyczne skrzynie biegów oraz napęd na cztery koła i kosztują 183 000 złotych.

INTERIA.PL

A jak te ceny przekładają się na wysokość rat? Dla kombinacji  dwuletniego najmu, z przebiegiem  do 40 tysięcy kilometrów i pakietem serwisowym benzynówka kosztować nas będzie miesięcznie 1403 zł netto. Taka sama Insignia w najdroższej kofniguracji oznacza miesięczną rate na poziomie 1588 zł netto. Różnica w okresie najmu wynosi zatem 4400 złotych, a w cenie zakupu aż 24 500 złotych. A zatem powiedzenie więcej za mniej w tym przypadku jest jak najbardziej prawdziwe.

Jeśli chcesz być właścicielem swoich czterech kółek, kupuj auto. Jeśli wolisz być użytkownikiem i finansować tylko utratę wartości pojazdu, wybierz najem, a wtedy Opel Drive Plan jest dla ciebie.

MW

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas