Nissan Micra 1.2 Tekna - test

Nissan Micra to samochód ciekawy, choć nie jest pozbawiony kilku słabych stron.

Nissan Micra 1.2 Tekna
Nissan Micra 1.2 TeknaMotor

Od pewnego czasu auta stają się coraz bardziej podobne do siebie. Micra należy jednak do chlubnych wyjątków. Jej poprzednia odsłona wyróżniała się na tle rywali jajowatą sylwetką, obecna kontynuuje ten styl.

Kokpit nie porywa wyrafinowanym designem, za to okazuje się łatwy w obsłudze. Zmontowano go starannie, ale z twardych plastików o niezbyt przyjemnym zapachu.Motor

Ciekawy design nie ogranicza walorów praktycznych. Mimo że Micra jest najmniejszym modelem w segmencie aut miejskich, wcale nie ma najciaśniejszej kabiny. W swoim wnętrzu wygodnie mieści cztery dorosłe osoby. Siedzi się tu wysoko, a słupki dachowe są wąskie, dzięki czemu widoczność jest doskonała. Pewne zastrzeżenia mogą jednak mieć wysocy kierowcy, którzy z powodu obłej linii dachu obserwują drogę tuż pod górną krawędzią szyby, więc żeby zobaczyć światła na skrzyżowaniu muszą się mocno schylić.

We wnętrzu wrażenie robi prostota. Nawet nietypowy panel klimatyzacji nie sprawia najmniejszych problemów w obsłudze. Do zalet Micry należy też duża liczba przydatnych schowków (jeden kryje się pod siedziskiem pasażera). Szkoda, że tworzywa wykończeniowe są twarde i wydzielają nieprzyjemny zapach, gdy nagrzeją się w słońcu.

Nissan Micra 1.2 Tekna

Nissan Micra 1.2 Tekna (czytaj test)

Z tyłu jest dość ciasno, miejsca brakuje zwłaszcza na nogi wysokich podróżnych.Motor
Fotele mają zbyt niskie oparcia – wysokiemu kierowcy zagłówek ugniata kark.Motor
80-konny silnik 1.2 zupełnie wystarcza w mieście. Na dalsze trasy jest za słaby.Motor
Kokpit nie porywa wyrafinowanym designem, za to okazuje się łatwy w obsłudze. Zmontowano go starannie, ale z twardych plastików o niezbyt przyjemnym zapachu.Motor
Bagażnik mieści 265 l. Złożenie kanapy daje zupełnie płaską powierzchnię.Motor
Nissan Micra 1.2 TeknaMotor
Nissan Micra 1.2 TeknaMotor

Micra nie zachwyca w trasie, gdzie 80-konnemu silnikowi brakuje "pary". Za to w ruchu miejskim jego moc okazuje sie zupełnie wystarczająca. W jej wykorzystaniu pomaga przyjemnie działająca skrzynia biegów. W mieście przydaje się też rekordowa zwrotność - do zawrócenia wystarczy ulica o szerokości 9,3 m!

Testowana, topowa wersja Tekna kosztuje ok. 53 tys. zł. Może jak na japoński model nie jest to zadziwiająco wysoka kwota, ale można już za to kupić kompakta, np. Kię Cee'd czy Skodę Rapid.

Nissan Micra 1.2 Tekna - podsumowanie

Miejski środek transportu, który nie wzbudza wielu emocji. Klasowy przeciętniak.

Nissan Micra 1.2 Tekna: plusy

  • ciekawy wygląd,
  • banalnie łatwa obsługa,
  • rewelacyjna zwrotność,
  • dobra widoczność z wnętrza

Nissan Micra 1.2 Tekna: minusy

  • ograniczona przestronność tylnej części kabiny,
  • kiepskie plastiki,
  • niezbyt mocny silnik,
  • dość wysoka cena zakupu
Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
1198 cm3
Układ cylindrów/zawory
R3/12
Moc maksymalna
80 KM/6000
Maks. moment obrotowy
110 Nm/4000
Skrzynia biegów
man./5-biegowa
Napęd
przedni
Dług./szer./wys.
383/167/152 cm
Rozstaw osi
245 cm
Masa/ładowność
1055/370 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
265/1132 l
Poj. zbiornika paliwa
41 l (Pb 95)
Osiągi
Prędkość maksymalna
170 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
13,7 s
Zużycie paliwa wg prod. (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
6,1/4,3/5,0
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
7,2/4,8/6,0
Cena
52 980 zł

Tekst: Marcin Laska, zdjęcia: Robert Brykała

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas