Nissan Juke 1.6 Ministry of Sound - test

Juke w wersji Ministry of Sound ma bogate wyposażenie i rozbudowany system audio.

Juke okazał się handlowym sukcesem Nissana. W ciągu roku od debiutu (2010 r.) znalazł ponad 100 tys. nabywców.
Juke okazał się handlowym sukcesem Nissana. W ciągu roku od debiutu (2010 r.) znalazł ponad 100 tys. nabywców.Motor

Nowa wersja Juke'a powstała we współpracy z Ministry of Sound - znanym londyńskim klubem nocnym i wytwórnią muzyczną.

Szeroki tunel środkowy i poręczna kierownica nawiązują do sportowego 370Z.Motor

Podobnie jak w przypadku Mini, specjalne edycje pomagają mu walczyć o klientów. Bo choć Juke pod względem wymiarów konkuruje z Suzuki SX4, odważna aparycja i wyższa cena zbliżają go do stylowego Mini Countrymana.

Limitowaną wersję wyróżniają 17-calowe koła z białymi obręczami. Ten sam kolor mają klamki, obudowy lusterek oraz elementy kokpitu, które skutecznie rozjaśniają niezbyt obszerne wnętrze. Z tyłu brakuje przestrzeni na nogi, a zajęcie tam miejsca utrudniają niewielkie otwory drzwiowe. Deska rozdzielcza jest przejrzysta, ale nocą może dokuczać intensywna, zróżnicowana kolorystyka wyświetlaczy na konsoli środkowej (na szczęście da się je przyciemnić).

Między przednimi fotelami wersji Ministry of Sound znajduje się stacja dokująca i 8-gigabajtowy iPod z zestawem klubowych utworów, a obok - gniazdo USB. Porty współpracują z systemem multimedialnym i fabrycznym audio z 6 głośnikami. Całość nieźle radzi sobie z odtwarzaniem basów, ale miłośnicy niektórych gatunków muzyki będą zawiedzeni ubogim zakresem średnich tonów. Do szczęścia przydałoby się również dodatkowe wygłuszenie drzwi.

Bazowy, 1,6-litrowy silnik benzynowy o mocy 117 KM zapewnia Juke'owi jedynie przeciętne osiągi. Nie pomaga mu nawet krótko zestopniowana, 5-biegowa skrzynia. Na pocieszenie - umiarkowany apetyt na paliwo.

Nissan Juke 1.6 Ministry of Sound

Nissan Juke 1.6 Ministry of Sound (czytaj test)

Dźwignia zmiany biegów ma zbyt długi skok, a skrzyni brakuje 6. przełożenia.Motor
Choć Juke pod względem wymiarów konkuruje z Suzuki SX4, odważna aparycja i wyższa cena zbliżają go do stylowego Mini Countrymana.Motor
Limitowaną wersję wyróżniają 17-calowe koła z białymi obręczami. Ten sam kolor mają klamki, obudowy lusterek oraz elementy kokpitu.Motor
Szeroki tunel środkowy i poręczna kierownica nawiązują do sportowego 370Z.Motor
Schowek pod podłogą zwiększa funkcjonalność niewielkiego (251 l) bagażnika.Motor
8-gigabajtowy iPod touch to seryjne wyposażenie wersji Ministry of Sound.Motor

Ceny Juke'a w wersji Ministry of Sound startują od 77,9 tys. zł. Dużo jak za miejskiego crossovera, choć trzeba tu uwzględnić bogate wyposażenie, m.in.: skórzaną tapicerkę, nawigację i kamerę cofania oraz dostęp bezkluczykowy.

Nissan Juke 1.6 Ministry of Sound: plusy

  • niekonwencjonalna stylizacja,
  • przyzwoite wykończenie,
  • umiarkowane zużycie paliwa,
  • stabilne prowadzenie,
  • bogate wyposażenie.

Nissan Juke 1.6 Ministry of Sound: minusy

  • słaba widoczność do tyłu,
  • niewiele miejsca na tylnej kanapie,
  • przeciętna dynamika,
  • nieprecyzyjny mechanizm zmiany biegów.
Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
1598 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
117 KM/6000
Maks. moment obrotowy
158 Nm/4000
Skrzynia biegów
man./5-biegowa
Napęd
przedni
Poj. bagażnika (min./maks.)
251/830 l
Opony
215/55 R17
Długość/szerokość/wysokość
414/177/157 cm
Rozstaw osi
253 cm
Osiągi
Prędkość maksymalna
178 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
11,0 s
Zuż. paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km) 
7,7/5,1/6,0
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km)
9,2/5,9
Cena
77 900 zł

Tekst: M. Sobolewski, zdjęcia: K. Paliński

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas