Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Navi - test

Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Navi - test
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Navi - testMotor
Estetyczny, porządnie wykończony i łatwy w obsłudze kokpit hybrydowego Outlandera. Od tych w „zwykłych” odmianach odróżnia go joystick służący do wyboru trybu jazdy i brak obrotomierza.
Estetyczny, porządnie wykończony i łatwy w obsłudze kokpit hybrydowego Outlandera. Od tych w „zwykłych” odmianach odróżnia go joystick służący do wyboru trybu jazdy i brak obrotomierza.Motor

Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Navi

Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Navi
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle NaviMotor
...który zabiera nieco przestrzeni nad głowami, ale mimo to i w pierwszym, i w drugim rzędzie siedzeń miejsca jest pod dostatkiem – w każdym kierunku.
...który zabiera nieco przestrzeni nad głowami, ale mimo to i w pierwszym, i w drugim rzędzie siedzeń miejsca jest pod dostatkiem – w każdym kierunku.Motor
Fotele są wygodne i zapewniają wystarczające podparcie w zakrętach. Testowana wersja seryjnie oferuje nie tylko skórzaną tapicerkę, ale i szklany dach...
Fotele są wygodne i zapewniają wystarczające podparcie w zakrętach. Testowana wersja seryjnie oferuje nie tylko skórzaną tapicerkę, ale i szklany dach...Motor
Estetyczny, porządnie wykończony i łatwy w obsłudze kokpit hybrydowego Outlandera. Od tych w „zwykłych” odmianach odróżnia go joystick służący do wyboru trybu jazdy i brak obrotomierza.
Estetyczny, porządnie wykończony i łatwy w obsłudze kokpit hybrydowego Outlandera. Od tych w „zwykłych” odmianach odróżnia go joystick służący do wyboru trybu jazdy i brak obrotomierza.Motor
...jest schowek, np. na kable do ładowania baterii.
...jest schowek, np. na kable do ładowania baterii.Motor
Bagażnik jest mniejszy niż w „zwyczajnym” Outlanderze, ale wciąż mieści niezłe 451 l. Szkoda, że jego podłoga jest pochylona (pakunki mogą wypaść po otwarcie pokrywy).
Bagażnik jest mniejszy niż w „zwyczajnym” Outlanderze, ale wciąż mieści niezłe 451 l. Szkoda, że jego podłoga jest pochylona (pakunki mogą wypaść po otwarcie pokrywy).Motor
Pod podłogą bagażnika...
Pod podłogą bagażnika...Motor
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Navi
Mitsubishi Outlander PHEV Instyle NaviMotor
Skuteczność hamowania PHEV-a zależy od... stanu baterii. Gdy są one w pełni naładowane, droga zatrzymania wydłuża się z ok. 38 m do ponad 40 m.
Skuteczność hamowania PHEV-a zależy od... stanu baterii. Gdy są one w pełni naładowane, droga zatrzymania wydłuża się z ok. 38 m do ponad 40 m.Motor

Zobacz również:

    Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Navi - podsumowanie

    • przestronna kabina,
    • bardzo dobra ergonomia i łatwość obsługi,
    • świetne wyciszenie kabiny,
    • elektrycznie obsługiwana pokrywa bagażnika
    • brak trzeciego rzędu siedzeń
    • spory zasięg "na prądzie",
    • możliwość wpływania na intensywność odzyskiwania energii,
    • dobre osiągi,
    • szybka reakcja na gaz
    • duże zużycie paliwa powyżej 120 km/h
    • komfortowe zawieszenie,
    • pewne zachowanie w zakrętach,
    • duża stabilność przy wysokich prędkościach,
    • prześwit jak w pozostałych wersjach Outlandera
    • przeczulony układ ESP
    • bogate wyposażenie,
    • multimedia zintegrowane z układem napędowym,
    • elektryczne ogrzewanie i klimatyzacja (obsługa np. smartfonem) pozwalają zdalnie ogrzać/schłodzić wnętrze
    • wysoka cena zakupu

    Wyróżniki Outlandera PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle)

    Łopatki pozwalają regulować siłę hamowania silnikiem (w sześciostopniowej skali).
    Łopatki pozwalają regulować siłę hamowania silnikiem (w sześciostopniowej skali).Motor
    To nie obrotomierz. Niebieskie pole oznacza odzysk energii, zielone – jazdę „na prądzie”, a wskazówka na białym świadczy o pracy silnika spalinowego.
    To nie obrotomierz. Niebieskie pole oznacza odzysk energii, zielone – jazdę „na prądzie”, a wskazówka na białym świadczy o pracy silnika spalinowego.Motor
    Tryb Charge ładuje baterie bez podłączania do gniazdka (silnikiem), Save – pozwala zachować zgromadzoną energię na później.
    Tryb Charge ładuje baterie bez podłączania do gniazdka (silnikiem), Save – pozwala zachować zgromadzoną energię na później.Motor

    Jazda Outlanderem PHEV

    Łopatkami reguluje się siłę hamowania silnikiem – B5 oznacza największą...
    Łopatkami reguluje się siłę hamowania silnikiem – B5 oznacza największą...Motor
    ...a w B0 auto jedzie jak na „luzie”. Przytrzymanie prawej łopatki włącza tryb D.
    ...a w B0 auto jedzie jak na „luzie”. Przytrzymanie prawej łopatki włącza tryb D.Motor
    Komputer podaje zasięg w trybie elektrycznym (góra) i łączny (dolne wskazanie).
    Komputer podaje zasięg w trybie elektrycznym (góra) i łączny (dolne wskazanie).Motor
    Niebieskie koło pokazuje aktualny zasięg „na prądzie”, zielone – łączny.
    Niebieskie koło pokazuje aktualny zasięg „na prądzie”, zielone – łączny.Motor
    Efektowne grafiki na ekranie nawigacji obrazują aktualny przepływ energii.
    Efektowne grafiki na ekranie nawigacji obrazują aktualny przepływ energii.Motor
    System prezentuje też mnóstwo innych parametrów przy pomocy wykresów itp.
    System prezentuje też mnóstwo innych parametrów przy pomocy wykresów itp.Motor

    Ładowanie Outlandera PHEV

    Ładowanie ze zwykłego gniazdka 220 V (jak na zdjęciu) trwa około 6-7 godzin, ale gdy wykorzysta się przewód szybkiego ładowania, wystarczy godzina.
    Ładowanie ze zwykłego gniazdka 220 V (jak na zdjęciu) trwa około 6-7 godzin, ale gdy wykorzysta się przewód szybkiego ładowania, wystarczy godzina.Motor
    Komputer informuje, kiedy baterie będą pełne.
    Komputer informuje, kiedy baterie będą pełne.Motor
    Gniazda ładowania ukryto pod klapką po prawej stronie auta.
    Gniazda ładowania ukryto pod klapką po prawej stronie auta.Motor

    Dane techniczne, osiągi, dane testowe, zużycie paliwa: Mitsubishi Outlander PHEV Instyle Navi

     
    Mitsubishi Outlander PHEV
    Silnik
    benzynowy + elektr.
    Pojemność skokowa
    1998 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    R4/16
    Moc maksymalna (benz.)
    121 KM/4500
    Moc maksymalna (elektr. przedni)
    82 KM
    Moc maksymalna (elektr. tylny)
    82 KM
    Maks. moment obr. (benz.)
    190 Nm/4500
    Maks. moment obr. (elektr. przedni)
    137 Nm
    Maks. moment obr. (elektr. tylny)
    195 Nm
    Napęd
    4x4
    Skrzynia biegów
    bezstopniowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarcz.
    Długość/szerokość/wysokość
    466/180/168 cm
    Rozstaw osi
    267 cm
    Średnica zawracania
    10,6 m
    Masa/ładowność
    1810/500 kg
    Poj. bagażnika (min./maks.)
    451/1460 l
    Poj. zbiornika paliwa
    45 l (Pb 95)
    Opony
    225/55 R18
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    170 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    11,0 s
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    10,2 s
    Przyspieszenie 0-160 km/h
    27,8 s →
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    38,3 m →
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    38,1 m →
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    65,5 dB
    Rzeczywista prędkość*
    94 km/h
    Liczba obrotów kierownicą
    3,2
    Zużycie paliwa 
    Średnie zużycie wg producenta w l/100 km**
    1,9
    Teoretyczny zasięg
    2370 km
    Dane testowe (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
    6,2/7,4/6,8
    Rzeczywisty zasięg
    660 km
    Cena wersji podstawowej***
    176 990 zł
    Cena
    190 990 zł
    Wynik na tle całego segmentu: dobry → przeciętny słaby
    *przy wskazaniu 100 km/h;
    ** tryb szeregowy (silnik spalinowy ładuje baterie), w trybie równoległym (oba silniki napędzają auto) śr. zużycie to 5,8 l/100 km, a zasięg – 824 km;
    ***z tym samym silnikiem